Mobiele monitors voor laptop

pjoris

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
1.160
Wat zouden jullie suggesties zijn voor een zo draagbaar en aanvaardbaar mogelijk geluid van een laptop (PC) ? Nu heb ik een setje x-mini's, maar die voldoen toch niet volledig. Het moet geen studio kwailteit zijn, maar wel een stapje op van de x-mini's. Liefst USB powered of met ingebouwde batterij en/of audio via USB (kan ik wellicht dan wel aansturen via Asio4all ?). Joris
 
goede koptelefoon is denk ik wat je wil..

Battery powered monitor speakers denk ik niet... dan kom je gewoon bij battery powered speakertjes voor je mp3 spelertje: zoals die X-Mini's.. ik heb er ook eentje... maar daar kan je echt NIET op mixen :-)
 
Bof, niet meteen om mee te mixen, maar gewoon om met iets meer lol softsynths te tweaken/spelen dan met de x-mini's. Ik wil niet te veel uren met koptelefoon op zitten. Joris
 
(Ik ben bang dat ik die bose companion dingen wel aardig vind klinken, er is ook een duurdere serie met een subje, en tot mijn spijt moet ik toegeven dat die ook lekker klinken)

Vertel aan NIEMAND dat ik iets van bose toch wel ok vind ;-)
 
Ik moet toegeven dat ik aan aan die bose companion 2 of 20 zat te denken. Noch audio over USB of USB/battery powered, dus weer een hoop kabels, maar daar zal ik dan maar mee moeten leven wellicht. Eigenlijk klinkt de onboard audio over koptelefoon niet al te slecht dus 't zal wel gaan zonder er ook nog een audiointerface tussen te moeten zetten.
 
misschien iets totaal anders, maar ik heb de Bose Sounddock en dat klinkt écht goed.
Ik moet voor mijn werk veel naar't buitenland (mn job heeft nix met muziek te maken) en dan neem ik mn Sounddock mee voor in hotel en dat gaat echt goed.
Als je de versie neemt met oplaadbare batterij, kan je een kleine 8 uur verder.
Ik heb een buitenverblijf in een bos zonder electricteitsvoorzieningen, maar met volgeladen sounddock+macbook kan ik gezellig 4 uur muziek maken :-)
 
je kan ook een usb powered mini subwoofer kopen.. en daarnaast je laptop speakers gebruiken:

http://www.geeky-gadgets.com/twelve-...er-24-11-2009/

Sorry dat ik een oude draad oprakel maar ik gebruik die Bassjump 2 met mijn MacBook Pro (werkt volgens mij alleen met Apple).
Ik vind het echt een perfecte oplossing en die dingen zijn nu maar 20 euro op Amazon inclusief verzenden!
Kost je alleen een USB poort maar je hebt dan geen power supply nodig. Ze gaan ook niet super hard en verwacht geen booming sub bass maar voor produceren op een alternatieve werkplek voldoen ze prima.
De interne speakers van de MacBook Pro klinken ook goed alleen missen ze bas en dit vult het precies aan. Ik vind het zo goed dat bijna 'too good to be true' is.
Ik heb aan Twelve South gevraagd waarom ze zo goedkoop zijn maar ze zijn uit productie en worden niet meer ge-update omdat de ontwikkelkosten te duur werden. Met iedere update van MacOS kregen ze dure ontwikkelkosten. Maargoed, vraag niet hoe het kan maar profiteer er van!
 
Mocht je nog een stap verder willen gaan: Genelec 8010. Ook makkelijk mee te slepen. Ik zweer erbij..:D
 
Back
Top