Goede Roland module

Eens, de Integra is echt een presetbak maar als je zelf sounds wilt editen of onder de motorkap wil zijn de oude XV/JVs met grote schermen en veel knoppen een stuk fijner. Degene die bij Roland bedacht dat software tabbladen (met proportioneel font zodat ze ook nog eens constant verspringen), een enorme jog dial en een paar cursortoetsen een prima interface zouden zijn moeten ze alsnog postuum tegen de muur zetten. De officiƫle software editors waren nu ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. De iPad editor kan alleen maar met SuperNatural Synth overweg - deels, want lang niet alle subsecties zijn ondersteund - en de VST versie had een waardeloze interface. En constant alles maar willen syncen, verschrikkelijk.

Lijkt me dat er ook nog wel een markt is voor 'dikke geluidendozen' naast al het analoge en software geweld tegenwoordig. Zo'n Wavestate of OpSix in rackvorm zou me meer aanspreken dan weer het zoveelste desktop kastje (al dan niet met een onnodig klein keyboardje) bijvoorbeeld. En ik zou ook best de Montage engine in een rack unit willen zonder weer een enorm bakbeest van 3-4k aan te moeten schaffen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top