Enjoy the Silence

quisquater

Ebos
Lid sinds
22 december 2008
Berichten
230
Locatie
Belgische kust
Dit wou ik al heel lang eens doen, Enjoy the Silence van DM inspelen. Is nog niet afgewerkt, maar ik wou het toch al eens in de groep gooien. Ik heb een mix van hardware synths en VST's gebruikt. Die laatste ben ik pas onlangs beginnen gebruiken maar ik ben meer dan aangenaam verrast door de waanzinnige mogelijkheden tov van de prijs.
 

Attachments

  • etsmix.mp3
    8,7 MB · Bekeken: 50
Niet slecht! Maar je moet er meer werken aan de effecten, het klinkt wat koud.

(en een passende zanger erbij is nodig :D)
 
Dat hele lage brede stereo discharge-bas geluid en hihats aan begin en een clapachtige breed stereo geluidje als snare ontbreken ja en PabloDe(peche)Mode (meerstemmig)
 
Kan idd nog veel aan verbeterd worden , maar ik moet toegeven dat ik blijf luisteren en er kan van genieten. Dat is dan toch al zeer goed vind ik.
Drums ( vooral de kick ) mogen meer uitkomen, alhouwel die 2 maten percusion zijn precies de originele ( sample tje ? ).

Fijn werk tot zover :okdan: .
 
Op het gebied van mixen en gebruik van effects heb ik nog zowat alles te leren. Het wordt nogal snel een dichte brij als ik teveel klanken ga gebruiken, waarschijnlijk op te lossen door fx en mixing. Als iemand een goeie tutorial weet voor Cubase -> zeker laten weten!
De 2 maten percussie zijn deels gesampled, enkel de percussie, de kick is er van tussen gesneden en ik heb mijn kick gebruikt.
Voor de rest is het vooral zwoegen om passende klanken te vinden of te maken. Daar besteed ik heel wat tijd aan.
 
Heel overtuigend, anders dan het origineel maar even meeslepend. Een van mijn top 3 nrs aller tijden. Knap om daar aan te beginnen.
 
denk dat als je het allemaal wat op de voorgrond wilt hebben moet je koor wat grilliger in spelen en de drums meer punch en de snare 808 style achtig maken.

vind het nu al vet klinken
 
goed concept, maar zoals de heren hier zeggen.. het verdient nog wat werk is de final master. Er zijn trouwens wel al heel veel remixes van deze hele vette DM track.
 
Hij doet zeer midi achtig aan eigenlijk (het klinkt als midi downloaden, goede soundbank pakken en play drukken). De vocal choir die steeds terug komt is ook niet echt mooi. Alles is nogal effectloos, bijna geen instrument heeft een nasleep. Ik zou er zeker nog even aan klussen.

Inderdaad wel een vet nummer, en als je hem helmaal zelf hebt ingespeeld: zeker cool!
 
Zelf ingespeeld hoor, trouwens zomaar ergens een "goede soundbank pakken" is een vlieger die doorgaans niet opgaat, heel wat klanken zijn zelf gemaakt.
De vocal choir komt ook in het origineel steeds terug, dat is voor mij net de essentie van Depeche Mode, het steeds maar herhalen van korte ritmisch aandoende structuren zodat hun muziek voor degenen die daar vatbaar voor zijn onweerstaanbaar meeslepend wordt. Je wordt meegepakt door de herhaling van steeds weer nieuwe structuren die tijdens de loop van een nummer opduiken.
Bedankt alvast iedereen voor de feedback. Ik zal er zeker nog aan werken, weet alleen niet goed waar te beginnen wat het gebruik van effects en mastering betreft. Als iemand een tip heeft waar ik deze dingen ergens kan leren, boeken - websites - ..., laat het zeker weten.
 
Zelf ingespeeld hoor, ...........Ik zal er zeker nog aan werken, weet alleen niet goed waar te beginnen wat het gebruik van effects en mastering betreft. Als iemand een tip heeft waar ik deze dingen ergens kan leren, boeken - websites - ..., laat het zeker weten.

het kan wel het zelfde klinken zoals ik al had genoemd niet elke toon diezelfde hardheid varierend met volume dus spelen met accenten.
vind dat er op de meeste sounds wel genoeg fx zit maar het komt niet helemaal tot zijn recht omdat het denk het verzuipt, meer compressie daar proberen of een soort sidechain daar of hoe ze dat ook mogen noemen.
 
Ik ga eens de tutorial video's bekijken die bij Cubase 6 zitten die ik onlangs kocht. Daar zal ik wel één en ander van opsteken!
 
Ben een groot DM-liefhebber. Ik vind dit meer dan aardig gedaan.
 
Bedankt BlackEyed en iedereen. Ik heb geprobeerd om iets te maken in de geest van wat ik denk de essentie van Depeche Mode te zijn. Geen zuigende bassen of overgecompresseerde ge-sidechained dance-trance-house toestanden maar muziek met een sombere, ingetogen, donkere zijde, vol schaduw als het leven zelf. Ik herinner me nog levendig de eerste keer dat ik 'Strangelove' in singleversie hoorde, schijnbaar dynamiekloos met een tekort aan sound enhancement, zeker naar huidige normen, maar zo rijk aan ingetogenheid en simpelweg de perfecte electronica track. Ik denk dat alle echte DM liefhebbers het minst houden van de remixes bedoeld voor de dance-vloer, omdat die helemaal afwijken van wat Martine Gore uiteindelijk met zijn muziek wil zeggen. Maar da's uiteraard mijn persoonlijke bescheiden mening. Dit wou ik gewoon eens kwijt.
 
Back
Top