Indeling studio na aanschaf T5V aanpassen

Nickk

Nieuwkomer
Lid sinds
26 december 2021
Berichten
5
Locatie
Denbosch
Hallo,

Vorige week heb ik mijn studio monitoren vernieuwd naar een setje Adam T5V's. Nu heb ik al verschillende afstanden van de speakers getest en ben er erg tevreden over. Zodra ik de juiste positie heb bepaald wil ik wat basis akoestiek gaan aanbrengen.

Waar ik nu nog over twijfel is of ik bij de raamkant ga zitten of dat ik op de huidige positie blijf zitten, de kamer zal dan gespiegeld worden.

Aan de zijde waar ik nu zit heb ik een opbergruimte gemaakt waar ik bij kan d.m.v. de panelen opzij te schuiven.

Graag zou ik jullie ideeën/opmerkingen of tips willen horen over mijn beschikbare ruimte. Hopelijk geeft de tekening een goed beeld.

Alvast bedankt voor de moeite en ik kijk uit naar jullie reacties.
 

Attachments

  • Ruimte.jpg
    Ruimte.jpg
    269,9 KB · Bekeken: 166
ik weet niet hoever je met je monitors vanaf je schuine dak zit maar ik kreeg ooit als advies om 30 cm met de monitors van de muur weg te gaan. Ook al zitten de baspoorten aan de voorzijde, je houdt altijd basrommel als de monitors zo dicht onder een schuin dak staan. Ik moet zeggen dat die van mij vanwege ruimtegebrek er bijna tegenaan stonden maar het verschil was wel enorm merkbaar. Ook zou ik, als het raam tegenover de monitors hangt, hier iets van bekleding voor doen.
 
Bedankt. Heb al verschillende opstellingen geprobeerd en ben niet ontevreden over het geluid. Hiervoor deed ik het altijd met mijn DT990 hoofdtelefoon, nu een combinatie. Hierdoor leer ik mijn hoofdtelefoon ook beter kennen. Deze gebruik ik nu voor de late uurtjes en de details.

Waar ik aan zit te denken is om een meetmicrofoon aan te schaffen i.c.m. REW en dan mijn ruimte is na te meten om vanuit hier een duidelijk beeld te krijgen en eventuele vervolgacties te ondernemen qua opstelling en akoestiek.
 
Als je daar zin in hebt, is dat de beste oplossing, lijkt mij. Maakt een hoop duidelijk...
 
Back
Top