Een eigen Studio

Troy,

Ik heb een dochter net zo oud als jij. Leer een instrument, kan niet schelen welk. Leer muziektheorie. 'Producers' hebben we zat. Muzikanten is waar het aan schort. Koop een tweedehands instrument, desnoods een S serie sampler van AKAI en focus je daar op. Plaatjes aan elkaar knopen heeft niks met muziek te maken. Leer en ontdek. Muziek begint niet met een fancy studio.

Succes!
 
grandpasimpson.gif

offtopic: geniaal!
 
Troy,

Ik zag in een andere thread je leeftijd.
Je bent idd nog jong. Erg jong.
Maar dat is goed, want als je jong begint dan leer je snel en heb je er ook nog de tijd voor en zit je vol met energie. Je enige verantwoordelijkheid is de school en alle andere tijd kun je in de muziek stoppen. Ideaal dus.

Je bent ook enthousiast zie ik. Het lijkt nu alsof wij dat enthousiasme de grond in boren. Als ik even voor mezelf praat dan wil ik dat zeker niet. Ik wilde alleen duidelijk maken met mijn reacties dat jou vragen wat ondoordacht waren. Even een studiootje beginnen en een exterene ruimte is erg naief, maar begrijpelijk van een jongen van 12 jaar.

Ik had iemand van een jaar of 16 voor ogen en daarvoor zou het gewoon een domme vraag geweest zijn. Nu kan ik de vraag ook beter plaatsen.

Om wat muziek in elkaar te knutselen heb je in eerste instantie echt geen studioruimte nodig. Een pc, een net iets betere geluidskaart dan de sounblaster troep en een paar eenvoudige monitoren en natuurlijk wat software. Ga je daar nu eerst eens op concentreren. Koop wat legale software. (FL-studio is erg populair in jou leeftijdsklasse) en ga daarmee aan de slag en laat ons binnenkort eesn wat eigen werk horen. Die mixen zijn interessant voor de dj forum: http://www.aboutdj.nl/community/ , maar dat ken je waarschijnlijk wel. Zoniet dan moet je daar zeker eens gaan rondneuzen, want dat is de vraagbaak voor dj's.

Succes!

Paul
 
Ik zeg idd ook gewoon muziek gaan maken! PCtje, DAWtje, geluidsinterface en monitospeakers en vooral inspiratie heb je nodig. That's it. en ga gitaar of piano leren.. daar zul je t meest aan hebben.. Je leeftijd heb je trouwens mee, want als je nu begint dan kun je in theorie op je 18de heel ver zijn en wellicht succesvol.. Zolang je de interesse houd en je t goed aanpakt.. Denk aan een KVK bv.. Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top