Pussyshaver - PS27

Oyeeea! Gaaf man. Hoor ik hier Oscar Mulero invloeden?

Sommige percussie elementen mogen van mij wel ruwer. Beetje distortion en een cut op het hoog. Die hat voor de clap springt nu wel erg in het hoog uit de mix waardoor de track een beetje zijn donkere karakter verliest.

Verder gave producties. Van mij zouden er ook nog wat meer synth sounds in mogen. Meer van die slepende electronische pads.

Verder top werk man!!
 
Strakke track, klinkt zelfs op de soundcloud al goed.
2 dingen hoor een soort van flanger over de hihats, zou ik niet overal doen.
hetzelfde voor de hoge en lage noise die sidechained meeloopt zou ik af en toe ook weglaten, breekt een beetje.
 
Strakke track, klinkt zelfs op de soundcloud al goed.
2 dingen hoor een soort van flanger over de hihats, zou ik niet overal doen.
hetzelfde voor de hoge en lage noise die sidechained meeloopt zou ik af en toe ook weglaten, breekt een beetje.

Ja, heb nog eens geluisterd. Maar het is de flanger op de hihat die hem zo afwijkend maakt. Denk dat ie nu net te veel aandacht op eist in het geheel. Als je deze iets meer monotone maakt dat hij al goed zit.

Maar wel ik wel benieuwd naar ben. Is dit geinspireerd op Oscar Mulero?
 
Ja, heb nog eens geluisterd. Maar het is de flanger op de hihat die hem zo afwijkend maakt. Denk dat ie nu net te veel aandacht op eist in het geheel. Als je deze iets meer monotone maakt dat hij al goed zit.

Maar wel ik wel benieuwd naar ben. Is dit geinspireerd op Oscar Mulero?

Oscar Mulero is nooit echt mijn ding geweest. Wel heb ik veel platen en wave files gekocht van zijn soortgenoten zoals Exium, Reeko e.v.a., alleen wel de oudste platen van die artiesten natuurlijk. Oscar Mulero was het altijd net niet voor mij. Misschien nu ik tegenwoordig zelf iets minder hard produceer qua stijl dat zijn oude dingen nu wel wat beter zouden klinken voor mij. Mijn grootste inspiratiebron is Carlos Rios (zijn eerste vijf releases op vinyl) en natuurlijk zijn oudere livesets met Vincent de Wit.
 
Klinkt zo hardstyle terwijl je betere muziek maakt, kan aan mij liggen

Hoe kun je nu zeggen dat een bepaald genre beter is dan de ander?

Ik maak techno, en daarin is het mijns inziens het minst belangrijk wat iemands artiestennaam is of hoe iemand zijn nummers betitelt. De meest vette platen way back hadden soms niet eens een artiestennaam of titel. What's in a name *D. Veel belangrijker vind ik wat iemand voor nummers maakt, dan onthoud ik zijn of haar artiestennaam vanzelf wel :dj:
 
Hoe kun je nu zeggen dat een bepaald genre beter is dan de ander?

Ik maak techno, en daarin is het mijns inziens het minst belangrijk wat iemands artiestennaam is of hoe iemand zijn nummers betitelt. De meest vette platen way back hadden soms niet eens een artiestennaam of titel. What's in a name *D. Veel belangrijker vind ik wat iemand voor nummers maakt, dan onthoud ik zijn of haar artiestennaam vanzelf wel :dj:

Nobel statement, maar toch judgen veel mensen een book by its cover. Dus in het slechtste geval schrik je mensen af met je artiestennaam, die anders een goeie track te horen hadden gekregen. Tenzij je de muziek echt alleen voor jezelf maakt. Dan mag je best Dj Drollenstein heten natuurlijk. Ik meot heel eerlijk toegeven dat ik op "pussyshaver" klikte in de verwachting iets heel slechts te horen :D.
 
Bedankt voor je reactie! Natuurlijk wel te begrijpen dat mensen niet alles kunnen beluisteren en zo onbewust een selectie maken op basis van interessante namen en op die wijze misschien aan mijn producties voorbij gaan, maar desondanks ligt er natuurlijk wel een flinke uitdaging om met zo'n naam de luisteraar te bereiken. Ach, ik krijg elders weer veel reacties van mensen die de naam echt grappig vinden. Hij blijft vaak ook wel hangen.
 
Back
Top