bassline zoals ian carey/cloud 9/ michael gray

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.967
Locatie
Tjillburg
hi guys!

ik benal een tijdje bezig met produceren.
vroeger techno en trance, nu alleen nog maar funky house.
beats in elkaar flanzen en dergelijke lukt allemaal prima, melodielijnen gaat soms goed, soms gewoon niet.....maar wat me nou never nooit lukt is om echt een moddervette basslijn te maken...

wel kwa noten, maar niet kwa geluid.
een voorbeeld van hoe ik mn basslijn het liefst zou willen laten klinken zijn;

Be My Friend (Ian Carey remix) - Scape & D'Empress (om maar iets te noemen van hem, want bijna alles wat ie doet doet ie met deze bassline)
cloud 9 how - should i rock you
michael gray - bassline (of weekend, same story)

wie heeft er enig idee wat deze knakkers hebben gebruikt voor hun basjes?

ik heb ongeveer alle sample cds afgespeurd, en een zooitje vsts geprobeerd'(v station,bassstation,aut-minimoog,trilogy) , maar nooit het juiste resultaat...is het uberhaubt wel een vst? (ik waag het te betwijfelen, maar als iemand er 1 weet die dit soort sounds kunnen maken....tell me!)

wil ook best een hardware bak ervoor aanschaffen maar heb geen clue welke dat zou kunnen zijn...

hier een voorbeeldje van zon ligne de basse, neem de 5e van onder..

http://www.djdownload.com/search.php?st=michael+gray&f=searchBox&s=datedesc&sf=all

hellup!

grtz rubbah
 
Laatst gewijzigd:
zou ik ook graag willen weten,
zitten in de trilogy ook (analoge) synthesizer bassen of alleen basgitaren??
 
gebruik trilogy al een poos, maar krijg er niet veel meer uit dan subs of gewoon flubber basjes...

heb zinds vanmorgen broomstick bass ff geinstaleerd, en dat komt er nog redelijk dichtbij..

zou op zich wel de patch van m.G willen hebben:)
heeft iemand zn mailadres?

waar had je dat intervieuw gelezen als ik vragen mag?

gr rub
 
Origineel geplaatst door rubbah
gebruik trilogy al een poos, maar krijg er niet veel meer uit dan subs of gewoon flubber basjes...

heb zinds vanmorgen broomstick bass ff geinstaleerd, en dat komt er nog redelijk dichtbij..

zou op zich wel de patch van m.G willen hebben:)
heeft iemand zn mailadres?

waar had je dat intervieuw gelezen als ik vragen mag?

gr rub

huh?


flubberbasjes?

Trilogy is bijna beter als een echte basgitaar omdat die beter in de mix ligt
interview
http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=92
 
dan zal het echt aan mijn kunsten liggen, maar het enige vette geluid dat ik eruit krijg klinkt als een natte scheet :)

heb veel gelezen over hoe geweldig iedereen het vindt, maar ik ben die mening niet toebedeeld..

gebruik nu (tijdelijk?) broomstick bass, vind de bassen die daaruit komen toch echt dikker, en die maken mijn mix (voor zover ik al kan spreken van een mix op dit moment, nieuw projectje) duidelijk dikker, malser etc..

ik moet wel zeggen dat ik er niet meer dan 2 uur mee heb zitten rommelen...


thanks anyway, ik ga dat stukkie wel effe goed doornemen, altijd leuk!


discodeluze, heb jij in het begin geen moeite gehad om er strakke dikke bassen uit te krijgen?
misschien iets dat ik over het hoofd zie?

de subs die ik eruit haal zijn wel echt heerlijk..alleen als ik voor de leading basslijn ga klooien resoneert het continue.....niet echt een clean geluid, waardoor mn mix juist loopt te rommelen ipv dat het lekker strak klinkt..


thanks!
 
Back
Top