Trance bassline aro

V-synth

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2008
Berichten
149
Locatie
Den haag
Hoi,
Na tijdje weggeweest ben ik weer actief en wilde graag weten hoe je nou een trance bassline arp maakt.
Als ik ze maakt vindt ik m niet echt wijd klinken ik gebruik dan een arp met 2 octaven en een gate erover dan heb ik al een prima bass arp line maar dan klinkt hij nog niet wijd iemand enig idee hoe ik zo'n bassline maak ?


Vriendelijke groet V-synth
 
Laatst gewijzigd:
Waarom zou je maar 1 geluid gebruiken als je er 4 of 5 kunt neerzetten?

Niet maar saai met 1 arp werken - laat er meerdere lopen. Verschillende geluiden, die ieder hun deel bijdragen aan de basfrequentie, en die om de beurt spelen en waarvan er een paar links en rechts gepand zijn.

Check http://www.youtube.com/user/AirbaseOfficial eens, en dan de afspeellijst tutorials. Daar zou een arp baslijn tutorial ergens tussen moeten zitten.
 
of wel met 1 baslijn werken en er een heel licht stereo delaytje op zetten en/of een chorusje. ik zou gewoon lekker wat dingen gaan uitproberen.

en o ja, een TRANCE baslijn zei je (en dan bedoel jij denk ik trance van nu en niet van pak hem beet 1995). helemaal kapot compressen die baslijn dan! :D
 
ik gebruik in mijn nieuwe project niet 1 bass arp maar 3 maar als ik rondpiel met de eq's voor alle basses klinkt het alsof ik hetzelfde bass gebruik,
Ik weet gewoon niet welke frequency de basses horen.
 
ok, wordt geblokkeerd op mijn werk maar kan ik straks checken.

maar ik bedoelde eigenlijk een post van wat je nu hebt. dan is het ook makkelijker nagaan wat je zou kunnen doen om naar dat einddoel te komen.
 
ja ik heb eigenlijk geen project doel ik maak gewoon een drumloop en dan inproviseer ik van elke track
maar ik zal rond uurtje of 5 a 6 een sample voor je maken :)
 
Back
Top