Roland GR-55

Munkie

Nieuwkomer
Lid sinds
21 oktober 2010
Berichten
4
De nieuwe GS-annex-VG-en effectenbak. Wie heeft hem? Ervaringen? Vergeleken met welke ouwe zooi? De moeite waard?
 
Vast wel voor sommigen, anders hadden z'm niet ontwikkeld. Kijk eens op You Tube, kijk voor demo's, wat zeggen ze op de gitaarforums?
 
kweet het niet hoor, xtra element op gitaar zon dom kastje erop xtra kabel aan gitaar en dan nog van die flubbertonen ertussendoor vanwege de tracking.

ik wacht wel totdat het zonder xtra elemnt en toestanden kan.
en dan natuurlijk die orgeltjes pianoos saxofoons, pffff nee ikke maar niet. (idee gitaasynth is wel te gek)
 
Ik heb 'm, twee maanden geleden gekocht, incl. GK-3 element. Het is idd een combinatie van een GT, GR en een VG. Daarvoor gebruikte ik naar alle tevredenheid een GT-8 en heb ooit wel eens een GR-50 gehad. Voor mij zou de GR-55 de ultieme oplossing zijn vanwege de combinatie van genoemde apparaten. Dat ik er een extra element voor op mijn gitaar moest zetten, vond ik geen bezwaar, zo werkt het nou eenmaal. En om nou speciaal een gitaar met Synth Access te kopen, ging me toch even te ver. Na twee maanden gebruik, ook wekelijks live, zit ik erover te denken om toch weer een GT-8 aan te schaffen. Een aantal best belangrijke parameters voor mij (Direct Level in de preamp, hi cut op de delay en op de chorus) hebben ze weggelaten.Ook de schakeltijd tussen patches is best groot. De tracking is echter gewoon goed en er is van vertraging niet of nauwelijks sprake. Als je de GK-3 goed installeert en ook goed instelt op de GR-55, heb je geen last van valse tracking of flubbertonen. Maar nogmaals, de installatie komt zeer nauw. Wat betreft synthgeluiden zit het wel snor, je hebt de beschikking over ruim 900 patches, de soundengine is exact dezelfde als van de Roland SD-50. Dus ook het aantal parameters komen overeen, m.a.w. je hebt gewoon een volwaardige en moderne synth onder je voeten. Tuurlijk valt er nog genoeg te wensen, je kan bijvoorbeeld niet een gitaar rechtstreeks erop aansluiten, dit kan alleen maar met de bekende 13-polige kabel. Ook is het synthgedeelte niet aan te sturen met bijv. een extern midikeyboard o.i.d.
Ik haal er voornamelijk strings, pads en ambient achtige geluiden uit maar voor mij is de synth bijzaak, ik gebruik 'm hoofdzakelijk als preamp- en gitaarmodeler.
 
kan je niet veel beter een moog gitaar kopen? met een MF-101, MF-102, MF-103, MF-107 en CP-251
is wel duuder, maar ook vveel interesanter kwa geluiden maken
 
Back
Top