nieuwe Moog synth, Moog Minitaur

klinkt super. toch respect voor moog dat ze nog steeds kwaliteit leveren na al die jaren, zeker gezien het feit dat de concurrentie veelal teert op oude glorie met smakeloze gemoderniseerde classics. dit is hoe het moet wat mij betreft.

de moog sound is nooit eentje geweest die ik zelf gebruikt heb, maar het blijft kicke spul wat ze maken.
 
Synth lijkt me erg leuk, maar van dit soort filmpjes moet ik toch wel poepen......

komt door de lage frequenties...
 
Ze hebben ook allebei hun voor- en nadelen. Zo heeft de Slim Phatty niet een-knop-per-functie, en de Minitaur geen presetgeheugen.
 
Het ontbreken van patchgeheugen vind ik echt niet meer van deze tijd.
Kom op zeg, zelfs mijn goedkope MFB Synth II heeft patchgeheugen. Wordt de minitaur soms geleverd met een sjabloonboekje zodat je oldskool als je knoppenstanden moet noteren?
 
Het ontbreken van patchgeheugen vind ik echt niet meer van deze tijd.
Kom op zeg, zelfs mijn goedkope MFB Synth II heeft patchgeheugen. Wordt de minitaur soms geleverd met een sjabloonboekje zodat je oldskool als je knoppenstanden moet noteren?

Ach, ik kan daar niet zo mee zitten. Meestal heb je maar een paar patches per synth die het echt helemaal zijn. Die onthou ik wel. ;)
 
klopt, hoe meer analoge bakken je hebt, hoe vaker je hem aanzet en al op je favo geluid staat :D
 
Maar de params zijn wel met cc aan te sturen toch? Volgens mij zeiden ze dat op een van de filmpjes...
Heb je dan geen echte opslag van presets, maar bijna toch? (niet dat ik het zelf hoef :) )
 
als je 9 knobs hebt en deze hebben allemaal een eigen cc dan kan je i.d.d. in je project gewoon de cc waardes opnemen
 
De Minitaur schijnt wel een pc editor/librarian te krijgen, in tegenstelling tot de MiniBrute, om patches op te slaan.
 
Grappig, die MiniBrute. Ik kende hem nog niet. Ben alleen zo bang dat ie niet voor de eeuwigheid is gemaakt. Met zulke specs en zo'n prijs. Ook zijn m.i. 2 oktaven niet voldoende om een fatsoenlijke partij op te kunnen spelen. Best jammer, anders was ie 't overwegen waard geweest.
 
absoluut waar. de waarschuwing in de manual staat er niet voor niks!

is natuurlijk op de eerste plaats een kick synthesizer, kan echter ook als bass gebruikt worden, maar de mbase01 schijnt volgens de handleiding zelfs nog tonen onder de 15hz te kunnen produceren XD
erg leuk toen ik m jaren geleden binnen kreeg. Ik sloot m aan, boxen aan en een paar keer getriggered totdat het me op viel dat er telkens iets in mijn ooghoeken bewoog als ik m triggerde.. een vel papier dat 3 cm van de tafel af kwam vanwege de bass golven en pennen die over de tafel heen trilden :D
 
ehm, waar is die overheerlijke midi thru/output? :(
want als die met midi bestuurd kan worden, zou het natuurlijk wel zo leuk zijn om je knop bewegingen op te kunnen nemen met je sequencer...beetje jammer om daar dan weer een extra midi-controller voor nodig te hebben met alle nadelen van lay-out verschil tussen beide apparaten..
 
Back
Top