Vermona komt met nieuwe producten

Vermona komt met 4 nieuwe producten. De 4 nieuwe units bestaan uit: Filter Lancet, TAI-4 een voor het eerst Eurorack module , de VSR-3 spring reverb en als laatste de Retroverb Lancet.


attachment.php



Retroverb Lancet is een kleiner formaat dan zijn voorganger. De unit heeft veel verbeteringen; de multimode filter, overdrive en een veelzijdig LFO met envelope follower.

TAI-4 is hun eerste Eurorack formaat module. De TAI-4 is een high-end interface met transformatoren wat het I/O gedeelte moet dekken. De transformatoren zijn custom-made om al je (modular) signalen te balanceren.

VSR-3 is een stevig gebouwde spring reverb unit met een niet te moeilijk bediening wat de spring reverb sound moet geven, op wat voor soort bron je het dan ook voed.

Filter Lancet heeft 3 filters zoals een lowpass, highpass en de bandpass filter. Een LFO met 6 vormen waaronder sample & hold. Verder een envelope generator wat de attack en decay triggered van audio. Tevens is het via de gate de mogelijkheid om attack/sustain/release te triggeren. Met nog een envelope follower en een extern CV input kan als extra het signaal nog flink worden overstuurt met hun overdrive en 'BALLS' functies op de Filter Lancet.

"De TAI-4 moet in mei uitkomen. De VSR-3 spring reverb zal kort na de Musikmesse verkrijgbaar zijn met als laatste de Retroverb Lancet in juni dit jaar. Maar de Filter Lancet lanceerdatum is nog niet vrijgegeven."

Meer info en vast en zeker (binnenkort) audio demo's zijn te vinden op hun blog: Vermona Blog
 

Attachments

  • rl_front_10002.jpeg
    rl_front_10002.jpeg
    73,5 KB · Bekeken: 123
  • vsr3_front1.jpg
    vsr3_front1.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 127
  • tai4_front.jpg
    tai4_front.jpg
    39,9 KB · Bekeken: 136
  • fl_1000_bg1.jpg
    fl_1000_bg1.jpg
    58 KB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
ze zijn lekker bezig bij Vermona. De Perfourmer 2 wordt als het goed is in Juni gereleased.
 
...
TAI-4 is hun eerste Eurorack formaat module. De TAI-4 is een high-end interface met transformatoren wat het I/O gedeelte moet dekken. De transformatoren zijn custom-made om al je (modular) signalen te balanceren.

Vermona had al een ER module als dock voor de Lancet:
http://vermona.com/tl_files/vermona/images/produkte/modulardock/modulardock_f.jpg


ze zijn lekker bezig bij Vermona. De Perfourmer 2 wordt als het goed is in Juni gereleased.

Vind ik persoonlijk interessanter nieuws. details?
 
Ziet er leuk uit!
 
ziet er allemaal wel weer lekker uit hoor! maar zit toch vooral te wachten op de prefourmer 2... zelf nog steeds erg blij met mn DRM. vindt de nieuwe stijl van knoppen enzo trouwens ook wel erg geslaagt!

top allemaal!

snap trouwens niet waarom mensen nog steeds zitten te wachten op nieuw analoog van Roland/Korg... er zijn toch genoeg leuke spelers op de analoge markt...
 
Die Retroverb Lancet ziet er wel heel appealing uit: 'vergeelde' knoppen met oranje en zwart - hoe meer retro kan het worden? Kan zo naast een Pearl Syncussion!

Ben wel benieuwd naar het prijskaartje - een spring reverb PLUS filter in 1 kastje zal niet goedkoop worden vrees ik.
 
Wel geinig hoor. Heeft iemand ervaring met die vorige bakkies uit de serie, de Kick Lancet en Mono Lancet?
 
ik heb de perfourmer, heerlijke intuïtieve bak -> exotisch met zen polymode *kweil-mode*
 
gloeiende #%^*!! ik heb al een retroverb, maar deze is interesanter

edit: ooh er komt een filter lancet, dan maar voor die sparen
 
hm, die retroverb lancet lijkt me wel wat. maar ben eigenlijk nooit helemaal weg geweest van de vermona filterklank. toch benieuwd naar de demo's
 
say whuuut !!!
dit is zo *mmmmm*

weinig verschil met de vorige versie precies, buiten de sync en meer knopjes aan de rechterkant !
 

Attachments

  • Afbeelding 78.jpg
    Afbeelding 78.jpg
    61,3 KB · Bekeken: 108
Jaa... PreFourMer! en sync is wel erg fijn, geeft toch wel weer extra mogelijkheden. Ben heel benieuwd naar de volledige specs... En ben bang voor de prijs! verder lijkt dit me echt een fantastiese synth net als zn voorganger, lekker veelzijdig, weel draaiknopjes, en meestal klinkt vermona ook nog okee :D
 
Hier word ik blij van.. :D sync, lfo sync op andere lfo's en midiclock. Nu nog hopen op 4 finetune knoppen...
 
en? heeft iemand al de retroverb lancet? Hoe zal de filter/distortion afdeling zich verhouden tot een sherman filterbank?
 
Back
Top