Korg Stage Echo SE-500

we verdienen wel n opname hoor. Beetje drums of zo. Of een monosynthje (en drums er niet door)
 
ja dat is het wellicht.
heb dat op gehoor gedaan.
wellicht moet ik dat echt met mijn scope doen.

Weet je misschien hoe je dat doet? Het ding afregelen?
Er zitten 4 pots, 1 vlakbij de koppen, 2 bij de feedback en nog 1 waar ik geen idee van heb wat het doet.

anyhow klinkt niet slecht maar vind mijn copycat en uafx starlight en memory boy deluxe (2x) allemaal beter.
de stageecho is mij te clean daar hoef ik geen tape voor.
....... nou ja zeg dit na een uurtje klooien dus is nog vroeg...
 
ik vond mijn multivox ook maar n ruisbak. Tot ik er recent gans de mix door pompte, flink met de vu meter rechts. Toch lekker.
Ik denk dat ze allen hun sweet spot hebben, je moet m misschien enkel nog zoeken?
Ik dacht eens een vergelijkende video te maken van alle bakken die ik heb staan. Ik heb gewoon n excuus nodig om ze eens allen samen een kans te geven :)
Mocht de stage echo niet zo duur zijn geworden had ik mss een gehad. Ik heb er neens mee gespeeld bij n vriend. Later bleek dat hij m verkocht had (zonder t me te zeggen)
We mikte de korg monotribe door de stage echo en het besluit was al snel 'je hebt niks nodig om coole muziek te maken'
Zet ze eens samen op de send, return op n fader. Dan die fader sends naar elkaar zachtjes, en fader riden, klinkt waanzin, proberen maar. Dus meerdere bakken mondjesmaat wet gebruiken met eq en elkaar ook laten proeven.
 
ja wat zegt klopt.

heb nu wat meer getest met de OP1 op de stage echo en klinkt wel cool.
Hoe harder je de boel drived hoe minder feedback maar toch juist heel lekker.

Hij deed het eerst niet dus heb aan alle stel pots gezeten.
Hij gaat nu iets te snel in feedback dus wellicht kan ik hem nog beter afstellen.

Het lijkt er nu op dat de compander een beetje vaag doet dus die kan wel beter worden afgestelt.

Het zuigt wel omdat er nergens staat hoe je hem afregelt en de schema's die er zijn is het moeilijk de pots te vinden.
 
Ik heb de bias bij die van mij ook ooit op gehoor gedaan en gelukkig de og stand van de trimpot gemarkeerd want het werd er niet beter op :D (dus terug gezet)
Ik heb ook geen scope, dus verder nooit meer geprobeerd.

Verder wel feedback etc gedaan obv service manual (dacht ik)

De tape kan minder goed klinken en idd goed hard insturen. Je kan ook nog even die tension leaf wat hard tegen de tape aan drukken, dat is die aan het einde van de cassette die ervoor zorgt dat de tape onder juiste spanning weer naar de koppen gaat. Ff checkn onder welke druk je het best geluid hebt.

Verder azimuth etc ff checken, staan je koppen nog wel mooi recht?
 
Je kan ook nog even die tension leaf wat hard tegen de tape aan drukken, dat is die aan het einde van de cassette die ervoor zorgt dat de tape onder juiste spanning weer naar de koppen gaat. Ff checkn onder welke druk je het best geluid hebt.

Verder azimuth etc ff checken, staan je koppen nog wel mooi recht?
Oooh dat is het volgens mij.

Heb de tension leaf van een nieuw filtje voorzien met meer spanning erop en klinkt veel beter.

Nu heeft hij meer output en gaat heel snel in feedback.

Nu ga ik nog eens de feedback ed afregelen.
Maar nu begint het al echt behoorlijk te klinken.

Thanks
 
Back
Top