• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Klein+Hummel O96, 3-weg actieve studio monitors 800 euro!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mdv

Just Intonation
Lid sinds
12 juli 2004
Berichten
681
Locatie
Zwolle
Te koop:
Klein+Hummel O96
3-weg tri-amped studio monitors.

Recent compleet geserviced en gecalibreerd bij K+H in Duitsland (inclusief in anechoische kamer), in perfect werkende staat!
Optisch zien ze er gebruikt uit, komen oorspronkelijk bij de NOB vandaan.

Zijn zeer vlak in frequentie, vooral het belangrijkste gebied tussen 100hz en 12,5khz (+-1,5db en typisch +-1db).
Geen bas resonantie poort, dus eerlijk laag en goed impuls gedrag.
Werden gemaakt tot 1997, was toen een van de beste monitors ter wereld (volgens de service man die ik heb gesproken bij K+H), is de voorloper van de K+H O410 (en die kost je nu een eind richting de 10.000 euro).
De mijne hebben serie nummers 3332 en 3334, volgend mij een van de latere serie nummers aan de hand van wat ik verder heb gezien.

Hier een pdf met de specs (in het duits):
http://www.neumann-kh-line.com/klein-hummel/globals.nsf/resources/o96.pdf/$File/o96.pdf

Hier wat specs vertaald naar moderne waarden :
THD < 0,5% bij 86 dBu / 1m
THD < 1% bij 96 dBu / 1m
Vrij veld frequentie 45hz-20khz +- 3db (en aflopend naar ong -15db bij 25hz)
106dBu / 1m voordat de beschermings limiters erin kicken.


Reden dat ik ze wegdoe is omdat ik een te kleine kamer heb met niet zulke geweldige akoestiek, en over een paar maanden voor een tijd naar het buitenland ga.
Ik denk dat ik de komende tijd beter geserved ben met een paar kleine nearfields.


Prijs: 800,- euro. (paar)

Doe ze goedkoop weg omdat ik een tijdelijke (flinke) korting heb op een paar Geithain nearfields en ze pas kan betalen als de O96 is verkocht.
Je ziet de O96 ook wel eens staan voor 800 a 900 euro op ebay Duistland, maar na een aantal verhalen gehoord te hebben en mijn eigen ervaring kan ik je zeggen dat die dan bijna zeker geserviced en gecalibreerd moeten worden voor ze weer klinken zoals het hoort (en dit kan alleen bij K+H Duitsland), en dan ben je uiteindelijk stukken duurder uit.

Dus grijp je kans :)
Echt mooie hi-end monitors voor weinig.
Zijn trouwens bij mij thuis in Zwolle te beluisteren (met goeie DAC, Lavry DA10)
En heb er eventueel ook stands bij voor 50 euro (metaal, gevuld met zand). Deze geven met de O96 een redelijke lage oor/luisterhoogte van ongeveer 1 meter hoog.
 
wat foto's:
 

Attachments

  • O96-s1.jpg
    O96-s1.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 120
  • O96-s2.jpg
    O96-s2.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 114
  • O96-s7.jpg
    O96-s7.jpg
    71,3 KB · Bekeken: 108
Heb er trouwens ook de metalen grills bij (maar ze zijn vlak zonder dus die kun je er beter af laten)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top