STUDIO MEUBEL PLAN

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Beste mede forummers,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goed studio meubel , ik kom altijd uit op deze zaor miza 88xl maar ik twijfel omdat die te klein is.
Nu behelp ik me met twee grote ikea tafels die tegen elkaar geschoven zijn , maar ik wil dus upgraden. Nu ben ik best handig (heb ooit een huis verbouwd in mijn eentje) en dacht ik bouw er zelf eentje.

VRAAG:

Is er hier iemand die een bouwplan zou kunnen uit tekenen voor mij (tegen betaling) , want daar heb ik dan geen kaas van gegeten :D
Het betreft een hoekopstelling (zie foto) +/- 3m op 2.5m , waar ik op het blad rackspace wil en zoals de miza een uitschuifbare tafel.

Iemand tips?

Alvast erg bedankt!

thumbnail_IMG_0031.jpg
 
Mooi moment om eerst je zolder te isoleren qua warmte. dak constructie heb je er voor.

-edit- Ah, ik zie dat je in Milaan woont, misschien heeft het dan minder prioriteit om dat te doen.

Mooie zolder in ieder geval! :okdan:
 
Mooi moment om eerst je zolder te isoleren qua warmte. dak constructie heb je er voor.

-edit- Ah, ik zie dat je in Milaan woont, misschien heeft het dan minder prioriteit om dat te doen.

Mooie zolder in ieder geval! :okdan:
Ja bedankt het is een ruimte van 60m2 , en ik heb vloerverwarming en airconditioning , dus ik zit goed!
 
Ja bedankt het is een ruimte van 60m2 , en ik heb vloerverwarming en airconditioning , dus ik zit goed!
Isoleren is altijd beter dan energie verbruiken om het klimaat lekker te krijgen, maar dat zijn mijn 2 cent.

Ik heb onderstaand bureau ontworpen en gebouwd van MDF en eiken. De modules passen precies uit 1 standaard plaat MDF 1220mm x 3050mm, het eiken ging ook uit een standaard plaat die mijn houthandel in het assortiment had. Er zit geen lade onder in mijn versie. Ik heb de sketchup tekeningen nog, als je dit mooi vindt dan zou ik wellicht de tekeningen kunnen aanpassen naar je wensen.

Het zijn 2 losse modules waartussen het blad ligt met voldoende ondersteuning, een eenvoudig principe en daarom niet moeilijk te assembleren. Wel is de 19"ruimte aan de krappe kant met de rails die ik heb gebruikt, de meeste apparatuur past er moeiteloos in maar apparatuur die de grenzen van de 19"standaard opzoekt past soms niet lekker en dat geeft soms een uitdaging. Ik zou de modules 5mm breder proberen te maken als ik het bureau nog een keer zou maken, maar dan past het misschien weer niet precies uit 1 plaat.

Stuur maar een PB als je interesse hebt. Disclaimer: ik ben geen technisch tekenaar, dus als het al te veel gaat afwijken van wat ik al heb dan gaat er veel tijd in zitten en ben je misschien elders beter af.

IMG_20201216_214959.jpg
 
Isoleren is altijd beter dan energie verbruiken om het klimaat lekker te krijgen, maar dat zijn mijn 2 cent.

Ik heb onderstaand bureau ontworpen en gebouwd van MDF en eiken. De modules passen precies uit 1 standaard plaat MDF 1220mm x 3050mm, het eiken ging ook uit een standaard plaat die mijn houthandel in het assortiment had. Er zit geen lade onder in mijn versie. Ik heb de sketchup tekeningen nog, als je dit mooi vindt dan zou ik wellicht de tekeningen kunnen aanpassen naar je wensen.

Het zijn 2 losse modules waartussen het blad ligt met voldoende ondersteuning, een eenvoudig principe en daarom niet moeilijk te assembleren. Wel is de 19"ruimte aan de krappe kant met de rails die ik heb gebruikt, de meeste apparatuur past er moeiteloos in maar apparatuur die de grenzen van de 19"standaard opzoekt past soms niet lekker en dat geeft soms een uitdaging. Ik zou de modules 5mm breder proberen te maken als ik het bureau nog een keer zou maken, maar dan past het misschien weer niet precies uit 1 plaat.

Stuur maar een PB als je interesse hebt. Disclaimer: ik ben geen technisch tekenaar, dus als het al te veel gaat afwijken van wat ik al heb dan gaat er veel tijd in zitten en ben je misschien elders beter af.

Bekijk bijlage 3819694
Mooi maar veel te weinig plaats 😎
 
Isoleren is altijd beter dan energie verbruiken om het klimaat lekker te krijgen, maar dat zijn mijn 2 cent.

Ik heb onderstaand bureau ontworpen en gebouwd van MDF en eiken. De modules passen precies uit 1 standaard plaat MDF 1220mm x 3050mm, het eiken ging ook uit een standaard plaat die mijn houthandel in het assortiment had. Er zit geen lade onder in mijn versie. Ik heb de sketchup tekeningen nog, als je dit mooi vindt dan zou ik wellicht de tekeningen kunnen aanpassen naar je wensen.

Het zijn 2 losse modules waartussen het blad ligt met voldoende ondersteuning, een eenvoudig principe en daarom niet moeilijk te assembleren. Wel is de 19"ruimte aan de krappe kant met de rails die ik heb gebruikt, de meeste apparatuur past er moeiteloos in maar apparatuur die de grenzen van de 19"standaard opzoekt past soms niet lekker en dat geeft soms een uitdaging. Ik zou de modules 5mm breder proberen te maken als ik het bureau nog een keer zou maken, maar dan past het misschien weer niet precies uit 1 plaat.

Stuur maar een PB als je interesse hebt. Disclaimer: ik ben geen technisch tekenaar, dus als het al te veel gaat afwijken van wat ik al heb dan gaat er veel tijd in zitten en ben je misschien elders beter af.

Bekijk bijlage 3819694
Wow ziet er netjes uit zeg!
 
Wow ziet er netjes uit zeg!
Dat was eigenlijk al een beetje oude foto, met de nieuwe monitoren komt het nog beter tot zijn recht 8)

Ik zal over een paar weken eens een paar mooie foto's in de "Mijn studio" draad posten. Nu slaap ik er tijdelijk aangezien mijn ik mijn halve huis aan het verbouwen ben.

IMG_20220120_205318.jpg
 
ik heb de miza Z dacht ik, die is 180 cm breed, die verdiepjes er op maak je zelf met ikea en wat hout... Ik heb er zelfs 2 (miza dus)
oops zie net dat ze uit gierigheid de "rij-lade" geen opstaande kanten meer geven. Ach, dat is niet noodzakelijk een nadeel.
 
ik werk enkel met de hoofdtelefoon (belangrijk detail).
Als je zo ver gaat dat je iets laat bouwen kan je beter de optie om later monitors te zetten in gedachten houden. Niet per se qua stands inbouwen, wel om ruimte vrij te houden zodat je de monitors erachter kan plaatsen op optimale stand zonder dat er iets in de weg staat.

Verder vind ik het altijd belangrijk om te denken aan kabelmanagement en de mogelijkheden daartoe, een systeem om audio, stroom en midi een beetje te scheiden scheelt veel tijdsverlies achteraf en ook is makkelijk aan de achterzijde geraken van je toestellen zeker geen overbodige luxe.

Ik denk dat het een veelgemaakte fout is om een meubel te maken die exact in (tegen) een hoek past, terwijl je, als je de ruimte hebt, beter voldoende ruimte tussen meubel en muur laat.
 
Verder vind ik het altijd belangrijk om te denken aan kabelmanagement en de mogelijkheden daartoe, een systeem om audio, stroom en midi een beetje te scheiden scheelt veel tijdsverlies achteraf en ook is makkelijk aan de achterzijde geraken van je toestellen zeker geen overbodige luxe.

Ik denk dat het een veelgemaakte fout is om een meubel te maken die exact in (tegen) een hoek past, terwijl je, als je de ruimte hebt, beter voldoende ruimte tussen meubel en muur laat.
Ja dat is wel een belangrijke!
 
Juist, de meerprijs kan ik ook niet verklaren...

A meubel so nice i got it twice

en als je er 2 hebt kan je de afstand ertussen overbruggen voor meer zooi en op en onder :D

4 ikea pootjes en n plank van 36 mm dik er op en je hebt je etage

En een alpha juno is n geweldg toetsenbord en er past nog een klavier voor. De lade open is prima hoogte voor de muis en klavier.

IMG_2392.jpg






IMG_2391.jpg
 
duh, Espen Kraft zijn video's gemist zeker :D
Als je 'm reinigt werkt ie geweldig, beste toetsenbord ik heb. Kan geen moog of ouwe korg aan tippen.
En ik denk er nog niet aan een midi toetsenbord te kopen als je voor dat geld (toen) een juno had :D
 
hehe die stickers helpen me om 2 akkoorden te spelen met gemeenschappelijke noten, meer niet. Kan er zo af :D
Voor mijn keyboard skills zijn de eisen vd keys kwaliteit niet hoog. De polivoks, dat is pas lachen met zijn magneten.
We wijken keihard af.
 
Juist, de meerprijs kan ik ook niet verklaren...

A meubel so nice i got it twice

en als je er 2 hebt kan je de afstand ertussen overbruggen voor meer zooi en op en onder :D

4 ikea pootjes en n plank van 36 mm dik er op en je hebt je etage

En een alpha juno is n geweldg toetsenbord en er past nog een klavier voor. De lade open is prima hoogte voor de muis en klavier.

Bekijk bijlage 3819922





Bekijk bijlage 3819921
ik krijg op slag een opruimkramp als ik naar jouw studio kijk :dubbel:
 
Back
Top