Motu 828mk3 niet herkend

Hier werkt ook alles vlekkeloos/retestrakke timings met 828mk3 fw en Windows 7.. Heb m'n moederbord dan wel uitgekozen op een specifieke TI firewire chipset.. Motu doet nogal moeilijk met veel andere chipsets.. Denk niet dat het verwijt bij Windows ligt in veel Motu-probleemgevallen
 
Ok, ik heb een laptop draaiend op win 7 32-bit met een Ricoh 1394 OHCI Compliant Host Controller. Ik gebruik al geruime tijd een M-Audio Audiophile FW zonder enige problemen, maar wil graag upgraden naar betere kwaliteit en meer inputs. Nou was m'n oog gevallen op de Motu 828 mk3 FW, maar nu durf ik eerlijk gezegd niet meer.
Aangezien ik nu geen problemen heb, hangt het dus echt van Motu af of het wel of niet gaat werken of een beetje.
Zijn er hier mensen die geen problemen hebben met FW kaarten van andere merken, maar wel met de FW units van Motu? Of mag ik er toch vanuit gaan dat als het werkt met M-Audio, dat het dan ook werkt met Motu?
 
ik heb nergens last van met mijn firewire en apparaten (MOTU, Roland FA66, RME) ....draai op een Mac PPC G5
 
is toch allebei fruit :P
 
Ja, dat werkt goed, heb ik vroeger zelf ook gedaan. Had er een van Belkin. Daar draaide mijn 8pre op.
 
Hier ook nog een topic over Motu's en een Ricoh chipset en dus problemen:
http://www.motunation.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=32782

Schijnt dat de oplossing met een expresscard met TI chipset wel werkt. Maar het is wel merkwaardig, bij de ene gebruiker met bijv. een Ricoh chipset werkt het wel gelijk zonder problemen, en bij de ander niet.
 
Valt wel mee, toch ?;p
 
Heb zelf ook m'n MOTU een paar weken geleden opgeblazen door hem gewoonweg aan te zetten. Er blijken nogal wat problemen met de voeding van de 828 Mk 3's te zijn, waardoor de CPU een stroompiek krijgt, waardoor hij gewoonweg doorbrandt. Hop weer verschepen naar MOTU 100 euro lichter, ik hoop op een goede afloop. Ondertussen zou ik voor RME gaan als ik van jou/jullie was!
 
zelf ben ik wel tevreden over de 828 mk3, 2e hands gekocht, en in het begin nog weleens dit soort problemen. een hele enkele keer komt het nog voor. resetten en het werkt weer. de preamps zijn niet super, instrument DI's klinken dun, maar de gewone line IO's klinken prima. de routing is wel wat onhandig.

om heel eerlijk te zijn spaar ik de volgende keer door voor een RME ff800 of iets in die richting.
 
Back
Top