Korg Poly 800 reversed keys

Isa

Ingeburgerd
Lid sinds
29 december 2010
Berichten
33
Hi iedereen,

Kunnen jullie me zeggen wat een Korg Poly 800 (reversed keys) ongeveer waard is?
Belangrijke info: het modulatiestickje mist het plastic omhulsel (werkt wel gewoon), de originele adapter is er niet (heb er wel 1 van Roland waarmee de Korg prima werkt) en hij heeft een cosmetische schoonmaakbeurt nodig.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Isa
 
ongeveer waard is?
op z'n minst evenveel als een normale... en persoonlijk, als ik zou moeten kiezen en al een poly zou willen (en die kans is astronomisch klein tot niet), dan had ik liever een normale maar enfin...
om dan toch ff een prijs uit de grabbelton te graaien... 100 a 125 eurootjes?

welke poly versie is het trouwens, de MK1 of MK2?
 
Bedankt voor je uitleg!

Het is een MK I. Maakt dat een groot verschil?

Uit nieuwsgierigheid: waarom geen Poly 800?
 
Six heeft al heel lang een haat-liefde verhouding met de poly 800...
daarna kocht ie een Polysix en het is uiteindelijk een Six-Track geworden :P

Normale poly zou ik zeggen tusen de 80 tot 125 euri en een reversed MKII max eur150
 
nou, ik vind de synthese gewoon niet erg interessant...
het is niet meer dan het stapelen van golfvormen met eventueel wat noise erdoor en dit alles gaat dan door 1 monophone filter...

verder vind ik de bediening verre van ideaal, eigenlijk 1 van de slechtste die je op een synth kan wensen; je moet een parameter nummer intoetsen en switchen en dan met een up/down button naar een gewenste value toe... als die toetjes niet meer goed werken dan ga je je wezenloos storen aan het feit dat je niet het gewenste parameter nummer intikt, bijv je wil naar parameter 15, je drukt dan eerst 1 in, maar als de 1 hapert en vervolgens nog een 1 genereerd dan staat de boel op 11... als de 1 wel goed lukt maar daarna de 5 gaat haperen dan zit je dus ineens weer op 55... dat ga je op een gegeven NIET leuk vinden...

en tot slot vind ik de klank niet echt lekker, het is metallisch/plastic vanwege dat de golfvormen min of meer uit blokgolven zijn opgebouwd (zaagtanden zijn ook niet echt zaag)...


wat mij overigens nog niet helemaal duidelijk is uit je starterspost is of je hem gaat kopen of verkopen...
 
Nogmaals dank, dit keer voor de 'in depth' toelichting.

Heb zelf een Polysix (mijn favoriete synth), maar dat kan natuurlijk veranderen.
Ik heb nog veel synths op mijn lijstje staan die ik wil proberen (hebben). :)

Ik had de Poly 800 aan een vriend gegeven, maar hij is er ook niet weg van.
Heeft 'm nog geen week en gaat 'm gelijk verkopen..
 
Heb zelf een Polysix (mijn favoriete synth), maar dat kan natuurlijk veranderen.
Ik heb nog veel synths op mijn lijstje staan die ik wil proberen (hebben). :)
poly-six is van een heel ander kaliber, veel interessanter...
Ik had de Poly 800 aan een vriend gegeven, maar hij is er ook niet weg van.
Heeft 'm nog geen week en gaat 'm gelijk verkopen..
et voila...

de poly-800 was overigens ooit mijn eerste synth... alles wat daarna kwam was altijd beter :D
 
Weet niet of dit toegestaan is (gaat over een andere synth), maar ik vraag het gewoon:

Ik wil een Roland SH-101 kopen. Wat is een gangbare prijs?
 
Overigens zonder mod-grip (wat me niet echt uitmaakt).
Weet niet of dat een aanzienlijk verschil maakt qua prijs.
 
Hmm..

Dan wacht ik nog even. Ik kan er 1 overnemen voor € 550,- zonder mod-grip.
Vind het ook wel veel geld moet ik zeggen. Zo veelzijdig is ie ook weer niet (totdat het tegendeel bewezen is..) :)
 
d'r stond ook ergens op het forum een vrijwel 100% in orde crumar ds 2 tekoop voor nog geen 6oo euro.
ook veel geld , maar ook veel fun.
alleen geen midi en zo.
of doorsparen voor een little phatty , och eigenlijk is er zoveel moois.
de sh101 vond ik zelf zo'n gepeil met die kleine schuifjes , en het geluid van de ds 2 vind ik ook prettiger
 
valt wel mee , heb het te koop staand apparaat jaren alhier gehad, zonder een enkel probleem. weggedaan omdat ik er twee had , had er twee aangeschaft omdat ik dacht dat ze zo storingsgevoelig waren. vorig jaar verkocht nooit problemen gehad met beiden ( heb ze wel bij aankoop toen allebei uitgebreid laten nakijken en kleine dingen moeten repareren , maar de 10 jaar daarna : nada )
 
Kijk klinkt goed! Zoiezo hoor ik wel vaker spook verhalen over sommige synths / muziekinstrumenten. Meestal komt het er op neer beetje voorzichtig mee zijn en zorg voor dragen.

Het fijne is wel van merken als crumar dat ze een beetje betaalbaar blijven :)
 
Back
Top