2e hands studio monitors waar op letten?

Construkt

Stamgast
Lid sinds
11 augustus 2002
Berichten
102
Locatie
geografisch middelpunt van nederland
Ik heb een Setje Hafler TRM8 gevonden voor 900 euro.
Nou zijn ze wel 2e hands dus ik vroeg me af of er speciale dingen zijn
waar ik op moet letten bij 2e hands monitors als ik ze ga beluisteren voordat ik ze koop.
Het zijn showroom modellen van een PA bedrijfje en volgens hun in perfecte staat.

Alvast bedankt
 
Natuurlijk altijd op zichtbare schade letten. Verder het volume even opendraaien en goed luisteren of je iets hoort wat niet klopt. Kraakjes en vervorming enzo.

Los daarvan, ik heb ook een setje TRM8.1's en het is echt toppie... Wat nou Mackie?
 
Och, ik wist niet dat er daadwerkelijk een 8 was. Ik dacht je een 8.1 bedoelde, maar ik heb wat geggogled enzo, en het lijkt erop dat Hafler inderdaad eerst een 8 heeft uitgebracht en deze heeft vervangen door een 8.1.
Op Hafler.com vind je in het library archive een handleiding voor zowel de 8 als 8.1. In het news archive vond ik berichten over de release van de 8.
De verschillen lijken me miniem, want de specs lijken op het eerste gezicht hetzelfde, en de looks ook. Maar pin me d'r niet op vast.
De 8's zijn dus wel oudjes, hou daar rekening mee, ze zijn volgens mij in 96 ofzo gereleased. En let op! In de news sectie vond ik een bericht dat de 8 een revisie heeft gehad. In ieder geval op looks, maar verder heb ik neit gelezen...
 
Ik heb ze gekocht waren zo goed als nieuw.
Echt zeer weinig gebruikt, 2 jaar oud.
Mooie deal gekregen, 970 euro voor setje. (had niet gezien dat de 900 ex btw was,
dus iets duurder geworden)

En wauw wat een mooie nearfield monitors echt heerlijk om naar te luisteren:halleluja
Ik wist niet dat er nog zoveel verborgen zat in mun muziek collectie aan dingen
die ik nog nooit gehoord had.

Mijn oren zijn nu officeel verwend
 
Back
Top