[moog] Animoog voor de iPad

Moog heeft weer een nieuwe app voor de iPad. Nu kost hij 0.79 cent.. dus wat let je zou ik zeggen.

attachment.php


Animoog is the first professional synthesizer designed for the iPad. Powered by Moog's new Anisotropic Synthesis Engine, Animoog captures the vast sonic vocabulary of Moog synthesizers and applies it to the moderntouch surface paradigm,
enabling any user to quickly sculpt incredibly fluid and dynamic sounds that live, breathe, and evolve as you play them.

Gebaseerd op de Anisotropic Synth Engine. Klinkt spannend, maar ik moet zeggen dat ik het meer buchla-achtig vind klinken.

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me weer spannend.

http://www.moogmusic.com/products/apps/animoog
 

Attachments

  • Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    Screen Shot 2011-10-17 at 11.08.20 AM.png
    310,4 KB · Bekeken: 115
Ziet er errug tof uit. Jammer dat ik nog niet de knaken heb voor een ipad. De aanschafprijs van de synth is niet zo schokkend lijkt me zo... :D
 
wat een shit zeg, dat ze zich bezig houden met waar ze goed in zijn: het ontwerpen en verbeteren van analoge synth's . echt op deze manier gaat het niet goed met moog.
heb nog wel wat ideeen voor ze:
de t3 afmaken
de voyager verder ontwikkelen
een polyfone analoge synth
een echt modulaire moog
eventueel een parametrische eq moogfooger
de stuurpedaalbugs eruit halen

werkelijk wat een zolen aldaar.
 
Ik heb hem inmiddels op mijn IPad staan, maar ik krig er geen geluid uit. Wat doe ik fout?
 
wat een shit zeg, dat ze zich bezig houden met waar ze goed in zijn: het ontwerpen en verbeteren van analoge synth's.
nou, wat ook een heel klein beetje vreemd is; dat zogenaamde analoog liefhebbenden, die dus normaal gesproken niet echt iets van softsynth moeten hebben, nu ineens wel met zo'n aaipad app lopen te strelen... nu kan het ineens wel...

maar enfin...
 
Prima appje hoor, ik vind 'm erg lekker klonken.
Dat-ie van Moog is, tja... boeie.
 
Geweldig app. Hoe kan je zoet gehouden worden.
 
vanmorgen een uur in de trein zoet meer geweest, makkelijk in gebruik en fijne klank.
 
wat een shit zeg, dat ze zich bezig houden met waar ze goed in zijn: het ontwerpen en verbeteren van analoge synth's . echt op deze manier gaat het niet goed met moog.
heb nog wel wat ideeen voor ze:
de t3 afmaken
de voyager verder ontwikkelen
een polyfone analoge synth
een echt modulaire moog
eventueel een parametrische eq moogfooger
de stuurpedaalbugs eruit halen

werkelijk wat een zolen aldaar.

Wat zou jij doen?
- Je mailt een app developer en vraagt of hij een andere ui wil maken voor z´n app en split de winst.
- Je zit de hele dag te `breadboarden´ om nieuwe schakelingen te bedenken, dan moet je dure prototypes maken om te kijken of het werkt. Rinse and repeat totdat je product klaar is om aan een handjevol freaks te verkopen.
 
Ach ja, de analoog puristen zullen dit toch nooit iets vinden. Lijkt soms wel of het bij sommigen meer om het zeuren gaat dan om de kwestie zelf.

Ik vind het vooral jammer dat ze werderom in een niche markt gaan zitten en niet gewoon eens met een serieuze VST/AU plugin komen. Daar zit veel meer markt en is een dergelijk product ook nog eens veel beter inzetbaar. Zelfde geld voor Filtatron eigenlijk, prima app maar als plugin ook 100x beter inzetbaar.
 
Back
Top