Tijd voor iets anders [Feedback gevraagd]

Ik bedoelde meer dat als je bijvoorbeeld toch een database gebruikt voor vocalen je de vocalen pakt die het minst bewerkt moeten worden/in je mix passen.... of inderdaad de vocalen nemen en dan een nummer componeren waarbij het een eenheid gaat vormen met je vocaal.
Meerdere manier van werken, allemaal even leuk om te doen.


Dat eerste zou wat mij betreft natuurlijk het mooiste zijn. Het aanbod is vaak heel divers, in stijl en kwaliteit. En de stem van de bewuste zangeres vind ik gewoon heel erg mooi. Het moet qua tekst ook nog een beetje passend zijn natuurlijk. Het is dus vrij lastig om precies de juiste vocalen met de juiste stem, tekst, toonhoogte niet te vergeten (teveel pitchen ga je hoe dan ook horen) en timbre te vinden.

De tweede optie is gamekkelijker. Als je dan kijkt naar de resultaten van de mensen die er een stukje muziek omheen hebben geproduceerd, zie je dat het allemaal wel heel erg op elkaar gaat lijken. Soms ben ik wat tegendraads 8).
 
ik vind het wel leuk hoor
ook hier vind ik de galm niet op de stem passen
samenspel tussen stem en groove zou beter kunnen
misschien moet je onder de stem iets meer op de 8en gaan zitten ipv steeds maar op die 16en
dan heb je ook impact als je een keer wel naar die 16en feel toegaat :)

Wederom dank voor je comments en je compliment. Hier geldt hetzelfde als bij die andere track dat ik het moet doen met het aanbod. Ik kan in de vocal ook niet teveel gaan stretchen. Maar ik ben het zeker met je eens dat het veel mooier zou zijn wanneer ze haar woorden "langer" zou zingen.

Zoals gezegd zal ik ook een track maken met dezelfde vocal als basis, op 92 BPM. Muziekje eromheen en klaar (min of meer dan :)).

Die reverb ga ik morgen nog eens naar kijken.
 
Back
Top