• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Buitenkansje: Event Opal studio monitors (stereo set)

Marando

Poesie!
Lid sinds
3 december 2004
Berichten
822
Locatie
Sneek
Hierbij bied ik mijn setje Even Opal studio monitoren aan welke in zeer goede optische en technische staat verkeren. Het gaat om de versie die geen last heeft van de kinderziektes waar deze monitors na lancering tijdelijk last van hadden. Dus geen resonance piek in de tweeter, geen port noise en geen vroeg intredende limiter, maar simpelweg pure perfectie!

Het laagweergave is ongekend en maakt (voor mij althans) een subwoofer echt overbodig. Het is echter niet boomy, het is een laagweergave alsof je krachtige 3-way monitor hebt. Perfect gecontroleerd diep laag. Maar niet alleen het laag, ook het midden gebied heeft de clarity als een goede 3-way monitor. Het hoog is sprankelend en mede verantwoordelijk voor een perfecte stereo weergave met een razor sharp phantom middle. Deze monitoren hebben enorme reserves in de versterkers voor de woofer en tweeter, dit zorgt ervoor dat ze nooit te hard hoeven te werken wat ze enorm clean maakt (zeer lage vervorming).

Frequency Response = 35Hz - 22kHz (-3 dB)
Acoustic Output - SPL @ 1m, Long term (80Hz - 20kHz) = 111dB
Watt (RMS) Woofer = 270
Watt (RMS) Tweeter = 100

Meer info in deze datasheet: http://www.eventelectronics.com/downloads/opal/datasheet.pdf

Momenteel zijn deze monitoren nieuw leverbaar voor €3600 per set bij bax en thomann, maar de voorraad is schaars en daardoor is de levertijd vaak hoog. Ik doe ze (met tegenzin) weg voor €1750 per set. De Even Opals zijn uiteraard te beluisteren. Vanwege het gewicht van ruim 20KG per stuk worden ze niet verstuurd. Ik sta er voor open om ze te brengen, dit uiteraard in goed overleg.

$_86.JPG

(foto is van internet, maar het model (tweeter, woofer) is identiek aan mijn versie.)

Eigen goede foto's volgen nog.
 
Back
Top