nieuwe Moog synth, Moog Minitaur

Dan hoef je dus geen knappe jongen te zijn om een editor te maken met ene patch library. Is alleen een kwestie van tijd me dunkt.

met synthedit is dat zo gedaan.. modules voor cv2midiCC, (n)rpn en sysex zijn al vooradig en simpel in gebruik en mogelijke besturing..
hmm, misschien een mogelijkheid voor een extra zakcentje... iemand nog een synthesizer waarvoor hij tegen een kleine betaling een editor wilt hebben? :P
 
ehm, waar is die overheerlijke midi thru/output? :(
want als die met midi bestuurd kan worden, zou het natuurlijk wel zo leuk zijn om je knop bewegingen op te kunnen nemen met je sequencer...beetje jammer om daar dan weer een extra midi-controller voor nodig te hebben met alle nadelen van lay-out verschil tussen beide apparaten..

Midi out werkt dus alleen via USB. Voor mij geen probleem (al wil ik toch eerst een Slim Phatty hebben), maar wel balen als je een hardware sequencer hebt.
 
Als je een hardware sequencer hebt dan gebruik je toch de midi in van de minitaur? En die zit er wel gewoon op.
 
Maar als je iets inspeelt en daarvan de midi-data wil opslaan wordt het lastiger (of kan dat überhaupt niet met hardware? Ben zelf software gewend).
 
Het is geen standaard dat knopgedraai er bij je midi uit ook werkelijk uitkomt...
 
Ik bedoelde ook meer de data van hoe je een partij speelt op een keyboard. Of zou je dan je midi-keyboard aan de sequencer kunnen hangen zodat die vervolgens de synth aanstuurt? Misschien logischer, ik ben daar niet zo in thuis.

Ik vind de demo's van de Minitaur maar vet. Denk wel dat het een goed koppel vormt met de Slim Phatty.
 
Ik bedoelde ook meer de data van hoe je een partij speelt op een keyboard. Of zou je dan je midi-keyboard aan de sequencer kunnen hangen zodat die vervolgens de synth aanstuurt? Misschien logischer, ik ben daar niet zo in thuis.

Ik vind de demo's van de Minitaur maar vet. Denk wel dat het een goed koppel vormt met de Slim Phatty.

Het midi signaal gaat zo: Van midi keyboard naar DAW, van DAW naar midi apparaat en vervolgens geluid. Maar dan moet je wel het midi keyboard op "Local Off" zetten. Het midi signaal kan evt worden opgenomen in je DAW en dan werkt de hardware net zoals een vst.
 
Review: http://www.musicradar.com/gear/all/...s/compact-synthesizers/minitaur-529301/review

"Despite its size, there's no denying Minitaur's monstrous sound. Individually, the VCOs hit hard, especially on the square wave side. With only a single oscillator going you can manage a fairly convincing acid-like TB-303 sound."

"And while it wasn't ready for us to try at the time of the review, Moog will be rolling out a standalone software editor that will not only give you MIDI control of your Minitaur from your computer, thus offering access to functions not available on the front panel, but will also provide DAW integration and the ability to store and recall your own presets."
 
303 sounds, daw en software editors? Duidelijk een ander soort ding dan de slim. Dan hou ik die toch maar op mijn verlanglijstje :)
 
Ik ben nog altijd benieuwd hoe hij op leads klinkt (meteen het ding gebruiken waarvoor hij niet dient he :)). Vanavond eens die link verkennen.
 
Klinkt mooi in alle gehoorde regionen!

MIDI kapt hij na een paar octaven af. Ik vraag me af in hoeverre je met CV een groter nootbereik zou kunnen hebben?
 
Hier klinkt ie al weer wat meer naar mijn smaak...

http://soundcloud.com/sourcedist/moog-minitaur-recorded-by-lynx
 
.. maar de mbase01 schijnt volgens de handleiding zelfs nog tonen onder de 15hz te kunnen produceren XD..

Zelf kon ik nooit zo aan de Jomox basskick klank wennen.. vind deze Minitaur lekkerder klinken :P
 
Weet niet of dit al geplaatst was?

Misschien leuk voor sommigen:

 
Ach, hij zet 't tenminste geheel belangeloos op youtube.

Maar plaats gerust een betere! ;)
 
ze maken erg veel reclame voor die software van dit ding maar ik kan echt nergens een vinden waar ik die moet downloaden.
 
Back
Top