Studio Akoestiek

Snickerz

Nieuwkomer
Lid sinds
13 februari 2008
Berichten
11
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bezig om een kleine home-studio in te richten in mijn woonkamer, (helaas geen apparte kamer beschikbaar) hierin staan dus ook mijn bank, tafel, stoelen, tv etc. De ruimte is 24m2 en 4 meter breed en 6 lang. De hoogte is 2,4 meter. Nu wil ik het een en ander doen aan de akoestiek. Isoleren is geen optie dus de buren moeten m'n geluid maar even slikken :P. Ook heb ik tapijt liggen in het deel van de kamer waar m'n bureau en studiogear staat en in de rest v/d kamer laminaat liggen.

Ik heb het een en ander over difussors, absorbers en basstraps gelezen. Nu vraag ik mij af of ik deze spullen beter zelf kan maken of dat het kant en klare spul ook goed bruikbaar is. Ik zit te denken aan basstraps in alle 4 de hoeken, nog 2 boven m'n luisterpositie tussen de muur en plafond, 2 difussors links en rechts van de luisterpositie en een aantal absorbers op de juiste plekken. Ik zou graag feedback willen over wat jullie daarvan denken en of dit de akoestiek enigzins zou kunnen verbeteren.

Mijn gear b.t.w:

mic's en interface:
tc-electronics studio konnekt 48 (interface)

neumann tlm 103 (mic)
neumann u87 (mic)
4x sm58 (mic)
audix drumset (mic's)
2x yamaha hs80m (monitors)

in m'n rack:
dbx 162sl stereo compressor
dbx 904 noise gate
lexicon mx300
dbx 120a subharmonic synthesizer

synths/keys:
roland sh201
yamaha motif
korg triton

Hoop dat er mensen met meer verstand van akoestiek mij wat tips kunnen geven. :mega:
 
er zijn hierover al wat topics geweest (zie de search)

ik denk dat het meer nut heeft een afbeelding (bovenaanzicht) van je studio te maken
en de maten te vermelden
ipv je gearlist
 
Back
Top