Tijd voor iets anders [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Vandaag weer een muziekje afgerond met Patricia Adwards in de hoofdrol. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed of het onder lounge valt of onder iets anders, maakt ook niet zo gek veel uit volgens mij. Het gaat in elk geval over verandering van oude gewoontes. Het kan ons zomaar overkomen...

Tips, commentaren, feedback, verbeterpunten, alles is wederom welkom en zelfs gewenst :).

Dank aan Azzjemenou voor de sneak preview comments!

Wees gegroet

 
Laatst gewijzigd:
ik vind de mix er goed en de stem is erg mooi, maar op een een of andere manier vind ik haar stem hier niet zo goed bij passen.
Ze heeft echt een goede soul stem en is erg ritmisch en dat communiceerd niet echt met die muziek, die is juist weer heel relaxed.
Mischien komt dit omdat er geen duidelijke beat in zit en het best een lang nummer is.
Begrijp me niet verkeerd het is een heel mooie productie en de mix is uistekend.
Dit is gewoon een mening, puur op smaak gebasseerd. waarschijnlijk hoor ik liever soul met een duidelijke beat.


:mega:
 
Dank voor de positieve kritieken Flyweight!

De zangeres heeft haar eigen track ingezongen op 92 BPM. Het was wat passen en meten, stretchen en krimpen, knippen en plakken om hem in de mijne te krijgen, op 124 BPM. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wilde perse haar vocals erin hebben. Ik overweeg nog een tweede track te maken, maar dan op 92 BPM.
 
Dan zou het wel gelijk een heel andere track worden, met 92bpm! Interessant experiment om die naast elkaar te horen ;)

Ik vind de groove weer lekker en de mix is mooi gebalanceerd zo. Ik heb geen problemen met de zang, ze zingt een stuk beter dan ik haha
 
DRvL.... ga helemaal mee met Flyweight, misschien als je een andere (soort) mix zou maken bij de vocalen dan komt alles meer tot zijn recht (muziek vind ik mooi, zang fantastisch, lekker zwoel afgemixed mag imo iets korter)
Mijn conclusie: Gaat de goede weg op :okdan:
 
Een hele goede morgen en dank voor je feedback maar weer eens WAREHOUSE :okdan:.

Toen ik met de track bezig was een kleine drie weken, en het grote knip- en plakwerk aan de vocals kon beginnen, viel mij ook wel op dat de vocal beter zou passen als ze wat langere uithalen maakt en minder staccato zou zingen (althans in de deze track dan he). Maar na een keer of 100 luisteren hoor je het echt niet meer joh! :). Prettig dus dat ik er alsnog even fijntjes op gewezen word. "Is het in eerste instantie niet goed, dan wordt het ook na verloop van tijd niet vanzelf goed".

Ik maak eerst een ander dingetje af en dan ga ik nog eens met Patricia aan de slag (op 92 BPM ;)).
 
Dank voor de positieve kritieken Flyweight!

De zangeres heeft haar eigen track ingezongen op 92 BPM. Het was wat passen en meten, stretchen en krimpen, knippen en plakken om hem in de mijne te krijgen, op 124 BPM. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wilde perse haar vocals erin hebben. Ik overweeg nog een tweede track te maken, maar dan op 92 BPM.


ik snabbum ff niet, waarom laat je het beste mens dan niet gewoon even op 124 bpm inzingen?

:mega:
 
ik snabbum ff niet, waarom laat je het beste mens dan niet gewoon even op 124 bpm inzingen?

:mega:


Haha, grappig dit :D, maar ik snap de verwarring. Deze zangeres is voor mij niets anders dan een anoniem mp3 bestand, gedownload van een vocals website :). Kweet niet of zij op verzoek van Dr van Lansberg van Synthforum.nl haar kunstje opnieuw wil inzingen...
 
heb je het je de originele bass en drum waarop is ingezongen???

Dit kan erg bepalend zijn voor de groove. je zou ook de groove van deze beat kunnen halen en dan je eigen track daarmee quantizen. zo krijg je meer het gevoel aslof ze voor jouw heeft ingezongen.

Welke daw werk je mee???:mega:
 
heb je het je de originele bass en drum waarop is ingezongen???

Dit kan erg bepalend zijn voor de groove. je zou ook de groove van deze beat kunnen halen en dan je eigen track daarmee quantizen. zo krijg je meer het gevoel aslof ze voor jouw heeft ingezongen.

Welke daw werk je mee???:mega:


Nee, die heb ik niet. Ik vraag me ook af of me dat gaat helpen omdat het origineel is ingezongen op 92 BPM (el originale: http://www.looperman.com/acapellas/detail/3688). Ik ga dat bij dat nieuwe dingetje wel wat eenvoudiger doen inderdaad. Vocals downlaoden, track eromheen bouwen. Maar ja, da's de gemakkelijke weg he...:D

Ik gebruik CB5. Ik ken inderdaad die optie van quantizing op basis van een bestaande track/wav bestand. Heb die functie echter nog nooit gebruikt.

Ik kom er net achter dat het eten van een zacht gekookt ei en het werken achter een laptop niet persé een bijzonder handige combi is. :stupid
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga dat bij dat nieuwe dingetje wel wat eenvoudiger doen inderdaad. Vocals downlaoden, track eromheen bouwen. Maar ja, da's de gemakkelijke weg he...:D

Waarom niet eerst een track bouwen die staat als een huis en dan de vocalen pas plaatsen?
(er van uit gegaan dat je precies weet welke vocalen/database je kan gaan gebruiken natuurlijk) :koffie:
 
Waarom niet eerst een track bouwen die staat als een huis en dan de vocalen pas plaatsen?
(er van uit gegaan dat je precies weet welke vocalen/database je kan gaan gebruiken natuurlijk) :koffie:

Dat is in de regel ook mijn manier van werken (even los van het feit of ie staat als een huis natuurlijk). Soms ontstaat een track bij mij gewoon gedurende het proces, bijna als iets organisch en dan wordt het wel wat lastiger plannen :).
 
Tracks bouwen is vaak (in mijn geval) zoals jij dat mooi beschrijft een "organisch" proces (weet dus waarschijnlijk ook wel wat je bedoeld) :)
Ik bedoelde meer dat als je bijvoorbeeld toch een database gebruikt voor vocalen je de vocalen pakt die het minst bewerkt moeten worden/in je mix passen.... of inderdaad de vocalen nemen en dan een nummer componeren waarbij het een eenheid gaat vormen met je vocaal.
Meerdere manier van werken, allemaal even leuk om te doen.
Doe zelf heel veel aan geluiden bouwen en documentaires kijken/luisteren zodat ik een idee krijg (soms een heel klein dingetje dat ik weer kan uitvergroten) Nu liggen onze stijlen natuurlijk wel ver uit elkaar maar de wetten van muziek zijn universeel :)

Als ECG programmer ben je goed bezig :okdan:
 
ik vind het wel leuk hoor
ook hier vind ik de galm niet op de stem passen
samenspel tussen stem en groove zou beter kunnen
misschien moet je onder de stem iets meer op de 8en gaan zitten ipv steeds maar op die 16en
dan heb je ook impact als je een keer wel naar die 16en feel toegaat :)
 
Back
Top