Poly 800 adapter

kdgh

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2011
Berichten
181
Hi SF'rs,

Ik heb een poly 800 kunnen bemachtigen alleen helaas zonder de adapter.
Er moet een 9v 200mA adapter in. Nou heb ik er nogal wat adapters liggen, dus vroeg me af of het echt gevaarlijk is voor de synth als je er een hogere mA aan hangt.

Anders wordt het natuurlijk een adaptertje zien te scoren ergens.

Alvast bedankt! :okdan:
 
Zwaardere voeding (mA) maakt niet uit. Zolang hij maar wel 9V DC is en de polariteit van de stekker klopt (+ en - moeten gelijk zijn aan het origineel). Staat er misschien op de Poly hoe die moet zijn?
 
AC 230V ~ 50Hz 8 VA
DC 9V - 200mA

Daaronder staat een plaatje van het stekkertje van de adapter en die geeft aan :
tipje van het stekkertje is -
body van het stekkertje is +

AC adapter mode PSA 230P
 
OK en dan moet je nu nog weten hoe de polariteit van die adapter is die je wilt gebruiken. Kans is groot dat bij die de tip juist de + is en dan heb je er niks aan tenzij je het snoertje doorknipt en weer andersom aan elkaar bevestigt. Maar anders koop je gewoon een gestabiliseerde universeeladapter. Daarbij kun je de polariteit zelf bepalen. Dan ben je voor minder dan een tientje klaar.
 
Ik heb nog een universele adapter liggen waarbij ik die tip kan omdraaien.
De tip heeft 2 kanten :
kant 1 : +o)-
kant 2 : -o)+

kan iemand me vertellen wat de goede kant dan is voordat ik het apparaat opblaas! :)
 
meestal staat op de tip aan een van de kanten een tekentje dat ook op de "ontvanger" kant van de adapter staat.
 
Aaah ik zie het al inderdaad.
op de poly 800 staat +(o-. Dus neem aan dat ik dan de +o)- kan moet pakken van de adapter?
 
ik bedoelde eigenlijk dit:

Vaak staat op de connectorplug (zie onder) een merktekentje aan een kant. Dat merktekentje staat dan ook aan een kant op de connector. Dan weet je dus of de plus dan op de tip zit of niet.

universal-laptop-car-adapter.jpg
 
Aaah ik zie het al inderdaad.
op de poly 800 staat +(o-. Dus neem aan dat ik dan de +o)- kan moet pakken van de adapter?
Nee juist niet. De adapterplug moet hetzelfde zijn als de Poly800. Dus +(o-
 
Back
Top