Kent iemand Koda speakers?

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Yo,

Ik kreeg juist een telefoontje van een vriend die zei dat hij Koda speakers voor me had en die eventueel wou verkopen. Hij heeft me verteld dat het studio materiaal zou zijn maar ik heb de naam Koda nog nooit gehoord.
Zijn er hier mensen op het forum die dit merk van speakers kennen en hier eventueel ook wat meer kunnen over vertellen. Is dit kwaliteit?

Alvast bedankt
 
Wat zijn louNdspeakers? Daar hebben ze continue over :)

AK Series Loundspeakers etc...
 
KODA

KODA

KODA kom je eigenlijk alleen in budgetstores tegen zoals de cashconverter, en verder heb ik het alleen in dubieuze audio/automaterialen winke;s gezien dus echte studiokwaliteit lijkt het me niet, ook niet gezien de prijzen, nl zeer goedkoop. Heb echter nooit de moeite genomen de spullen te beluisteren, dus wellicht zijn ze gezien de prijs wel ok.
 
Oewaaa... zijn dat niet van dat soort speakers die ze uit busjes langs de deur verkopen?
Daar wordt altijd nogal voor gewaarschuwd in consumentenprogramma's.

Voor jouw info, de groothandel waar die dingen vandaan komen is http://www.elisa.nl/ , tevens importeur van fraaie merken als Marquant (u wel bekend van de Kijkshop).

Persoonlijk zou ik zeggen: DO NOT TOUCH WITH A TEN FOOT POLE
 
Laatst gewijzigd:
hmmm ik zou zo zeggen:

NIET KOPEN!!

Is echt prut spul. Is precies hetgeen waar Hanz het overheeft en lees idd even het leuke artikel in de link van Hanz. studiospul.....huilen gewoon;{ =(
 
BAGGER VAN DE BOVENSTE PLANK. NIET KOPEN KRIJG JE SPIJT VAN.
 
Volgens mij roepen heel veel mensen nu vanalles terwijl ze het nooit getest of gehoord hebben. Ik ken iemand die ook KODA speakers heeft... nou sorry maar er is NIETS mis met deze speakers... of ze geoptimaliseerd zijn als monitor speakers...lijkt me niet...maar voor de Hi-end hi-fi sets zijn ze goed! Zo ook marquant spullen (geen boxen BtheW) hebben mijn ouders al zo'n 20 jaar plezier van gehad... okay nu begint het af te takelen ja...maar dat mag na 20 jaar best... ik denk dat de site over baggerluidsprekers het misschien vooral over 2e hands aparaten heeft. Dat is altijd riskant lijkt me..

Maar als je het niet vertrouwd...zeker niet kopen! (duh)
 
Origineel geplaatst door Hanz

Voor jouw info, de groothandel waar die dingen vandaan komen is http://www.elisa.nl/ , tevens importeur van fraaie merken als Marquant (u wel bekend van de Kijkshop).B]


Met leuke midi file op de achtergrond!
Dat zegt al genoeg denk ik...damn
 
Ohja...als je ze gaat bekijken...zet de versterker zo neutraal mogelijk... ga ff op alle volumes naar wat verschillende nummers luisteren hoe ze reageren en of en op welk punt er trillingen hoorbaar worden welk 'niet' al op de CD staan ;)

Schud de speakers ff goed alle kanten op (opzoek naar draadbreukjes)....

Bekijk het rubber van de conus ophanging... (als het geen rubber maar karton is...don't even bother buying it)... is het niet vergaan etc...

Succes!
 
Oh dit is echt ongelovelijk... dikke lol hier... kijk es naar die website.
:smeris: wel een beetje offtopic, ik weet het :smeris:

Onder meer de LaserTurboBeat stereo dynamische oordopjes!

- 24K GOLD-PLATED 3MM STEREO JACK PLUG
- 1,2 METER OFC KABEL
- FREQUENTIEBERIJK: 20 - 20,000 Hz
- IDEAAL IN GEBRUIK MET WALKMANS
EN DISCMANS
- TURBO BASS SOUND
- PRFSENTING HEAVY BASS

en

BenQ Joybee - Specificaties
MP3 Speler, USB flash speler
Plug-and-play, geen speler nodig
Gebundeld met Q-music, maakt het je mogelijk te specificeren hoe je je liedje wilt horen en vormt de muziek om tussen Audio CD en MP3
Oplaadbare batterij, gebruikt USBpoort
Duw-Trek-Druk" ontwerp om met één hand de MP3 speler te bedienen.
Ook geschikt voor data.

WTF? Klinkt best mmmm... aangenaam.... zo'n duw-trek-druk ontwerp.
Een één-hand-bedieningsconcept, tja dat komt me ergens wel bekend voor!
(hee, geen smiley voor seksistische opmerkingen?)

Gelukkig verkoopt men ook nog "restpartijen", waaronder:

C.A. 2500 STUKS FEESTSLINGERS
(IN PLASTIC VERPAKKING, LENGTE 6M, ZEER MOOI VAN KLEUR)
BESTELNR.: 96330

Onder het motto "het leven is een feessie...." zou ik zeggen, doe er je voordeel mee! :
 
koda ken ik ja. Heb ze ook gehoord (bij de media markt in antwerpen) en ze klinken echt niet slecht hoor. Best goed. Goede klank geeft dat ding. Btw. de aldi had laatst ook koda speakers toch?
 
Zo goed als alle audio spul bij Aldi is tussen de D tm Z kwaliteit zal me niet verbazen slipper :D
 
Stond een keer bij de Aldi zaten op alle dozen briefjes met klachten wat er aan mankerde :W
 
Ik heb de speakers gezien en gehoord; conclussie:

- Uiterlijk:

Grijze tower speakers, verguld KODA logo op de onderkant, vergulde connectoren. Afwerking is redelijk.

- Geluidskwaliteit:

Valt dik tegen; geen warme klank (in vergelijking met mijn AKAI speakers) en zoals hierboven gezegt beginnen de speakers op een bepaalde frequentie een zowat rammelend geluid te maken.

Ik vind KODA dus echt wel geen goeie speakers

Ow ja, mijn maat heeft ze gekocht voor 300 € (voor de 2) van jawel, mannen in een bestelbusje (met belgische nummerplaat dit maal). Ik denk dat ie dus ook geneukt is door die kerels :stupid.

Dus iedereen op het synthforum, beware of those mothaf*ckers.
 
Back
Top