MusicWiki zoekt artiesten / bands die hun biografie op de wiki zetten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Weet ik niet, maar stuur je ideeën op naar "Muziek Centrum Nederland" zou ik zeggen, het is hun website.

Er is een dikke kans dat MCN gaat verdwijnen, wat dat betreft heeft Analogman misschien een toekomstig gat in de markt ontdekt...

Maar, ik zie het nut van de wiki ook niet zo in.
 
we zien wel een toename van unieke bezoekers via zoekmachines sinds we van start zijn gegaan. Dus wat dat betreft loopt het wel steeds verder op.
 
Het initiatief is bewonderenswaardig en misschien leuk voor de hobby.
Maar als je echt iets wilt dat men er naar gaar toe gaat en blijft gaan moet je wel iets te bieden hebben.

Nu staan er nog geen 10 artikelen die ook nog niet eens zo bijzonder zijn.
Je had direct bij de start moeten zorgen voor een veel uitgebreidere site en tevens iets nieuws moeten brengen waardoor mensen sneller terug zullen komen.

Nu is het leuk voor de hobby, maar voegt het verder niets toe.

Paul
 
discogs is ook ooit zo begonnen, gewoon doorgaan....kijken waar het schip strand...who knows.
Vindt het een grappig idee
 
wat schuift t ;-]]]]]]
kan wel een duwtjuh in de rug gebruiken voor mn ..info
ben zooooow verschrikkelijk alles ziend ...en talenteerd;-]
anders nog iets
:P
 
Hoe flauw het ook klinkt: een niet goed gebruik van de taal geeft vaak een amateuristisch beeld.
Ik heb even op de site gekeken, en kom toch redelijk knullig taalgebruik tegen.
Als ik beheerder was zou ik daar toch iets aan doen.
En als je het als beheerder allemaal niet ziet, ga dan op zoek naar iemand met wat meer taalgevoel.
Het is goed mogelijk dat de diverse reacties hier als negatief worden ervaren, maar er zit wel een kern van waarheid in. Als je een wiki wil opzetten, vind ik wel dat je dat zo professioneel mogelijk moet doen.
 
ik heb ook even op de site gekeken, maar ik ben het wel eens met de opmerkingen die hier gegeven worden in deze thread. Taalkundig kan er nog wel even naar gekeken worden. Er is nauwelijks inhoud (25 pagina's of zo) waardoor je na 1 bezoekje in 3 minuten het wel gezien hebt voor de komende tijd.

En wat me vooral tegenstaat: Het staat stampvol google ads (zowel in de linker bar als boven elke pagina ook nog eens). Hoeveel reclame kun je op zo'n pagina kwijt? En dan natuurlijk ook nog de donate button zodat we die pagina's in leven kunnen houden.

Als hobby projectje is het natuurlijk leuk voor je om mee te spelen. Maar zoals je het nu aan het opzetten bent gaat het denk ik niet lukken om dit van de grond te krijgen. De theorie insteek is leuk bedacht, maar dan kan ik net zo goed naar de wikipedia site gaan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Muziektheorie) daar is veel meer te vinden, en om eerlijk te zijn, ook beter uitgelegd hoe de theorie is.

wat tips om je website wat van de grond te krijgen:
- Eerst zelf een maandje de site vullen voordat je hem bekend maakt. Dus voer eerst eens zelf zo'n 300 artikelen in om een beetje body te krijgen op de site.
- Google adds weg op een nieuwe site die je nog van de grond moet krijgen. Donate button ook. Dat slaat gewoon nergens op voor die paar pagina's
- hotlinking via een high rating site als synthforum.nl zoals je nu hebt gedaan via deze thread is leuk voor je google ratings, maar doordat je nu geen content hebt mis je dus het positieve effect van je ratings op de lange termijn. (dus had je later moeten doen)
- en vraag je zelf eens af, waarom zou iemand op dit moment artikelen voor jouw site gaan schrijven in tegenstelling tot de grotere andere sites waar ze dat ook voor zouden kunnen doen? Het antwoord daarop zou je moeten uitwerken op je site zodat je een meerwaarde biedt tov de sites die het nu allemaal beter voor elkaar hebben dan jouw startende site.

het klinkt misschien allemaal negatief, maar zo is het niet bedoeld. Een nieuwe website lanceren is niet simpelweg een opensource wiki programmaatje installeren met een domeinnaampje. Als je serieus wilt dat mensen vaak terugkomen en een bijdrage gaan leveren aan je site zul je iets anders moeten doen dan de sites die er nu al zijn. Anders kost het je alleen maar tijd zonder dat je je site zult zien groeien. Als het puur voor de fun is en hobby is, dan is het natuurlijk prima dan kun je gewoon zo doorgaan natuurlijk.
 
Pas maar op Quifster, met al dat positieve maar toch kritiesche commentaar kom je zonder pardon op de negeer lijst van de "o zo grote" en allesheerschende analogman, en dan is je leven echt voorbij hoor....

Wat een flauw gedoe is dit topic zeg.
 
Pas maar op Quifster, met al dat positieve maar toch kritiesche commentaar kom je zonder pardon op de negeer lijst van de "o zo grote" en allesheerschende analogman, en dan is je leven echt voorbij hoor....

Wat een flauw gedoe is dit topic zeg.

ach die negeerlijsten zullen me een rotzorg zijn :D , ik sta wel bij meer mensen op de negeerlijst. Vind het prima. Lekker rustig :)
 
Pas maar op Quifster, met al dat positieve maar toch kritiesche commentaar kom je zonder pardon op de negeer lijst van de "o zo grote" en allesheerschende analogman, en dan is je leven echt voorbij hoor....

Wat een flauw gedoe is dit topic zeg.

Ten eerste, ik heb niemand op de negeerlijst gezet (behalve timar dan, met zijn negatieve maar toch beledigende reacties).
Wat zijn jullie een stelletje zeurders bij mekaar (met uitzondering van de paar die wel normaal kunnen reageren zoals Heine, Ptaurus, Coen etc), meesten hebben niets beters te doen dan anderen woorden in de mond te leggen die ze niet eens zo bedoeld hebben en al dat gezeur hierzo.
Ik heb het hier helemaal gehad met dit forum, jullie zullen mij hier dus ook niet terug zien (tot grote vreugde van sommige anderen hier).
 
ik vind dat ik toch wel netjes en opbouwende kritisch ben gebleven.

Het nadeel van dingen op een forum zetten is nou eenmaal dat er kritiek verwacht kan worden.
Negeer de zeikerds, en doe wat met de opbouwende.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top