Dorus - Twee motten, jaren 50 welk orgel?

Deze vond ik altijd leuk als kind

Door het ritme en het orgel natuurlijk:)
 
Het "Twee Motten-orgel" van Cor Steyn schijnt een Hammond C2 of een C3 te zijn geweest. Tenminste, dat is wat ik van insiders heb gehoord. Kortom, een B3-equivalent, maar dan in een andere kast.

Wat het Magic Organ betreft... wisten jullie dat dit orgel nog steeds operationeel is? Ook de bouwer ervan is, ondanks zijn hoge leeftijd, nog steeds goed bij de tijd en knutselt zelfs soms nog wat aan zijn levenswerk. Enkele enthousiaste leden van de Nederlandse Orgel Federatie (NOF) organiseren soms kleine bijeenkomsten rondom dit superorgel. Een paar jaar geleden had ik de eer om hierbij te mogen zijn. Een leuke ervaring.

Groetjes,
Hans van S.
 
wat een timing heeft hij. En ik heb nog nooit een
organist gehoord die zo veel met zijn volume pedaal werkt,
heel bijzonder
 
Dat zou ik nog niet zo willen zeggen......

Als ik moet kiezen tussen Cor Steyn of de hardstyle (core) ellende dan toch voor Steyn.


Paul

elende? jammer hé dat ik dit toevalig lees?
hoezo kom je nog kijken in de hardstyle /hardcore gerelateerde topics,en dan nog commentaar leveren ook?

even goede vrienden hoor maar denk ff na;)
 
Wilde dit toch ff kwijt:

Skip naar 2:51 - Pitch Bend Galore!!!
Skip naar 4:13 - Klaus gooit daar ff een snoeiharde beat om onze oren.. Saaaannnggg



Die Klaus is de grondlegger geweest van de hedendaagse elektronisch synthetische versnaperingen.
Cor was leuk maar Klaus is Master!
 
Ik ben dan ook een groot bewonderaar van organisten als Klaus Wunderlich en Cor Steyn. Jullie willen niet weten hoe grijs ik die elpees heb gedraaid :). Niet eens zozeer vanwege het genre, maar om sommige kneepjes van het orgelspelen te doorgronden. Luisteren, luisteren, luisteren en dan naspelen.

Groet,
Hans
 
Nou Klaus de grondlegger van de hedendaagse electronica lijkt me wat teveel eer.
 
Nou Klaus de grondlegger van de hedendaagse electronica lijkt me wat teveel eer.

Inderdaad. Als je het over grondleggers van elektronica hebt, dan zou je misschien moeten denken aan mensen als Laurens Hammond, Bob Moog e.a.

Maar waar ik het dan wel weer mee eens ben, is dat Klaus W. de grondlegger is van de "One man band". Hij was een meester in het multitracken op een 8-sporenrecorder. Als hij geen ritmebox gebruikte, dan speelde hij gewoon zelf de partij in op een drumstel. Datzelfde geldt ook voor een aantal andere instrumenten. Hard werken dus, zo in je eentje.

Tegenwoordig drukt men op het play-knopje van de Yamaha Tyros en pielt men met de rechterhand een simpel melodietje mee. Tenenkrommend...
 
jongens , zelfs ik als orgel leek weet dat Mambo Kurt de koning van het orgelspel is..

 
mambo Kurt is mi de enige persoon die met kaas geluiden iets zinnigs kan doen....:D

mijn held, Mambo Kurt....:okdan:

vooral het stukje waarin hij de begeleiding automaat solo laat doen, en met z´n armen gaat zwaaien....

:dubbel:

:mega:
 
Vangelis gaat los op de Hammond L100 (behoorlijk uniek filmpje, trouwens; heb 'm nog nooit iets in deze richting horen/zien doen)

 
Laatst gewijzigd:
Mambo Kurt..... Niet te schatten!
Dan nog podiumdansen ook...:bekdicht:
Iets in mij zegt me dat al die mensen nu niet direkt voor Kurt alleen gekomen zijn....:walker:
Heb dit week-end zelf een orgel wezen ophalen, zal maar eens werk van maken om 'm aan de praat te krijgen als ik dit zie...8D

Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top