nieuwe Moog synth, Moog Minitaur

euhh crap.. per ongeluk verkeerde subforum geposst. moet in "Synthesizers en synth-modules"

had dit gisteren al in Nieuws gepost, maar dat 'nieuws-forum' is niet echt meer mee blijkbaar :)
 
PS dit is een BAS sythn, geen lead synth. Tenzij je een bassige lead wil. Een Bassie dus. Er zit geen octave switch op, dus als je een lang genoeg Midi Keyboard neemt, moet die goed tracken. Ding is dan wel analoog, echter de besturing ervan is digitaal. Nogmaals, dit is bas geen lead.

Verklaar u nader. Hij heeft geen octave switch, check. Met een lang genoeg MIDI keyboard geraak je wel een octaaf of 8 omhoog. Het filter geraakt tot 20kHz kantelpunt.

Waar zit het probleem? Dat je vreest dat hij niet goed genoeg trackt?

Andersom is de Taurus 2 toch ook gewoon een lead synth met voetpedalen?
 
Gelet op de prijs van de Minitaur (+/- 600 dollar).... dan lijkt me dat deze toch kan zorgen voor een aardig stukje intern kannibalisme als je deze naast de Little Phatty zet... (+/- 750 dollar)

Of zie ik essentiële zaken over het hoofd?

Klavier. Zet hem naast de slim phatty.

Of dus dat verschil tussen een bass en lead synth.
 
Gelet op de prijs van de Minitaur (+/- 600 dollar).... dan lijkt me dat deze toch kan zorgen voor een aardig stukje intern kannibalisme als je deze naast de Little Phatty zet... (+/- 750 dollar)

Of zie ik essentiële zaken over het hoofd?


Bedoel je dit ten nadeel van de Phatty of ten nadeel van de Minitaur?
 
geen, beide zijn een monofone (slim phatty) desktop synths zonder FX.
de een is wat meer flexibel in het laag, de ander in het hoog, that's it.... nothing more. nothing less
 
hmm een MFB kraftzwerg heeft 3 osc, meer knoppen en is ook nog eens patchable en goedkoper ook nog
 
hmm een MFB kraftzwerg heeft 3 osc, meer knoppen en is ook nog eens patchable en goedkoper ook nog

ja maar een moog osc klinkt zwaarder dan 3 mfb oscillators samen. een mfb synth en een moog synth kun je niet echt 1 op 1 vergelijken vind ik. behalve dan op prijs-kwaliteitsverhouding.

de mfb synths zijn budget analoge synths (of semi-analoog zoals sommige mensen het liever noemen) en voor de prijs krijg je veel flexibiliteit een aardig krachtige sound. maar je krijgt ook een zeer twijfelachtige bouwkwaliteit.

de moog synth is een premium synth creme de la creme, tuurlijk is ie absoluut gezien veel duurder, maar qua prijs-kwaliteits verhouding heb ik liever een moog. top notch sound en 'built like a tank'.
 
niet om reclame te maken, maar de t3 gaat lager dan alle andere synth's die ik heb, je hoort hem niet meer op een gegeven moment maar voelt hem wel nog.
zou zeggen ga hem eens beluisteren , op een synthforumdag of zo , en vorm uw eigen mening
 
De Formant met zijn Moogy oscillators kan de deur laten trillen op volume "achtergrondmuziek bij het eten". Als de Taurus meer van dat biedt, dan wordt het inderdaad gevaarlijk bij hogere volumes. :D
 
Gelet op de prijs van de Minitaur (+/- 600 dollar).... dan lijkt me dat deze toch kan zorgen voor een aardig stukje intern kannibalisme als je deze naast de Little Phatty zet... (+/- 750 dollar)

Of zie ik essentiële zaken over het hoofd?

Volgens de officiële website kost een Little Phatty $1400. Dus misschien bedoel je een Slim Phatty? Die doet volgens de site nog steeds $850, overigens.

Bij de Slim Phatty kun je golfvorm van de 2 oscillatoren onafhankelijk van elkaar kiezen. Daarnaast heb je keuze uit 4 golfvormen, en alle varianten tussen die golfvormen in. De VCO's hebben ook octave switches. Bij de SP heeft het filter een extra Overload parameter, en ben je wat vrijer met het instellen van modulation sources en targets. Verder heeft de SP een arpeggiator en kan de SP presets en performance sets opslaan.

Kortom, voor die $170 meer, krijg je ook meer faciliteiten. Alle waar naar zijn geld. ;-)
 
met de t3 kan ik kiezen wat er in de kamer moet gaan trillen: de kachel het raam, de deur, fluitje van 1 cent. hij gaat nog lager. een goede sub met ruim vermogen is wel echt een pre
 
Back
Top