davolisint

sloth1

Stamgast
Lid sinds
15 januari 2009
Berichten
475
Locatie
lier
wat kan is een goede prijs die je voor een davolisint kunt vragen?
 
mja synthese technisch gezien stelt het bar weinig voor, het zit dichter bij een orgel dan een synth (of zelfs een sint in dit geval)... 2 OSCs met enkel en alleen blokgolven (per OSC voeten van 1,2,4,8,16 en 32), voor elke OSC een LFO, verder geen filter of envelope(s)... note on is geluid, note off is stilte...

een poly-800, die het ook voornamelijk van voeten moet hebben, is in dit opzicht zelfs nog interessanter...
 
je hebt zeker gelijk dat er intressantere apparaten bestaan maar dit is niet echt een antwoord op mijn vraag ...
 
voor mij haakt zoiets af ...aster geen cv gate op kan ..
denk omdat sommige siel ook italy ] organ achtige synth t ook niet allemaal hebben tussen 200+++ en wat de egk ervoor geeft er is een davoli met 3osc en grote switches ..zietr leuk uit

welk model praten we over ?
 
het blijft in mijn optiek toch echt meer een orgel dan een synth:



de geluiden zijn niet echt spannend en/of uniek te noemen, die zou je ook makkelijk met andere synth kunnen maken (er is zelfs een VSTi van gemaakt door electrostudio)...
het enige aparte is misschien die grijze toetsen waarmee je de complete melodie, gespeeld op de witte toetsen, kan transponeren en ook de LFO depth mee bedienen maar echt heel bijzonder is dat ook niet... die pitchbender is trouwens om je te bescheuren :D
jammer idd, zoals R-ond al zei, dat er geen CV op zit en waarschijnlijk zal die prijsindicatie schatting van hem ook redelijk in de buurt zitten... de kast eromheen lijkt misschien nog een klein beetje imposant ende vintage maar dat is natuurlijk niet waar het echt om gaat...
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat dit een zeer elementaire synth? is.

waarschijnlijk de allersimpelste lineaire vco, een R-ladder keyboard, en een deler na de vco voor de voetmaten.
vlees nog visch, en klinkt beyond cheezie, gruwelijk.

waarde, wat de gek ervoor geeft, en die moet dan toevallig ook nog davoli verzamelaar zijn.
:koffie:
 
Is het die van Xavier? In dat geval doe je hem snel weg, maar dat is ten eerste je goed recht en ten tweede begrijpelijk bij een Davolisynth. :)

Die van Xavier ging voor iets van een 200-300 dacht ik, en die prijs reflecteert dan 75% zeldzaamheid/curiositeit en 25% de prestaties. :)

Ik denk dat het al een uitdaging gaat worden om (nog een) gek te vinden die er meer dan 200 voor geeft. Die transponeertoetsen zijn wel een zegen voor mensen die niet al te muzikaal onderlegd zijn. Had men op meer synths moeten doen!
 
prijs reflecteert dan 75% zeldzaamheid/curiositeit en 25% de prestaties. :)
pcies, ook mijn gedachte... ik denk niet dat iemand hem wil voor de unieke sound... het is meer een museum stuk...
Die transponeertoetsen zijn wel een zegen voor mensen die niet al te muzikaal onderlegd zijn.
hij kan ook nog LFO Mod Depth aan/uit en Portamento aan/uit...
Had men op meer synths moeten doen!
opzich grappig systeem idd, die truukjes/handigheidjes zie je soms nog wel eens in softsynths...
de DDD-1 van Korg heeft ook zoiets maar dan bij de hogere noten; je kan dan de toms on the fly tunen...
 
het blijft in mijn optiek toch echt meer een orgel dan een synth:

YouTube - Davolisint Demonstration

de geluiden zijn niet echt spannend en/of uniek te noemen, die zou je ook makkelijk met andere synth kunnen maken (er is zelfs een VSTi van gemaakt door electrostudio)...
het enige aparte is misschien die grijze toetsen waarmee je de complete melodie, gespeeld op de witte toetsen, kan transponeren en ook de LFO depth mee bedienen maar echt heel bijzonder is dat ook niet... die pitchbender is trouwens om je te bescheuren :D
jammer idd, zoals R-ond al zei, dat er geen CV op zit en waarschijnlijk zal die prijsindicatie schatting van hem ook redelijk in de buurt zitten... de kast eromheen lijkt misschien nog een klein beetje imposant ende vintage maar dat is natuurlijk niet waar het echt om gaat...

die waren vet die vst synthjes van ...weetje linkie 6
 
Gewoon lekker een akkoord arpeggiostijl over and over again spelen met je rechterhand en transponeren met je linkerhand, instant backbone voor je nieuwe hit. :) Natuurlijk kan je ook gewoon met rechts transponeren, maar dan moet je wat handiger op het klavier zijn en wat meer van notenleer kennen. Technisch gezien houdt het ook zeer weinig in op een analoge synth, dus dat hadden ze van mij veel meer mogen doen.
 
die waren vet die vst synthjes van ...weetje linkie 6
ik was al aan het zoeken :D ik heb ze overigens nog wel ergens op een backupje staan ergens...

elektrostudio.jpg
 
...





hier is wat info over de modulatie van de Davosynth VSTi, zeer waarschijnlijk bij de echte ook zo werkend (?):



voor een ieder die de Davosint eens uit wil proberen (en geen scheurbuik schurft krijgt van een VSTi) is dit de kans...
hij brengt iig net zulke spectaculinaire sounds voort als de echte, dus dat zit wel bromsnor :D
 

Attachments

  • Davo_CTRL.jpg
    Davo_CTRL.jpg
    40,6 KB · Bekeken: 72
Laatst gewijzigd:
Die Davolisint kan zo voor een old school Nintendo compositie worden gebruikt..klinkt een beetje 8 bit..
 
klinkt een beetje 8 bit..
hij klinkt gewoon een beetje blokgolf... je bedoeld waarschijnlijk de assosiatie met de 'chiptune'...
maar het grootste probleem is dat ie geen CV heeft en dus niet middels een seq of arpeggiator aan te sturen is om juist die geluiden te maken die jij vooral (waarschijnlijk) bedoeld; de zogenaamde 'broken chords'... ik denk nl niet dat iemand handmatig een arpeggio met een rate van 50hz ook nog maar een halve seconde weet vol te houden :D
 
Ik heb TheSynthFreq op haar D50 zoiets meerdere seconden zien volhouden. OK, misschien niet de volle 50Hz maar toch full blown old skool gametune. :)

Soit, Davolisint dus. Ik ben benieuwd of het inderdaad die van Xavier is, want anders zou het wel toeval zijn dat er plots in een paar weken tijd 2 te koop komen in België.
 
Back
Top