Kent iemand Koda speakers?

Dit doet me denken aan het welkbekende merk Skoda.
En dan nog voor de muur. (die in Berlijn voor de jeugdigen onder ons)


Zal me niets verbazen als je al misselijk wordt van de lijmlucht die uit het zachtboard komt van de planken van de kast als het warm is. Of de geur van doorgebranden spoelen van je conussen als je hem 'net effe' te hard hebt gezet.

Gouden connectoren zegt geen ene malle .... en als ik het zo zie dan haalt zelfs Ulli Behringer hier z'n neus voor op.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dit doet me denken aan het welkbekende merk Skoda.
En dan nog voor de muur. (die in Berlijn voor de jeugdigen onder ons)

Als ik het me goed herinner werden die ook uit busjes langs de weg op een parkeerplaats verkocht.8o)


btw onlangs op een feestje van een vriend plaatjes gedraaid over een fraai koda setje...Imposant uitziende versterker (welke het woord vervorming ooit gedefinieerd heeft) en dito luidsprekers. Grote pa kasten, maar waar bleef dat grote geluid nou? Feest was helemaal compleet toen één van de twee cd-spelers (in zo'n duoverpakking) het begaf.....Nee, fijne installatie hadden ze in dat zaaltje.=( Maar goed, na een paar :biertje: :biertje: maakt dat met vrienden en bekenden ook niet meer uit. Werd het toch nog gezellig.:)
 
Origineel geplaatst door Steve303

- Geluidskwaliteit:

Valt dik tegen; geen warme klank (in vergelijking met mijn AKAI speakers) en zoals hierboven gezegt beginnen de speakers op een bepaalde frequentie een zowat rammelend geluid te maken.

Nou weet je dat ook weer ;)... Rammelende sound op 1 frequentie klinkt niet al te best nee... stond niet op een kast hè? >:|

Ik heb tannoy speakers.. klinken ook minder warm dan m'n cheape AKAI speakers...(dat was voor mij best slikken eerlijk gezegd in het begin)... MAAR als je muziek bakt en mixt wil je volgens mij liever eerlijk geluid dan verdraaid geluid wat voor de consumentenmarkt bedoeld is... Misschien (ik zeg misschien) zijn die KODA speakers dus juist best wel goed! :D (Ohw my god dit gaan weer discussie's worden 8o) )
 
Origineel geplaatst door Slipperman
merendeel van aldi spullen zijn goed IMHO...

I agree... Medion PC's ...naar ik heb gehoord erg goed en goedkoop...laptops...zelfde... en nu hebben ze 4 megapixel Digicams...maar er staan mij te weinig specs bij dus dat zegt me te weinig. Trouwens.. de kruidenboter pistoletjes zijn ook zeker niet verkeerd (voor lange studiodagen ofzo? ;))
 
Ja, ja... aan stokbroodjes enzo kan je je natuurlijk geen bult vallen.

Maar goed, laat ik het anders stellen: zou jij je *condooms* bij de Aldi kopen? :duivels:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ja, ja... aan stokbroodjes enzo kan je je natuurlijk geen bult vallen.

Maar goed, laat ik het anders stellen: zou jij je *condooms* bij de Aldi kopen? :duivels:

als het durex is wel anders niet ;):bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Slipperman
als het durex is wel anders niet ;):bekdicht:

....net zoals dat sleetse exemplaar wat zich nog steeds in je portemonnee bevindt 'just in case'? :D
 
Dit komt van de website Tros Opgelicht een oude truc die schijnbaar nog steeds werkt!!!


Straatverkoop luidsprekers




Een truc die al jaren in de praktijk wordt gebracht. Vanuit bestelbusjes spreken snelle jongens nietsvermoedende mannen aan op straat. Ze hebben net een aantal peperdure speakers afgeleverd bij een audiobedrijf. Maar er is een fout gemaakt op de factuur en nu hebben ze twee speakers over, die willen ze natuurlijk voor een vriendenprijsje van de hand doen. Achteraf blijken de boxen van een bedroevende kwaliteit te zijn en hebben gedupeerden tegen de duizend gulden betaald voor boxen die een paar tientjes waard zijn. De jongens rijden door het hele land om de speakers aan nietsvermoedende voorbijgangers te slijten.


Het gaat om een goed georganiseerde club mensen, die door het hele land opereert. De organisatie staat onder leiding van een Amerikaan, die zijn mensen 's ochtends nog een peptalk geeft, voor ze op pad gaan. De thuisbasis van de organisatie verhuist regelmatig. De namen van boxen die vaak in dit verband genoemd worden zijn Marquant en Dynalab. Voor verkoop op straat is altijd een vergunning nodig en het is nooit verstandig om op dergelijke aanbiedingen in te gaan. Gouden bergen zijn meestal gebakken lucht.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ja, ja... aan stokbroodjes enzo kan je je natuurlijk geen bult vallen.

Maar goed, laat ik het anders stellen: zou jij je *condooms* bij de Aldi kopen? :duivels:

Hmmm... interessante metafoor ;) Uhh...die verkopen ze daar toch helemaal niet? Dus die halen we sowieso gewoon nog ff bij de AH :dubbel:
 
Ik ken ook iemand die die Marquant speakers heeft gekocht op straat en volgens mij moest hij er toen 300 piek voor betalen. :stupid Jammer genoeg heb ik dat soort dingen nooit :W
 
haha koop GEEN koda speakers ze zitten op hetzelfde niveau als Yoko...ga maar is naar Beverwijk zwarte markt...daar verkopen ze alleen maar Koda speakers die installaties en speakers zijn erg lachwekkend...leuk om te horen om in een deuk te liggen, maar niet voor een serieuze aankoop ;)
 
Lijkt me zeker cool de zwartemarkt en dan je eigen AMP mee nemen 8)
 
He Steve303, mooie vrienden heb je dan.
 
Ja Fuse het is een goeide vriend die nu jammergenoeg wel 300 € heeft betaald voor speakers die niks waard zijn. Erg bedroevend maar ja dat komt ervan als je nix van speakers afweet hé.

Nog even wat meer feiten over deze rotzaak: Die mannen van het busje zijden dat ze 4 speakers waren gaan plaatsen bij Q-music en er nog 2 over hadden! (Lijkt me toch verdacht veel op dat artikel van op de TROS site).
 
Ach, nix waard, nix waard... hij kan ze vast nog wel voor een ander nuttig doel gebruiken...

...ehm...

...tja...

...als hei-blok?

Efkens serieus: als je even dat artikel onder het eerder genoemde linkje leest, zie je dat de importeur / opper-oplichter niet zo moeilijk doet over terugname. Volgens mij heb je sowieso recht op bedenking (of hoe heet dat) volgens Europese regels, zeker bij colportage (waar dit onder valt).

Kortom: kijk even op de bon en probeer te achterhalen waar ze precies vandaan komen.
Met enig geluk valt hier nog wel iets aan te doen!

(en later kan je er *vast* om lachen :P )
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ach, nix waard, nix waard... hij kan ze vast nog wel voor een ander nuttig doel gebruiken...

...ehm...

...tja...

...als hei-blok?

Efkens serieus: als je even dat artikel onder het eerder genoemde linkje leest, zie je dat de importeur / opper-oplichter niet zo moeilijk doet over terugname. Volgens mij heb je sowieso recht op bedenking (of hoe heet dat) volgens Europese regels, zeker bij colportage (waar dit onder valt).

Kortom: kijk even op de bon en probeer te achterhalen waar ze precies vandaan komen.
Met enig geluk valt hier nog wel iets aan te doen!

(en later kan je er *vast* om lachen :P )

Dit heet met een mooi woord "afkoelingsperiode".

Michael.
 
Dat vind je niet waar ze vandaan komen en als je er achterkomt waar je wilt langs gaan voor verhaal te halen denk ik dat je een bon op je oog krijgt ;)
 
Bedenking ik denk dat die boxen goed zijn voor in het wekend met een hele slok drank op :biertje: dan merk je de slechte kwaliteid toch niet meer ;)
 
Shit hee... met de benodigde hoeveelheid drank *daarvoor* worden het toch nog HEEEELE dure speakers! 8o)
 
Back
Top