Let's get it on [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Zojuist heb ik weer een track afgerond met opnieuw zang van Patricia Edwards. Ik merk dat de kwaliteit van haar opnames zo goed zijn, dat ik het in de mix eigenlijk niet zo kan verklooien (excusez le mot) als in mijn meest recente track hiervoor. Het gesproken woord komt van een nieuwe telg op Looperman, Amber. De aaah's komen van Janis71. Ik zal geen opmerkingen plaatsen over de looks van de drie dames :).

De toeters komen van Slap Johnson (ik heb hem niet bedacht).

Ik kan er moeilijk een genrelabel op plakken, omdat ik etiketten plakken in het algemaan niet leuk vind en omdat ik het gewoon niet zou weten in dit geval. And I know, het slot is wat lang uitgesponnen, maar dat vind ik leuk! Feedback en suggesties zijn zoals vanouds van harte welkom (ook over het lange slot).

 
Ik luister via computer speaker dus kan niet veel zeggen over de mix. De hihat mag wel wat meer variëren (mis een open hh). De vocaal is soms iets te droog. De akkoordenprogressie is wel lekker. De eerste keer dat het sax geluidje kwam, vroeg ik me af of de melodie wel goed past. Ik moest op momenten aan Bugge Wesseltoft denken.
 
Ik vind het nog niet zo goed, de let's get it on, lijkt wel door Ingrid van de Aldi ingespoken. Ze gelooft het zelf niet, althans zo klinkt het.
De groove van je synth en percussie werkt past weer niet echt bij de 2e zangstem, zij is te soulfull voor deze track, of je track te steriel voor haar. De blazer klinkt op de meeste stukken een beetje alsof je hem moest gebruiken, als ik de keuze had zou ik hem weglaten. Dus ingrid en blazer eruit en meer soul in de synthtrack
 
Ik luister via computer speaker dus kan niet veel zeggen over de mix. De hihat mag wel wat meer variëren (mis een open hh). De vocaal is soms iets te droog. De akkoordenprogressie is wel lekker. De eerste keer dat het sax geluidje kwam, vroeg ik me af of de melodie wel goed past. Ik moest op momenten aan Bugge Wesseltoft denken.

Ik vond zelf de sax wel passen, maar ik las net van Raphie ook een opmerking erover. Hats ga ik iets mee doen (maar dat is eigenlijk jouw specialiteit geloof ik ;)). Vocal weet ik nog niet wat ik ermee ga doen.

Ik heb net Bugge Wesseltoft even geluisterd. Hij heeft er een fan bij.

Thanks voor je comments TFH!
 
Ik vind het nog niet zo goed, de let's get it on, lijkt wel door Ingrid van de Aldi ingespoken. Ze gelooft het zelf niet, althans zo klinkt het.
De groove van je synth en percussie werkt past weer niet echt bij de 2e zangstem, zij is te soulfull voor deze track, of je track te steriel voor haar. De blazer klinkt op de meeste stukken een beetje alsof je hem moest gebruiken, als ik de keuze had zou ik hem weglaten. Dus ingrid en blazer eruit en meer soul in de synthtrack

Haha, Ingrid van de Aldi?? :D Ik vond dat soort van ongeïnteresseerde wel fijn klinken. Ik krijg vaker te horen dat mijn tracks steriel zijn. Nu is dat als dokter natuurlijk niet verwonderlijk, maar wellicht evenmin wenselijk :). Ik zou echt niet weten op welke manier ik het minder steriel kan laten klinken zonder iets aan de gebruikte geluiden of het arrangement te veranderen. Maar ik deel je mening (na het met andere oren beluisterd te hebben) dat de vocal van Patricia Edwards niet bij deze muziek past (of liever andersom). Mijn ego is groot genoeg om de vocal eruit te halen, en de muziek te laten staan :). Maar de uitdaging is natuurlijk groter om meer soul in de track te gaan krijgen... Misschien moet ik die maar eens aangaan.

En die sax heb ik er wel specifiek voor uitgezocht, maar valt kennelijk minder goed in de smaak.

Ik heb nog wat werk te doen lijkt het. Dank voor je eerlijke en zinvolle feedback Raphie!
 
lekker bezig weer :mega:,

die sax past niet neem een andere of transporneer hem een paar noten.

die rhodes op 2.54 pasook niet echt in de melodie lijn, daar door klinkt het rommelig, en de beats daarna komen ook rommelig over.

de oplossing is simpel,kort de boel in en laar wat dingen weg.

ook mis ik 4 on the floor, dit omdat ik een potentieel soulfull house plaatje hoor.

hoop niet te destructief over te komen maar het nodige werk kan dit een volwassen track met ballen worden. moet nog wel veel gebeuren.
 
Hey doctor, dat is weer een leuke nieuwe productie! Ik heb er met plezier naar geluisterd.

Ingrid van de Aldi zou idd wel iets overtuigender mogen praten, haha. Tja, ach ;)

Ik heb wat moeite met de timing van de zang van 'Just say yes', ik kan daar niet goed aan wennen.

Zodra bij 1:46 echt een couplet wordt gezongen, mag daarvoor naar mijn smaak nog wat meer ruimte worden gemaakt in de synt arp partij

De accoordenprogressie vanaf 2:16 vind ik ECHT fantastisch!!

De sax vind ik in de intro niet zo passen, maar de sax solo vanaf 4:46 vind ik wel weer prima. Nu weet ik ook weer waarom ik vroeger zo graag op sax les wou :)

Het stuk vanaf 3:46 vind ik ook weer erg mooi.
 
Leuke track met fijne oldskool feel. De sax in combinatie met de droge vocals doen denken aan het werk van Secrecy van eind jaren negentig (Angelique de Beauvence). Ik heb nog wel wat opmerkingen en suggesties maar voordat ik die post wil ik m eerst nog een keertje beluisteren op een paar behoorlijke speakers :) Fijne afwisseling op het reguliere trance en stampwerk hier in ieder geval. Nice!
 
Ik ben niet echt thuis in dit genre. De vocals mogen iets opener op de track liggen (niet dat deze verkeerd klinken, maar die mogen iets meer "rondom en boven" de track komen). Iets meer laag in de mix misschien? En ja, de sax vind ik niet passend, sorry.

Maar qua compositie, zeker goed, leuke akkoorden en melodieën, waar ik bijvoorbeeld moeite mee heb.

De tekst van de zangeres doet "geen justice" om de zangkunsten goed te laten horen. De boodschap komt mij niet binnen, zoiets van "let's get it on, just say yes" voegt uiteindelijk niet zo veel toe. Maar dat ligt niet aan jou, veel zangers met goede zangkunsten hebben dat vaak, gaat om de zekerheid dat met die woorden altijd goed zal klinken en overal kunnen passen.
 
lekker bezig weer :mega:,

die sax past niet neem een andere of transporneer hem een paar noten.

die rhodes op 2.54 pasook niet echt in de melodie lijn, daar door klinkt het rommelig, en de beats daarna komen ook rommelig over.

de oplossing is simpel,kort de boel in en laar wat dingen weg.

ook mis ik 4 on the floor, dit omdat ik een potentieel soulfull house plaatje hoor.

hoop niet te destructief over te komen maar het nodige werk kan dit een volwassen track met ballen worden. moet nog wel veel gebeuren.

Die Rhodes kan ik me wel iets bij voorstellen, die heb ik er bewust ingedaan om wat warmte toe te voegen. Maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier. Daar ga ik eens even fijn een nachtje over slapen :). Die sax hoor ik niet. Hij speelt inderdaad wel op wat plekken een halve toon waar volgens de theorie een hele noot gespeeld zou moeten worden, maar dat geeft het een beetje een geschuurd randje en daar houd ik nou zo van. Maar aan de andere kant ben jij niet de enige die er iets over zegt... Ik ga ook daar eens kritisch over doen :D.

De beats waar je het over hebt, komen inderdaad rommelig over (hoor ik nu, dus thanks daarvoor). In de losse drumtrack klinkt het wel lekker, maar het is waarschijnlijk de combinatie met de arp in de synth. Ik moest het even opzoeken "4 on the floor". De term heb ik wel eens voorbij zien komen hier op het forum, maar meestal in combinatie met de platte variant van het woord "agrariër" erachter.

Ook aan jou, dank voor je comments. Hier kan ik iets mee! :okdan: (ik weet alleen nog niet wanneer hij dan af is).
 
Hey doctor, dat is weer een leuke nieuwe productie! Ik heb er met plezier naar geluisterd.

Ingrid van de Aldi zou idd wel iets overtuigender mogen praten, haha. Tja, ach ;)

Ik heb wat moeite met de timing van de zang van 'Just say yes', ik kan daar niet goed aan wennen.

Zodra bij 1:46 echt een couplet wordt gezongen, mag daarvoor naar mijn smaak nog wat meer ruimte worden gemaakt in de synt arp partij

De accoordenprogressie vanaf 2:16 vind ik ECHT fantastisch!!

De sax vind ik in de intro niet zo passen, maar de sax solo vanaf 4:46 vind ik wel weer prima. Nu weet ik ook weer waarom ik vroeger zo graag op sax les wou :)

Het stuk vanaf 3:46 vind ik ook weer erg mooi.

Dank voor het luisteren en je feedback Azzjemenou! :okdan: Die timing van de vocal is denk ik het gevolg van het fenomeen dat Raphie al beschreef, de soul :). In een R&B omgeving doet hij het waarschijnlijk zeer goed. Hij is er aan de andere kant ook op het allerlaatste moment in gekomen. Dus slordigheid in de keuze...

Ik ben in verwarring over de sax... Qua sfeer zou hij heel goed niet kunnen passen, daar kan ik wel iets mee. Maar hoor jij ook wat anderen horen, dat ie buiten de juiste toonladders speelt?

Ik bedenk me net dat deze track eigenlijk uit drie delen bestaat die misschien toch iets minder goed bij elkaar passen dan ik zelf dacht. Ik verbind die delen dan met elementen die gedurende de track teurgkomen, zoals het gesproken woord, de sax en de arpjes. Volgende track wordt gewoon simpel 1 thema. Promise! :D

Tot slot, heb je ook daadwerkelijk saxofoonles gehad?
 
Leuke track met fijne oldskool feel. De sax in combinatie met de droge vocals doen denken aan het werk van Secrecy van eind jaren negentig (Angelique de Beauvence). Ik heb nog wel wat opmerkingen en suggesties maar voordat ik die post wil ik m eerst nog een keertje beluisteren op een paar behoorlijke speakers :) Fijne afwisseling op het reguliere trance en stampwerk hier in ieder geval. Nice!

Ik ben zeer benieuwd naar je komende comments Lynxxx! :)

Secrecy ken ik overigens niet, die ga ik vanavond eens opzoeken.

Hoe dan ook, dank vast voor het luisteren en je compiliment!
 
Ik ben niet echt thuis in dit genre. De vocals mogen iets opener op de track liggen (niet dat deze verkeerd klinken, maar die mogen iets meer "rondom en boven" de track komen). Iets meer laag in de mix misschien? En ja, de sax vind ik niet passend, sorry.

Maar qua compositie, zeker goed, leuke akkoorden en melodieën, waar ik bijvoorbeeld moeite mee heb.

De tekst van de zangeres doet "geen justice" om de zangkunsten goed te laten horen. De boodschap komt mij niet binnen, zoiets van "let's get it on, just say yes" voegt uiteindelijk niet zo veel toe. Maar dat ligt niet aan jou, veel zangers met goede zangkunsten hebben dat vaak, gaat om de zekerheid dat met die woorden altijd goed zal klinken en overal kunnen passen.

Die vocals ga ik er denk ik toch maar uitslopen. De combi lijkt wat minder geslaagd. En je hoeft je echt niet te verontschuldigen voor je smaak Paabs! :D Misschien kan ik de track het beste uit elkaar trekken in drie verschillende (zie reactie bij Azzjemenou).

Inderdaad is het geen toeval dat ik die vocal met gesproken woord heb uitgekozen. Past altijd ;). Ook voor jou weer eens dank voor het luisteren en comments! Steun en toeverlaat in donkere tijden :D.
 
Soort early Detroit Italo.. gaaf. Doet me denken aan vroegere zondag ochtenden.. die aan zo'n zaterdag nacht vast zitten :D
 
Soort early Detroit Italo.. gaaf. Doet me denken aan vroegere zondag ochtenden.. die aan zo'n zaterdag nacht vast zitten :D

Oh man! Ik ken ze, en eigenlijk was ik daar 10 jaar geleden al 10 jaar te oud voor :D.

Herkenbaar... heb zoiets niet zo lang geleden meegemaakt, de italo-avonden paar jaar geleden in Studio 80 Amsterdam... Misschien iets net té LEGO-muziek, maar erg melodieus.

@ Dr., check even PM :)
 
Opnieuw een fijn trekkie waarbij ook ik enkele reeds geopperde aanmerkingen heb.

Ingrid van de Aldi mag voor mijn part blijven, evenals alle andere woordpartijen.
De gezongen stemmen passen mijns inziens ook niet 100% .
Inderdaad, er zit teveel soul in de zangstem voor zo een strak gequantized nummer.
Ook ik heb m'n twijfels over de timing van "Just say yes", mag er voor mij ook uit.
De rhodes mag er bij mij zeker in blijven maar een ietsie pietsie minder nadrukkelijk aanwezig, alsook zoals de stemmen.
Wat compressie kan helpen evenals een klein streepje effect onder de stemmen.
De kickdrum is misschien wat wollig maar smaken verschillen nietwaar? :D
De sax op 4:48 zit inderdaad niet helemaal goed in de toonaard.
De snare in het 2e deel brengt afwisseling en de accoordenvariatie over het hele nummer is zeker ok.
Vanaf 3:54 mag het er zeker wezen.

Cheers!
Exo. :mega:
 
Back
Top