[Jackin House] Doin It Good

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Hi, hier mijn laatste:



Feedback mag over alles gaan: de stijlvorm, de keuze voor de vocals, composttie, mix, technische afwerking (inclusief mastering) enz.
Ik heb hem zelf gemastered met Ozone

Toen ik hem net af had vond ik het fantastisch maar nu er is iets aan deze track wat mij niet aanstaat.
Kan hem inmiddels zelf al niet meer horen. Graag de gouden tip!
 
Last edited by a moderator:
Kwaliteit klinkt harstikke goed in mijn oren. Lekker vrolijk nummer! Ik weet niet zo goed wat er beter aan kan. Ik zou zelf denk ik de drums iets meer varieren; de hihat snare en basdrum.. Ik zou er niet veel meer aan veranderen.
 
@djazid zou een eer zijn als die hem uit willen brengen alleen ik vrees dat het daarvoor net een te veel commerciëel tintje heeft.
Misschien is dat ook direct waar ik moeite mee heb met dit nummer. Ik begon het als een ghetto house nummer maar toen de vocalen erbij kwamen werd het dit.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de sax elementen tof en sommige vocal elementen ook.

Wat ik mis is variatie in de drumpartij en toffe transities. Op dit moment is het voor mij teveel de 'Madonna - Vogue' ritme partij en in mijn persoonlijk oren klinkt dat wat gedateerd. Ik denk ik dat het ritme en de basslijn veel meer kunnen 'grooven', misschien door meer subtiele variaties in het ritme, met aanvullende subtiele percussieve elementen.. of misschien een hele andere kant op met het ritme, iets met 4/4 en een breakbeat.. 🙏
 
Laatst gewijzigd:
@DFrazz ik ben het met je eens man. Het is niet geworden wat ik voor ogen had maar dit is blijkbaar wat het is geworden.
Het heeft misschien wel hitpotentie zo. Ik vind het zelf iets hebben van 'i'm too sexy' wat ik altijd een boutnummer vond
Opzich zijn die 90's hits nu wel weer hot. Doe mij die royalties van Vogue dan maar 😊
alleen nog een radio versie maken misschien.
Ik heb wel je tip opgevolgt van de breakbeat, die zit er nu onder. Heel subtiel maar geeft net een extra dimensie.

Oh ja.. ik heb al een aanbod van een label voor een release 😃
 
Deze is nu als promo op traxsource.


Release datum: 16 juni 2023 in de stores. 30 juni uit op de streaming platforms:

a57fdb5097eb30dbf2464d211803a0b5.jpg
 
Lekker strak lazer house ('90):okdan:
Misschien een breakje in de 909 drumloop,
die is wat static...
Verder; no comment... (lijkt me geen VST werk) :okdan:
 
Lekker strak lazer house ('90)

Dank!

:okdan:
Misschien een breakje in de 909 drumloop,
die is wat static...

Ik heb het ritme expres statisch gehouden a-la-a ghetto style

Verder; no comment... (lijkt me geen VST werk) :okdan:

Toch wel! Deze track is tot stand gekomen toen ik aan het spelen was met Puremagnetik plug-ins
Bas: Puremagnetik Big Bertha
Rhodes: Puremagnetik Mark One
Tape Synth: Pure magnetik Verve
 
ghetto style
Ik ken de ghetto style niet maar het zal een '90 house soort
waar ik nog nooit heb van gehoord.
Aangezien jou stijl (funk, house, jazz, disco, elektronica, etc en heel dansbaar):okdan:


Toch wel! Deze track is tot stand gekomen toen ik aan het spelen was met Puremagnetik plug-ins
Bas: Puremagnetik Big Bertha
Rhodes: Puremagnetik Mark One
Tape Synth: Pure magnetik Verve
Tja, die VST's worden steeds realistischer en kun bijna niet meer horen wat nu echt is...
 
Back
Top