Studio: Wat te doen met desktops/modules?

Ophidian

Ouwe rot
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
864
Locatie
Arnhem
Hallo Synthforummers,

Ik ben mijn studio een beetje opnieuw in aan het richten en stuit op een probleem waar jullie vast al vele keren eerder mee te maken hebben gehad.
Zoals het nu staat staan m'n meubels op de juiste plaats, ik zit lekker in de driehoek, m'n 19" apparatuur hangt keurig in een rack en m'n synths staan langs de muren op lage kasten waar ik er makkelijk bij kan maar ze niet in de weg staan.

Blijft een categorie over: allerlei willekeurig en andersvormige desktops en modules. In mijn specifieke geval heb ik het bijv. o.a. over een Nord Rack 2 (moest uit het rack, vol), DSI Mopho, MAM ADX1 etc. etc. Allemaal verschillende formaten dus, hoogte, diepte, breedte. Nou heb ik deze apparaten het liefst lekker in de buurt omwille van het knoppen draaien en overzicht, maar om nou m'n bureau claustrofobisch vol te zetten vind ik ook niks. Bovendien zou ik ze het liefst net ietsjes onder een hoek zetten zodat ze wat verder van je af kunnen maar dat je wel het paneel goed af kunt lezen.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb rond zitten kijken of er ergens plankjes te koop waren voor op je bureau die net iets schuin stonden, maar ben toch de conclusie gekomen dat dat toch DIY moet gaan worden. Zo erg is dat niet, want met pootjes van verschillende hoogtes onder een los plankje ben je al snel een heel end, maar ik was toch erg benieuwd hoe anderen dat doen. Een soort dubbeldekker constructie zou ook wel erg cool/fijn zijn, en wat ruimte besparen.

Wie heeft er een goede koop of DIY tip?
 
er zijn zo van die schoen-rekjes in Ikea waar je je modules in kunt zetten zodat ze onder een schuine hoek staan.
 

Attachments

  • Brada.JPG
    Brada.JPG
    9,5 KB · Bekeken: 108
er zijn zo van die schoen-rekjes in Ikea waar je je modules in kunt zetten zodat ze onder een schuine hoek staan.

Schoenen plankjes die ik bij Ikea vind die schuin staan en me enigszins geschikt lijken zijn die van het type Stolmen. Het zou ook prachtig zijn voor het dubbeldekker principe ware het niet dat ik daar een hele stellage omheen moet bouwen van minstens 210cm hoogte en dat gaat echt te ver, bovendien onmogelijk op een zolder met schuin dak. Misschien zelf een alternatief rek ervoor bouwen?

Als je voor bepaalde dingen toch nog een ready made oplossing wilt:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60150176 € 3.99 (Maar zijn vaak niet op voorraad. Waren ook poosje leverbaar in afschrikwekkend knalgeel.) )

Ja, die ken ik, heb er nu hier eentje van staan. In principe prima, maar het nadeel is dat ze enigszins te diep zijn en daarmee redelijk veel ruimte innemen. Meer iig dan dat het apparaat in eerste instantie zelf deed... En meerdere boven elkaar wordt toch ook moeilijk met dit product.

Allebei wel al bedankt voor de tips en het meedenken :mega:
 
Wat ook kan:
Alle spullen onaangesloten in de kast zetten.
En enkel datgene eruit pakken wat je op het moment dat je werkt nodig hebt.

Ik denk niet dat dit de oplossing is die je zoekt.
Maar het is een oplossing die misschien te makkelijk over het hoofd wordt gezien.
 
Wat ook kan:
Alle spullen onaangesloten in de kast zetten.
En enkel datgene eruit pakken wat je op het moment dat je werkt nodig hebt.

Ik denk niet dat dit de oplossing is die je zoekt.
Maar het is een oplossing die misschien te makkelijk over het hoofd wordt gezien.

kan je ook aangeven welke kast hiervoor het meest geschikt is dan ?
 
Als je je spullen in de doos doet kan elke willekeurige buffetkast of boekenkast gebruiken.
Je kan ook je spullen op zijn kant zetten.
Of je kan twee stellingkasten kopen en van de ene stellingkast alle planken gebruiken in de andere stellingkast.
Dat laatste heb ik gedaan voor mijn gitaarpedalen.
Normaal had die kast 5 planken met veel te veel ruimte ertussen, nu tien dicht op elkaar.
 
Een met een glazen deurtje, zoals in muziekzaken of oude hifimeubels. Kun je er ook nog het prijskaartje bijzetten en je als een kind in een snoepwinkel wanen.
 
Hey Ophidian,

Wellicht dat je met een zwenkarm voor een laptop of lcd scherm geholpen bent?Zegmaar zoals bij de tandarts die zijn gear ook binnen handbereik moet hebben:D

Ik kan natuurlijk slecht inschatten welke ruimte je tot beschikking hebt in je studio maar als je bijvoorbeeld een plank met opstaande rand zou monteren op de zwenkarm dan kan je hier aardig wat gear opzetten en je kan dan je de kabels nog mooi wegwerken ook!!

56.622.jpg


http://atepgates.com/notebook_armen.htm

Ik kwam deze draad tegen tijdens het zoeken op google naar de zwenkarmen en dan kan je een beetje zien van wat ik voor ogen had.

smallstudioutrecht2.jpg


https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=132980

Greetz Simon
 
die zwenkarmen is wel een mooi idee.
ik heb een schuin koofje gemaakt (zit nu jp8080 en virus in). de hoek vind ik zo ideaal.
mopho stond wel erg beroerd zo, staat nu ergens anders.
 

Attachments

  • studio01.jpg
    studio01.jpg
    98,4 KB · Bekeken: 110
Back
Top