Korg Stage Echo SE-500

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.145
Locatie
HybriDe L!Fe
Wat is een gangbare prijs voor de Korg Stage Echo SE-500?
Laten we zeggen in een staat dat hij wel wat service kan gebruiken maar verder wel werkt?
 
Ah ok heb er 1 voor 1150 gevonden.
Die is onderweg.
Geen super prijs maar niet gestoord dus :)
 
Nou voor een mooi exemplaar met een heel klein beetje werk lijkt mij dat een prima prijs hoor.

Blijven gave dingen die oude delay/reverbs. Die Korg heb ik zelf nog nooit gehad. Maar lijkt me een heel gaaf ding. Ben zelf beetje blijven steken bij een RE501, fantastisch apparaat ook !
 
ik wacht al maanden op een chip voor mijn re301 chorus die ik kocht... Ik heb besloten t hierbij te houden qua collectie, die korg bakken zijn ook te duur om erbij te hebben.
Ik was wel inderdaad tempted met die CV control op de MS korg reeks maar wat yt later bleek t niet zo mijn ding.
 
Nou de unit is binnen.
Heeft geen feedback en de echo output is zachtjes en zwaar distorted.
Begin met een case en stuur hem waarschijnlijk terug.

Heb er een nieuwe tape opgedaan en met alcohol schoongemaakt en de koppen gedemagnetiseerd.

Hoeveel zal hij waard zijn in deze staat?
Op ebay stond die als 'nieuw' ik snap dat dit een oud apparaat is maar snap niet dat iemand daar zo veel geld voor durft te vragen.
Wat een shit zooi zeg...
 
Ja ik heb 2 handen vol tape machines. Je weet wanneer ie aankomt… je weet nooit wanneer ie uiteindelijk,zal werken. (Als je er aan begint of laat herstellen)
dat zuigt wel. Ik kan eens vragen aan n vriend of ie een idee heeft waar de zoektocht begint qua nazicht. Ik kocht hier eens een multiexho, de fotos vd herstelling, petje af. Wat een bende was dat, eens open. Als die prints hangen aan elkaar, niks stekkers. Rotzooi haha
maar nu doet ie t.
sterkte!
 
Ja ik denk wel dat hij te herstellen is.
Nieuwe caps, soldeer puten af, mechanische dingen schoon...
De capstan is hard en er zit een platte plek op dus daar komt de wow en flutter van.

Maar goed ik wil hem wel hebben maar ik ga niet 1150 euro neerleggen voor een apparaat wat onbruikbaar is en waar ik dan ook nog werk in moet stoppen.

Ik ga voor 200/300 euro refund of zoiets of hij gaat terug.

Wel jammer lijkt me een tof ding.
De overdrive van het apparaat klinkt goed iig.
 
Ik zou hem gewoon terugsturen. Als hij als 'nieuw' verkocht werd, dan zou ik een apparaat verwachten dat optisch in topconditie is, en probleemloos functioneert, ook al is het 40 jaar oud. Zijn er wel problemen, dan wil ik dat in de artikelbeschrijving of communicatie met de verkoper helder hebben gekregen voordat ik tot koop zou overgaan. In jouw situatie zou ik me opgelicht voelen, en alleen al daarom uit principe terugsturen. Die Stage Echoes zijn niet super zeldzaam, dus er komt vast nog wel eens een goed exemplaar voor een leuke prijs voorbij.
 
Heb om 350 euro refund gevraagd anders gaat hij retour.

Ik denk toch wel dat ik hem kan maken en servicen.
 
Oooh dit is een hele soap aan het worden.

Heb hem ff getest en kreeg de feedback wel aan. Alleen met nieuwe tape klinkt het voor geen meter. Denk dat hij volle service nodig heeft. Dus zelfs 800 euro is teveel.
Heb een return gestart.

Deze verkoper weet goed het spel te spelen.
Hele rare berichten gehad. Met plaatjes waar zijn email telefoon Ed in staan. Plaatjes met andere rommel die hij aan bied.
Hij doet zich voor als een muziekant. Ieder bericht Duits/Engels. Groeten van opa Peter en band.. het is duidelijk een handelaar.
Maar hij chat via een 2e account.

Kwam een punt dat hij via ebay.de mij een partial refund wil forceren.
Blijkbaar kun je in Duitsland ebay bellen.
Vandaar dat hij Duits/Engelse berichten stuurd.
Anyhow nu wil hij wel een label sturen.
Omdat ik hem heb verteld dat hij de ebay Policy overtreed en als hij geen label stuurd ga ik hier een case van maken.

Intussen heb ik daar al melding van gemaakt.

Hoop dat hij gewoon retour gaat...

Wat een verhaal
 
Gewoon case maken. Prima glijmiddel geloof me

Hele lange case geweest. Uiteindelijk bij ebay gesloten en toen heb ik bij paypal een case gemaakt.
De echo was retour gegaan maar de verkoper zei dat hij nooit aankwam.
Heb via de Tsjechische post een onderzoek gestart.
In de track en trace was een delivery event en hij was in een parcel shop.
Na een lange tijd is hij hier terug gekomen. Ik zag hem op postkantoor staan toen ik de Quantum ging ophalen.
Met een sticker erop " not claimed" en alle juiste adress details, tel, email erop.
Dit heb ik ook als bewijs aangedragen.
De verkoper heeft een spel proberen te spelen.
Helaas werk ik voor DHL en wist via intern dat er bewijs was.
Nu heb ik vandaag een refund gekregen en de de case gewonnen.
Verder geen spijt.
Die verkoper was slim en sneaky maar trekt aan het kortste einde.
Als hij gewoon eerlijk was had ik hem wel op mijn kosten nog eens opgestuurd.
Maar omdat hij me probeerde te naaien naai ik hem zonder merci gewoon hard terug.
Ik ga maandag de echo halen op het postkantoor.
 
Benieuwd of hij nog verhaal kan maken. Of t daar stopt.
Mijn RE301 is EINDELIJK thuis en hersteld... Moet m nog testen. chorus chip bleek t niet te zijn maar een trimmer / potje dat stuk was. Anyway, hij is recapped en ziet er geweldig mooi uit.

Hopelijk krijg ik eens een demootje van een werkende SE500 van je
 
Nou ja de Korg Stage echo is binnen.
Zit een sticker op van de parcel shop waar die lag.
De verkoper zei nog dat hij er geweest was en er niets lag.
 
heb inmiddels de boel geserviced. nieuwe pinch roller, lager, tapeloop, alles schoon gemaakt, bias afgeregelt en nieuwe tapeloop erin.
vind er eerlijk weinig aan. Denk dat ik mijn bbd memory boys leuker vind.
dus kijk nog ff maar houd hem denk ik niet.
 
Back
Top