Foto van kabel Akai Z8 naar frontpanel

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.465
Locatie
Amsterdam
Akai Z8

Is er iemand die een foto kan maken, en hier plaatsen, van de twee connectors van de kabel waarmee je het front van Akai Z8 los van de module kunt gebruiken?

Bij voorbaat dank! :okdan:
 
Dat dacht ik ook. Die stekkers die in de PC-wereld "PS/2" connectors heten en door toetsenborden en muizen gebruikt worden/werden.
 
Ah, o,k. bedankt Louis en Mike!

Daar heb ik er net een paar maanden geleden een hele bos van weggegooid :stupid Lagen samen met oude keyboards en kapotte computers al jaren in de hoek.

Ik las op diverse fora posts van mensen die geen vervangende kabel voor de Z8 konden vinden, dus ik vermoedde dat het iets obscuurs was.
 
Maar eh... begrijp ik het nou goed dat je een Z8 kabel zoekt maar geen Z8 hebt om te kijken wat voor kabel daarin moet? :D
 
Nee, m'n Z8 staat momenteel flink buiten mijn bereik, maar ik kan er over een paar weken weer mee aan de slag. Die kabel heeft het een tijd geleden al begeven. Ik wilde daarom alvast tijdig een andere zoeken. Als alles er dan is, kan ik meteen aan de slag.8)
 
Laatst gewijzigd:
als het dezelfdfe kabel is als de s6000 dan kan ik vast zeggen dat je de originele kabel ook moet gebruiken, want er zit een cross wire-ing iets in wat een standaard verlengkabel dus niet heeft. Als je de originele kabel niet hebt zal je dus kunnen proberen een ps 2 kabel te gebruiken maar de kans is groot dat dat dus niet werkt en je alsnog een originele kael moet gebruiken of de ps2 kabel omsolderen naar hoe de akai het wilt hebben.

Mijn ervaring: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=96823&highlight=s6000+verlengkabel
 
Hier staat iig dat het mini-din is en hier staat dat de cable idd waarschijnlijk niet straight wired is.
 
Oud topic, maar ik heb dezelfde vraag en hij is nog niet echt beantwoord. Iemand enig idee of het een reguliere ps/2 kabel is? Ik heb het gevoel van niet als ik de diverse links volg, maar wat is het dan wel en hoe kan ik hier aan komen?
 
Even een kickje, heb nu een Z8 voor een goed prijsje gekocht, maar ook zonder kabel. Kan via google niet echt een sluitend antwoord vinden of het echt een 1 op 1 ps/2 kabel is.
 
Back
Top