Eerste Track, graag feedback

Vin_D

Nieuwkomer
Lid sinds
19 juni 2011
Berichten
2
Goedenavond allemaal,
Na een lange tijd wat aangeklooid te hebben met Ableton om het produceren een beetje onder de knie te krijgen, ben ik eindelijk begonnen met het maken van mijn eerste track. Nu zou een beetje feedback wel handig zijn en via google kwam ik op dit forum terecht. Mooi om ook de creaties van andere (hobby)producers te zien!.
Hier mijn voorlopige eindresultaat. Wat kan beter? En wat is juist wel goed?

http://soundcloud.com/vincevandeelen/finaltrack1
 
Klinkt goed, zeker voor een eerste track.
De geluiden zijn niet allemaal in de juiste verhouding. Sommige instrumenten komen iets te hard in zoals de synth op 2:30. Vervolgens kickt de bas vrij onaangekondigd in en overheerst die te veel (aan het begin ook). Wat ik ook mis is een lead op 3:15 door de opbouwende karakter van de synth, vooral omdat het een saw (?) is, lijkt er iets heel "heftigs" aan te komen maar valt het redelijk tegen. (kan ook komen omdat de opbouwende synth vrij hard staat en het nummer daarna vrij "stil" wordt.

Ik ben zelf ook vrij nieuw in het vak, dus ik weet niet andere mensen er hier totaal anders over nadenken. Dit is in ieder geval mijn mening en ik hoop dat je er iets mee kan. Het lijkt misschien heel veel kritiek, maar het nummer op zichzelf is goed. Het is vooral dat ik iets mis in de verhoudingen van het geluid.

ps. Gebruik je goeie boxen/ monitors?
 
Klinkt goed, zeker voor een eerste track.
De geluiden zijn niet allemaal in de juiste verhouding. Sommige instrumenten komen iets te hard in zoals de synth op 2:30. Vervolgens kickt de bas vrij onaangekondigd in en overheerst die te veel (aan het begin ook). Wat ik ook mis is een lead op 3:15 door de opbouwende karakter van de synth, vooral omdat het een saw (?) is, lijkt er iets heel "heftigs" aan te komen maar valt het redelijk tegen. (kan ook komen omdat de opbouwende synth vrij hard staat en het nummer daarna vrij "stil" wordt.

Ik ben zelf ook vrij nieuw in het vak, dus ik weet niet andere mensen er hier totaal anders over nadenken. Dit is in ieder geval mijn mening en ik hoop dat je er iets mee kan. Het lijkt misschien heel veel kritiek, maar het nummer op zichzelf is goed. Het is vooral dat ik iets mis in de verhoudingen van het geluid.

ps. Gebruik je goeie boxen/ monitors?

Thanks, voor de kritiek. Maakt niet uit als het veel is, als ik er wat mee kan! Ik vreesde zelf al voor een beetje een scheve verhouding van de verschillende lijnen. Omdat ik net begonnen ben moet ik nog wat apparatuur bij elkaar sparen en had nu eerst de voorkeur gegeven aan een midi-keyboard. Achteraf misschien handiger om eerst voor goede monitors te gaan aangezien ik nu nog een huis-tuin en keuken 5.1-surround setje heb en voornamelijk met m'n headphones werk. Niet ideaal!

Als ik het met jou kritiek terugluister kan ik me er inderdaad in vinden dat de bas er iets te direct inkomt. De harde synth op 2.30 had ik zelf echter in gedachte als de climax, wat dan ook de reden is dat er later niet nog een lead volgt. Misschien iets te snel naartoe gewerkt?
 
Midi keyboard was zeker het beste om eerst aan te schaffen naar mijn idee. Kan je beter eerst je creativiteit erop loslaten. Afmixen is iets wat je in een later stadium kunt leren. En ook het gene wat naar mijn idee het langste duurt om goed in te worden, ikzelf ben er ook nog lang niet.
Ik vind dat je de door de effecten op de synth het iets te veel een opzweepende karakter hebt gegeven. Ook kijkend naar de noten progressie en de lengte van het stukje, nogal kort. Ik vind het stukje zelf echt iets hebben, maar niet als climax zelf. Misschien kan je proberen om na 3.15 een nieuwe lead in te brengen die iets meer variatie heeft in de noten progressie.
 
Back
Top