klikjes en plopjes?

tim

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2003
Berichten
514
Locatie
Amsterdam
Als ik een trackje heb gemaakt in cubase Sx en deze dan vervolgens met WAVlab wil opnemen dan hoor ik door de opname door allemaal plopjes en klikjes.. ik geburik een soundblaster live (is een bout kaart maar ja) voor t opnemen.. hoe kan dit? :confused:

thanks
Tim
 
waarom render je de track niet gewoon in SX, & neem je de audio van de synths in cubase op ?
 
Origineel geplaatst door JazzMann
waarom render je de track niet gewoon in SX, & neem je de audio van de synths in cubase op ?

Hoe kan je dit dan makkelijk doen want dan moet je toch elke midi track apart opnemen?
 
Je moet je buffersize van je asio driver op max zetten... dat doe ik altijd als ik ga recorden, verders zet ik hem normaal (lage latency)
 
Ik zou maar wat Bamse zegt naar de ASIO kijken. Als je daar de latency te kort insteld dan krijg je irritant geluid.
 
Re: klikjes en plopjes?

Origineel geplaatst door tim
Als ik een trackje heb gemaakt in cubase Sx en deze dan vervolgens met WAVlab wil opnemen dan hoor ik door de opname door allemaal plopjes en klikjes.. ik geburik een soundblaster live (is een bout kaart maar ja) voor t opnemen.. hoe kan dit? :confused:

thanks
Tim


wavelab doet altijd klikjes en plopjes...
kijk voor de grap eens naar je processorbelasting als er tijdens het afspelen een wave door je venster scrollt... hell!

doet ie "klik en plop" nog als je wavelab minimaliseert tijdens opnemen / afspelen?
 
Origineel geplaatst door dextron
Je moet je buffersize van je asio driver op max zetten... dat doe ik altijd als ik ga recorden, verders zet ik hem normaal (lage latency)

Heb effe zitten kijken in Cubase bij 'device setup' en dan bij 'VST multitrack' dara heb ik de disk buffer op z'n hoogst gezet. maar dit haalt ook niks uit.. (zal wel weer iets verkeerds doen!)
 
Daar zit ook zo'n knop 'Asio control panel' als het goed is (en werkt).
Probeer die maar eens.
 
ik denk: wavelab is bij sommige beeld instellingen grafisch zoo zwaar dat ie de performance van je asio zoo omlaag trekt dat je (wanneer je een scrollende wave ziet) klikjes en plopjes en herrie hoort... tenminste daar kwam ik achter toen ik allemaal tikken in mijn geluidkaart had

plaats eens een mp3tje met de klikjes en plopjes als je wil?
 
Je kunt ook gewoon in Cubase SX je mastermix opnemen hoor.

Waarschijnlijk zijn het die twee progjes die elkaar in de weg zitten.

Trouwens is dat die Virus of die A station? Klinkt wel lekker. :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Je kunt ook gewoon in Cubase SX je mastermix opnemen hoor.

Waarschijnlijk zijn het die twee progjes die elkaar in de weg zitten.

Trouwens is dat die Virus of die A station? Klinkt wel lekker. :D

Dat is de Virus! en t's nog een preset ook! hehehe.. zal ens kijken of ik in cubase kan recorden..
 
Als je realtime van Cubase veel tracks in Wavelab wilt opnemen, dan wordt dat gewoon teveel voor een SB live. Je kan proberen je buffer te vergroten. Je kan ergens in de software van creative het aantal stemmen kiezen. En probeer trouwens eens geen ASIO maar normale MME drivers te gebruiken voor je sbtje, het kan zomaar in een keer wel goed werken. Geloof me, ik heb m ook gehad! Je kan ook nog proberen nieuwere drivers te vinden.
Je gebruikt trouwens toch niet de standaard ASIO drivers van Cubase? Die werken vaak helemaal niet goed met ASIO apparaten, beter ASIO drivers van de fabrikant.
Verder weet ik niet wat je voor een plugins en andere programma's hebt draaien maar probeer dat allemaal zoveel mogelijk te minimaliseren.
In een uitzonderlijk geval kan je bijv. ook nog zo'n leuke chipset hebben die de boel verkeerd aanpakt.
En anders zoals de anderen al zeggen: Een mixdown in Cubase maken.
 
Idd als je een mixdown maakt in SX moet het lukken
Gewoon Export as Audio Mixdown :D
 
Origineel geplaatst door Laurens O
Als je realtime van Cubase veel tracks in Wavelab wilt opnemen, dan wordt dat gewoon teveel voor een SB live. Je kan proberen je buffer te vergroten. Je kan ergens in de software van creative het aantal stemmen kiezen. En probeer trouwens eens geen ASIO maar normale MME drivers te gebruiken voor je sbtje, het kan zomaar in een keer wel goed werken. Geloof me, ik heb m ook gehad! Je kan ook nog proberen nieuwere drivers te vinden.
Je gebruikt trouwens toch niet de standaard ASIO drivers van Cubase? Die werken vaak helemaal niet goed met ASIO apparaten, beter ASIO drivers van de fabrikant.
Verder weet ik niet wat je voor een plugins en andere programma's hebt draaien maar probeer dat allemaal zoveel mogelijk te minimaliseren.
In een uitzonderlijk geval kan je bijv. ook nog zo'n leuke chipset hebben die de boel verkeerd aanpakt.
En anders zoals de anderen al zeggen: Een mixdown in Cubase maken.

Gebruik gewoon de ASIO drivers van Cubase.. zal wel effe nieuwe downloaden dan.. ik gebruik alleeen maar midi dus geen plugins enz. mischien word het eens tijd voor geluidskaart upgrade!
 
stomme vraag, hoe snel is je pc ? en heb je je systeem prestaties geoptimaliseerd voor achtergrondservices? kan ook uit maken...
 
Origineel geplaatst door dextron
stomme vraag, hoe snel is je pc ? en heb je je systeem prestaties geoptimaliseerd voor achtergrondservices? kan ook uit maken...

T's een p3 600 mhz 265mb, en ik heb ASIO relse in background aan staan.. snap er niks van heb alles geprobeerd!!
 
Origineel geplaatst door Kevin
Idd als je een mixdown maakt in SX moet het lukken
Gewoon Export as Audio Mixdown :D

Als ik mixdown doe dan speelt Cubase het nummer heel snel af maar vervolgens open ik de wav en staat er niks in?
De mixdown doe ik als volg: maak een Audio track aan en druk op mixdown? klopt dit?
 
Back
Top