Circuit bend Casio SK-1

Dorian Urac

Cozy stay-at-home rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
271
Locatie
Utrechtse Heuvelrug
Ik heb hier een stevig ge-circuitbende Casio SK-1 liggen.
Nou vraag ik me af: Wat is een billijke prijs als ik ‘m zou verkopen? Want dat is niet echt meer online op te zoeken.

De mods zijn ooit gedaan door Diabolical Devices (15 jaar geleden of zo?). Er zit links een patch board op, met bijbehorende kabeltjes. Er zijn er denk ik niet veel zo gebouwd en het is best uniek wat er aan lofi piep-krak-plop geluidjes uitkomt. Het is een experimenteer bak, waar je bijna nooit hetzelfde geluid uit krijgt (happy accidents mostly :)

Casio.jpg
 
Laatst gewijzigd:
zit er ook een octaaf switch in?
En midi?
zonder midi zou ik zeggen 250 - 275 ...

ik heb er twee, 1tje gebend, octaafswitch en midi i/o
Die ander moet ik nog midi en octaaf inbouwen.
super toffe doosjes.
 
Midi zeker niet.

De octaaf switch: geen idee. Er zitten 11 bijgebouwde switches op en er zit een handleiding bij die enkel zegt: "experimenteer ermee". Het lijkt vrij onvoorspelbaar allemaal (of ik heb me er te weinig in verdiept, dat kan natuurlijk ook :eureka:

Dank voor het meedenken!
 
ah ok. heb niet zo een verstand van prijzen.
een idee is ok de reverb trend te bestuderen en 100 - 120 euro voor de bends te regelen.

ik heb zelf een potmeter een een patchbay en zo kun je heel geleidelijk de bends invoegen.
als je wat verkeerd doet loopt hij vast.

midi board heb ik van ebay en is vrij pittig om te monteren.

voor mij is een sk1 heel tof. experimenteel maar je kan er echt wel muziek mee maken.
nu is dat eigenlijk geen nieuws omdat veel legends er 1 gebruikt hebben.

die octaaf switch werkt met een pcb ( clock devider ) denk niet dat hij erin zit.
ik heb wellicht nog wat pcb's en componenten.

ik ben nu heel veel synths ed aan het weg doen. de sk1 zeker niet :-)
 
je kan hem op mp zetten en kijken tot waar er geboden word.
is het te laag dan houd je hem.

je kan er ook midi inzetten en hem gebruiken.
 
Alleen zaken die op grote schaal worden aangeboden hebben een duidelijke marktwaarde. Als iets maar zo nu en dan te koop staat moeten ook de aanbieders zelf maar wat gokken. Dan is het "wat de gek ervoor geeft". En hoeveel dat is zal je dan proefondervindelijk moeten vaststellen.
 
Ik weet niet of het wat opleveren kan.

Octaaf deler is niet moeilijk om zelf te maken en kost weinig. Alleen tijd en je hebt nog wat spullen nodig (die zou je eventueel even kunnen lenen zoals scoop) ic van een paar euro en een meerstappenschakelaar dat is alles.
Met een scoop zoek je het hoge begin signaal op wat voor de deler komt.
Dan (alles voorzichtig) print doorsnijden. Afleiden naar deler e.d. en weer terug.

Om het lagere (bas) geluid tot zijn recht te laten komen is het het mooiste om die door een low-pas-filter te leiden 12 of 24 db
Dan heb je het maximale lage tonen voelbare life effect gemaakt door een klein handzaam goedkoop - `ouderwets-urgeltje`
Het is meer voor life spelers in een band. Weinig mee te nemen dan.
Maar bovendien moet het je als bassist de show wel kunnen maken.
Zo ver ben ik nooit gekomen ik was al blij dat ik met de melodie en er meestal een accoord er achteraan samen kon spelen met welke band dan ook.
Het lijkt er op dat voor publiek spelen ook om durf en zelfverzekerdheid gaat bovendien moet je ook even iets solo / alleen kunnen spelen, drummen, zingen, de show weet ik wat. Zo kan het de publieke goedkeuring wegdragen om ook niet voor aap te staan.

In alle andere gevallen pak een daw en de eerte de beste synth want bij lage tonen zijn de verschillende soorten klanken veel minder van toepassing. Want die Casio`s gaan niet laag.
 
Hi @jserle Super dat je zo meedenkt! :) Alleen, ik ga er niet zelf aan rommelen. Ik weet hoe een soldeerbout eruit ziet en dat je die niet aan het verkeerde uiteinde moet vasthouden :dubbel:,maar daar houdt m'n technische kennis wel op haha. Hij gaat dus as-is binnenkort op MP, er vanuit gaande dat er genoeg aan gemodificeerd is. Ik heb er in het verleden best toffe dingen uit gehaald en ik herinner me ook vrij lage tonen die normaal niet uit een SK-1 komen, dus best kans dat zo'n octaaf deler er al op zit. Het is eigenlijk best een cool ding. De enige reden dat het de deur uitgaat is dat ik tegenwoordig ander soort muziek maak.
 
jserle . . . . . Super dat je zo meedenkt! :) Alleen, ik ga er niet zelf aan rommelen. Ik weet hoe een soldeerbout eruit ziet en dat je die niet aan het verkeerde uiteinde moet vasthouden :dubbel:,maar daar houdt m'n technische kennis wel op haha. Hij gaat dus as-is binnenkort op MP, er vanuit gaande dat er genoeg aan gemodificeerd is. Ik heb er in het verleden best toffe dingen uit gehaald en ik herinner me ook vrij lage tonen die normaal niet uit een SK-1 komen, dus best kans dat zo'n octaaf deler er al op zit. Het is eigenlijk best een cool ding. De enige reden dat het de deur uitgaat is dat ik tegenwoordig ander soort muziek maak.
Helemaal gelijk. Ik zou het nu ook niet doen. Indertijd heb ik het als een soort leermoment en ook uit verveling gedaan.
Het was zelfs zo lang geleden dat ik het vergeten was. Toen ik het weer bekeek was het nieuw voor mij. Na even gekeken te hebben hoe het gemaakt was. Was het toch onmiskenbaar mijn `handtekening` manier van werken. Maar als je weet hoeveel `zooi` je moet bewaren als knutselmateriaal dan kan ik het niemand aanraden. Het neemt veel te veel vierkante meters in. Want als je minder `manisch` te werk gaat. Bedoel dit is leuk dat is leuk bewaar alles maar dan is het net als met G.A.S. zo dat je de nijging hebt een horder / Verzamelstoornis iemand te worden. Beter zou zijn gewoon muziek maken met elkaar dat lijkt me gezonder dan de `heb-ziekte` Alle soorten geluiden kan ik nu al makenmet heel weinig spullen. Dat lijkt me gezonder. klinkt misschien niet positief voor bussines mensen met veel handel. `T spul is toch wat de gek er voor geeft.
 
Back
Top