Mid-High end monitor advies/ervaringen ...

xpanded stereo,ik geloof je meteen als je zegt dat de Genelecs gedetailleerder en strak zijn.

virkaz -> wat ik niet graag heb is die passieve driver bovenaan op die SM9's,zoiets heeft altijd een slechte invloed op het laag waardoor het minder strak/direct is,was en is 1 van men twijfels voor de aanschaf van de SM9's en daarom ik achteraf naar de PMC TWoTWo 5 en ATC's ben gaan kijken.
 
Pro tip: de Dynaudio BM MKIII series worden gediscontinued en gaan daarom nu bij sommige retailers voor een mooi prijsje weg. Zelf ben ik altijd te spreken over Dynaudio (BM6 en groter), ze hebben niet dat pijnlijke hoog van de Genelecs.

In de plaats daarvan worden nu de LYD series en de BM MKI serie (nu bestempeld als Classic series) verkocht. Misschien niet vreemd dat de MKIs weer volop worden geproduceerd, ze worden nog steeds vaak aangeraden boven de MKII en MKIIIs. De LYDs lijken dan weer meer gericht op de home producer, geen idee of het een verbetering is, qua uiterlijk vind ik in ieder geval van niet.
 
Ik merk niks van dat het laag niet strak zou zijn bij de SM9's. Integendeel...bij mij klinkt het juist extreem strak maar mijn ruimte is ook helemaal aangepast en ik heb enorme basstraps (1 m3 basstrap) in de studio staan om het laag op te vangen. Als de speakers niet goed geplaatst zijn kun je makkelijk in een knoop zitten van de basgolven waardoor deze niet goed hoorbaar is. Het is ook geen nearfield maar een midfield speaker en daar houden de meeste mensen geen rekening mee.

Veel EDM jongens hebben de SM9's en ken ook diverse studio's in Amsterdam en Berlijn die ze hebben dus denk dat de kwaliteit wel ok is.
 
xpanded stereo,ik geloof je meteen als je zegt dat de Genelecs gedetailleerder en strak zijn.

virkaz -> wat ik niet graag heb is die passieve driver bovenaan op die SM9's,zoiets heeft altijd een slechte invloed op het laag waardoor het minder strak/direct is,was en is 1 van men twijfels voor de aanschaf van de SM9's en daarom ik achteraf naar de PMC TWoTWo 5 en ATC's ben gaan kijken.

Zou kunnen, maar mijn eigen ervaringen waren best goed dus. En ik neem aan dat Focal niet zomaar iets op de markt gooit, maar juist gedegen te werk gaat. Heb je ze zelf al gehoord?

Ik merk niks van dat het laag niet strak zou zijn bij de SM9's. Integendeel...bij mij klinkt het juist extreem strak maar mijn ruimte is ook helemaal aangepast en ik heb enorme basstraps (1 m3 basstrap) in de studio staan om het laag op te vangen. Als de speakers niet goed geplaatst zijn kun je makkelijk in een knoop zitten van de basgolven waardoor deze niet goed hoorbaar is. Het is ook geen nearfield maar een midfield speaker en daar houden de meeste mensen geen rekening mee.

Veel EDM jongens hebben de SM9's en ken ook diverse studio's in Amsterdam en Berlijn die ze hebben dus denk dat de kwaliteit wel ok is.

Kijk, plaatsing en aangepaste ruimte. 1 kuub basstrap, dat gaat wel wat doen ja ;-) Waar heb je die/deze trap(s) gepositioneerd?
 
De basstraps staan bijna direct achter de SM9's in de hoeken van de studio (aan de voorkant). Wilde ze eerst achter in de studio plaatsen maar na veel onderzoek en veel lezen bleek dit de beste plek en het klinkt perfect.

Ik had last van een staande golf in de studio die ook meteen verdween dus dat was super.

Nadeel van dit soort traps is dat het veel ruimte in beslag neemt en dat moet je dus wel hebben.
 
ikzelf geloof minder in het High end verhaal, iets werkt, of iets werkt niet, elke aangeraden monitor dient te worden leren op gemixed wegens weeral anders klinkend, enfin, ik maak er geen meer woorden aan vuil.
Heb op aanraden deze gepakt, ze staan in men studio 2 naast men pc schermen op schuim en de bass staat opgeschakeld en de high schakel helemaal naar min, ze klinken top, voor wat ik doen dichtbij afluisteren bij laag volume, ik kom van mackie hr824mk1 en heb ook alesis m1mk3 active, die ook laag goed weergeven op laag volume, en dus detail en geen kikkerogen puilen speakervolumes moet knetsen: deze dus:

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/mackie-mr6mk3-actieve-studiomonitor-per-stuk

goed eh? :halleluja
 
ikzelf geloof minder in het High end verhaal, iets werkt, of iets werkt niet, elke aangeraden monitor dient te worden leren op gemixed wegens weeral anders klinkend, enfin, ik maak er geen meer woorden aan vuil.
Heb op aanraden deze gepakt, ze staan in men studio 2 naast men pc schermen op schuim en de bass staat opgeschakeld en de high schakel helemaal naar min, ze klinken top, voor wat ik doen dichtbij afluisteren bij laag volume, ik kom van mackie hr824mk1 en heb ook alesis m1mk3 active, die ook laag goed weergeven op laag volume, en dus detail en geen kikkerogen puilen speakervolumes moet knetsen: deze dus:

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/mackie-mr6mk3-actieve-studiomonitor-per-stuk

goed eh? :halleluja


Daarom worden de NS10 van Yamaha nog steeds veel gebruikt, ik gebruik ze ook nog steeds.
Maar om de hele dag met mackies te werken of met SM9 is echt een groot verschil.
Zelf had ik moeite met de 150 tm 300 hz range op me Genelec 8050 op de sm9 hoor je alles veel beter.
Het werkt lekkerder.

De PSI klinken ook goed maar die waren niet eerlijk.


Voor mid range prijs zou ik voor adams gaan.
 
die adams komen er echt goed uit, en toevallig wou ik die in eerste instantie nemen of de Equators.

Bij luisteren van vele shootouts, vielen de mackies die ik nu heb ook niet te vinden, dus heb ze beluisterd ergens bij een vriend, en die heeft me erover vergelijken gesproken.

Heb geen seconde getwijfeld voor dat geld, en de groene dansende mannetjes vooraan verlicht, passen bij enkele vu lichtjes op men platte steinberg audiomodule usb prima. Back on the Mackie again, ik ben er echt blij mee.. succes met al dat high end! Als je er het geld kan aan geven waarom niet, geld is bij ook geen issue, maar als iets werkt, waarom dan 1000 euro per stuk aan een speaker meer betalen. Er zullen ook best wel minpunten zijn aan die driewegs en anderen.

Tot slot, als je de Mackie MR serie voor je hebt staan en luister goed, dan ben je in heaven, de sweetspot, de diepte dat je hebt, je luisterd echt in 3D naar je geluid. yoww!

http://mackie.com/products/mrmk3-series
 
Persoonlijk heb ik niet graag de sound van Quested,klinkt als willen maar niet kunnen,net geen detail genoeg, wat je met Genelec wel hebt.
 
Mackie Rules jongen..! ;) :D

armin_hero.jpg




:luv:
 
Marketing Rules ook...

Als hij met een pot Nutella op de foto zou staan, zou je dan ook alleen nog maar Nutella eten?

Niet dat Mackie speakers slecht zijn ofzo want ze stonden ook op mijn shortlist maar ze lieten mijn mix net iets te "goed" klinken (of beter dan hij eigenlijk was...).

Daarom voor mijn D8's gekozen. Die logen iets minder hard tegen me... :-) en ik kreeg een prachtige deal...
 
Marketing Rules ook...

Als hij met een pot Nutella op de foto zou staan, zou je dan ook alleen nog maar Nutella eten?

Niet dat Mackie speakers slecht zijn ofzo want ze stonden ook op mijn shortlist maar ze lieten mijn mix net iets te "goed" klinken (of beter dan hij eigenlijk was...).

Daarom voor mijn D8's gekozen. Die logen iets minder hard tegen me... :-) en ik kreeg een prachtige deal...

ja dat kan goed zijn, dat die er voor de nutella instonden, de HR824 moet je inderdaad mee oppassen, hifi boxen waren het nu niet, neutraal zeker ook niet. Had idem ervaring voor een stuk moet ik dat bijtreden. Het zou eigenlijk andersom moeten, mixen todat het goed klinkt en daarna naar hifi gaan en een pareltje horen.

Waren een tijdje niet te krijgen en nu binnenkort weer die D8 hopelijk klinken ze hetzelfde, dan schuif ik die ook nog mee tussen het decor, zeker weten... :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
80 % idem dito hier, audiotechnica ATH-M70X en M40 alleen de X is lastig, dat zit altijd verkeerd ook al is het 1 op 2 als je hem vastneemt, mindfuckpuzzleheadphones :D
 
Back
Top