philips 585 speakers als monitors te gebruiken?

Kozmik

Stamgast
Lid sinds
22 augustus 2008
Berichten
181
Locatie
BE
Onlangs zag ik bij een vriend van me in een verlaten hoekje 2 speakers staan waar niets met gedaan werd (iemand had ze daar ooit eens achtergelaten en toen nooit meer iets van gehoord). Nou die vriend van me ging toen niet lang daarna verhuizen en zei dat als ik ze wou hebben ze mocht meepakken.

Ik dacht eerst ff kijken of het geen troep is, maar toen ik er een vastpakte om op te pakken voelde ie verassend zwaar aan, haalde even het frontje der vanaf en zag philips 585 staan en "two way 2-amplifiers total power output 35 watt". al zeker geen troep dus
achteraf thuis zag ik op mp dat deze nog een tweedehands waarde hadden van ongeveer 100E

meegenomen naar huis, achter mengpaneel gehangen, al hele vooruitgang qua geluid vond ik meteen (wat ik daarvoor gebruikte waren een stuk of 6 aaneengesoldeerde boxen + zo'n pc subbass uit een 2.1 systeempje van trust (deze allen aangesloten op het versterkertje van trust uit )

kwam net effe goed uit want anders was ik diezelfde week nog op zoek gegaan naar een setje actieve studio monitors.

Nu vroeg ik me af of deze speakers even goed zouden zijn om af te mixen als een een setje actieve monitors van +- 200 euro? er staat wel iets van frequency respons op in vorm van een grafiek op de philips speakers maar daar wordt ik niet veel wijzer van

wat denken jullie?

alvast bedankt
 
Alles is geschikt om op af te mixen als je de set kent :)

De reden dat je liever niet een set hebt die kleurt is omdat het dan lastiger is om een vertaalslag te maken; bijv. bij computerspeakers heb je twee satelliet speakers voor het hoog en een subwoofer voor de bas, maar niet echt veel ertussenin. Dit zorgt er voor dat je tijdens het mixen het midden niet meeneemt, en omdat het laag extra benadrukt wordt kan het dus zijn dat bij een nummer ergens anders afspelen het klinkt alsof er geen laag meer in zit en veel te veel midden.

Ja, het is een vooruitgang. Of het een goede vervanger is voor aktieve monitors is de vraag, dus luister gewoon eens een hoop muziek gedurende een maand of zo en produceer er op, en ga dan weer shoppen voor actieve monitors. Je oren zijn dan een beetje gewend aan het resultaat.
 
Back
Top