Roland S-550 sampler + SCSI harddisk interface + veeel meer

clintrubber

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.136
Locatie
N Brabant
Hi,

Wat zou een faire prijs zijn voor een Roland S-550 set met naar ik denk alle extra's die je zowat kunt verzinnen?

Roland S-550 met HD5-IF harddisk interface (SCSI)
Roland RC-100 remote controller (alle switches vervangen door nieuwe)
Roland MU-1 muis
Roland video-kabel voor externe monitor
Roland DT-100
uiteraard het 'moeilijke' 2-pin netsnoer voor de S-550 inbegrepen
plus bakken met Roland sound library disks - originele disk images op floppy gezet
plus HD5-IF documentatie-map & floppy-disks
plus (nog op te zoeken) Director-S sequencing package
plus Atari RGB-monitor (nu geen beeld, wellicht handige Harry klus)


Groet & dank!
 
Last edited by a moderator:
Ik zou hem nog niet willen al zou ik geld toe krijgen, maar ik vind met oude hardware samplers werken dan ook ongeveer net zo leuk als de Vierdaagse lopen op te krappe schoenen in de regen. :D
 
Ik zou hem nog niet willen al zou ik geld toe krijgen, maar ik vind met oude hardware samplers werken dan ook ongeveer net zo leuk als de Vierdaagse lopen op te krappe schoenen in de regen. :D
Dank je, ik zal de vraagprijs er meteen op aanpassen :luv:


(bieding op 'die andere Marktplaats' zit inmiddels op een redelijk bedrag voor deze hele set, wie weet gaat 't getal uit het type-nummer zowat nog aangetikt worden)
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Het is natuurlijk leuk dat al die accessoires er ook bij zitten, die zullen vast een stuk moeilijker te vinden zijn dan het toestel zelf.
 
Het is natuurlijk leuk dat al die accessoires er ook bij zitten, die zullen vast een stuk moeilijker te vinden zijn dan het toestel zelf.
Yep, met name die RC-100 'controller'. En ook die uitbreiding met 't SCSI harddisk interface. Mocht iemand 't nou net zoeken kunnen dat blijmakende dingetjes zijn.

Nog wel een klein probleempje: ik heb m'n S-330 nog niet durven te vertellen dat z'n broertje de '550 dus waarsch. vertrekkend is... ;)
 
Je moet echt tegen een liefhebber aanlopen, zeg ik als S330 'gebruiker' die hevig twijfelt of alle gedoe nog opweegt tegen de lofi goodies. Zou dit zeker niet voor 400 euro wegdoen. Dan levert het uiteindelijk in onderdelen meer op...

en qua nieuwsgierigheid: waarom de 550 eruit en de 330 houden?
 
Je moet echt tegen een liefhebber aanlopen, zeg ik als S330 'gebruiker' die hevig twijfelt of alle gedoe nog opweegt tegen de lofi goodies. Zou dit zeker niet voor 400 euro wegdoen. Dan levert het uiteindelijk in onderdelen meer op...

en qua nieuwsgierigheid: waarom de 550 eruit en de 330 houden?
Dank voor de reactie, ja wat je zegt, iemand die er juist lol in heeft met deze machines te ravotten.

Waarschijnlijk gaat de S-330 er tzt ook uit. Om het als 1 'superset' te verkopen (S-550 & S-330 plus alle acces. tegelijk) leek me een minder makkelijk te verkopen set, vandaar dat het me 't beste leek de RC-100 etc etc aan de S-550 adv. toe te voegen.

Om het los te verkopen kan eventueel altijd nog (met name de nodige reacties voor de RC-100 en de DT-100 'los' te kopen), maar ik wilde ook niet alle krenten uit de pap al zien vertrekken en met de rest te blijven zitten. Dan kan het zo zijn dat bijv. die RC-100 controller en de MU-1 muis al 'goed scoren', maar ik bijv. nog met de S-550 zelf blijf zitten.
'k Weet niet of ik dan onder de streep beter uit ben, 'k hoor graag jullie kijk erop.

Vandaar vooralsnog de voorkeur om de hele set compleet naar een liefhebber die het niet-alleen-met-woorden weet te waarderen te zien gaan.
 
Je weet vast zelf wel voor hoeveel je de set wil loslaten. Ik heb n S550 te koop gezien voor pakweg 400 poos terug, weet niet of ie daarvoor gegaan is; ik dacht: ik koop die 550 en verkoop mijn 330, tot een leukerd me blokkeerde op 2ehands omdat ik zijn bod van 50 euro niet wist te waarderen.
De muis is geliefd, de rc100 ook. Maar mensen die de s550 hébben willen die, een niet kenner heeft mss niet zo een idee aan de nood van die extra's.
Ik heb ondertussen een muis voor mijn 330, dus de enige krent is de rc100 maar daar is vast wel meer volk naar op zoek.
Niks belet je de zaken apart te koop te zetten op MP tegen een bod en te kijken of je aan je totaal wensbedrag geraakt qua bieders. Nadeel is natuurlijk dat zo'n bod niet bindend is
 
Dank voor de reactie, ja wat je zegt, iemand die er juist lol in heeft met deze machines te ravotten.

Waarschijnlijk gaat de S-330 er tzt ook uit. Om het als 1 'superset' te verkopen (S-550 & S-330 plus alle acces. tegelijk) leek me een minder makkelijk te verkopen set, vandaar dat het me 't beste leek de RC-100 etc etc aan de S-550 adv. toe te voegen.

Om het los te verkopen kan eventueel altijd nog (met name de nodige reacties voor de RC-100 en de DT-100 'los' te kopen), maar ik wilde ook niet alle krenten uit de pap al zien vertrekken en met de rest te blijven zitten. Dan kan het zo zijn dat bijv. die RC-100 controller en de MU-1 muis al 'goed scoren', maar ik bijv. nog met de S-550 zelf blijf zitten.
'k Weet niet of ik dan onder de streep beter uit ben, 'k hoor graag jullie kijk erop.

Vandaar vooralsnog de voorkeur om de hele set compleet naar een liefhebber die het niet-alleen-met-woorden weet te waarderen te zien gaan.

Begrijpelijk; ik durf nog altijd niet de S330 weg te doen, alhoewel hij vaker in opslag staat dan is aangesloten. Is, zeker zonder controller, een pain in the ass, maar weet dat ik er spijt van ga krijgen. Alhoewel, ik kan altijd nog 20 jaar terug in de tijd reizen en (MP archief) de hele set voor 175 euro scoren.

Als je geen haast hebt zou ik zeker aan het pakket vasthouden (en evt eens kijken wat het op Reverb doet als je die kant op wil, daar is het publiek hiervoor wss wat groter).

Zo niet; dan zie ik de delen wel langskomen :-) Markt voor de meeste accessoires is natuurlijk iets groter dan voor de S550 alleen omdat het meeste ook met de 330 en 760 (en de S50?) werkt.
 
Als S550 gebruikers graag de krenten willen, zou ik ze de pap er gewoon bij laten kopen. Kunnen ze zelf aan de slag om de S550 weer los door te verkopen. Als je daar het geduld voor kan opbrengen tenminste.
 
Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken, zeer gewaardeerd. Ik ga er uiteraard geen levenswerk van maken om hier het laatste tientje uit te wringen, maar om nu achteraf door een te-goed-koopje-scoorder uitgelachen te worden zodra die de spullen heeft ontvangen is dan weer het andere uiterste :D .

Faire prijs dus voor beide partijen is de bedoeling, en yep, die huidige 400 voor alles (zoals op Mpl.) is dat nog niet, en ik heb geen acute haast, dus laat 't nog even staan.
 
Back
Top