Mountain of Broken Tapedecks

Noiseflux

Zwarte Ruis
Lid sinds
24 januari 2010
Berichten
982
Locatie
Zevenaar
Mijn poging om in 3 uur een track te componeren met een random samplepack van iemand anders.



Overigens voor het eerst dat ik zo'n losse 'wonky' beat heb geprobeerd neer te zetten.

Gedachten?
 
het algeheel mag misschien iets meer voorbewegen, het hakelt nu nog net iets te. Misschien door een iets constanter ritme er tegenaan te gooien dat het wat meer puls (ja..) krijgt. verder vind ik de dissonante synth wel vet, misschien nog iets meer defineren met filtering.. drum- en percussielaag mag meer naar voren komen denk ik en nog wel iets gedefineerder klinken. De eerste 4 bars na het 'go' breakje swingen wel heel lekker.. ik zou dit eruit pakken en er meer mee doen, even lekker laten doorrollen. shakertjes, snelle hi-hat ritmes erbij, zoiets..

wel toffe track man!
 
ik hoopte op iets experimenteels a la Dick Raaijmakers met deze threadtitel, maar er zit helaas toch weer een soort structuur en ritme in...
 
wel cool
iets te hakkelerig voor mijn smaak, zou ietsje meer mogen lopen

@bass : ouwe brompotjankerd met zware identiteitsissues
 
het algeheel mag misschien iets meer voorbewegen, het hakelt nu nog net iets te. Misschien door een iets constanter ritme er tegenaan te gooien dat het wat meer puls (ja..) krijgt. verder vind ik de dissonante synth wel vet, misschien nog iets meer defineren met filtering.. drum- en percussielaag mag meer naar voren komen denk ik en nog wel iets gedefineerder klinken. De eerste 4 bars na het 'go' breakje swingen wel heel lekker.. ik zou dit eruit pakken en er meer mee doen, even lekker laten doorrollen. shakertjes, snelle hi-hat ritmes erbij, zoiets..

wel toffe track man!

Bedankt voor de feedback!
Ik wilde echt eens wat anders doen, ik begon namelijk inderdaad met hats maar dat zorgde al snel voor een te strakke beat, iets wat ik wilde vermijden. Misschien had ik wat meer vaste punten wel op de puls moeten laten lopen, nu is inderdaad bijna alles offbeat behalve de eerste tel volgens mij.. :dubbel:

ik hoopte op iets experimenteels a la Dick Raaijmakers met deze threadtitel, maar er zit helaas toch weer een soort structuur en ritme in...

Te veel structuur, te weinig structuur. Zo te zien val ik net tussen wal en schip ;{
misschien is deze wat voor je?


wel cool
iets te hakkelerig voor mijn smaak, zou ietsje meer mogen lopen

@bass : ouwe brompotjankerd met zware identiteitsissues

Bedankt voor je feedback, volgende keer wat meer vaste punten in de beat :okdan:
 
nee joh gewoon doorgaan!
ik ben gewoon een zeurpiet die vage geluiden zoekt :)

en ja wat je net postte is meer mijn smaak :okdan:
 
Haha, ik ga wel door hoor! Ik vind alles nog leuk om te produceren dus je kan elke keer wat anders verwachten (al had ik niet verwacht dat er electroacoustic/avantgarde liefhebbers op t synthforum zaten)
 
Back
Top