Knoppen-ongijn Rm1x

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Hallo allemaal,

Al tijden niet meer achter de knoppen gezeten, want.... de toetsen van m'n rm1x hebben de geest gegeven, ook al 'ns helemaal schoon lten maken.
Nou zou ik natuurlijk het hele knoppenmatje kunnen vervangen, maar weet niet of dat de moeite nog loont.

Nu is mijn vraag; kunnen functies zoals play, record, scroll etc. ook met externe MIDI-controller worden geregeld? En wat zou dan een goeie keuze zijn? Of is er wellicht een PC-programma om de Rm1x van buiten af te kunnen starten/stoppen?

Ik wil eigenlijk op termijn van die Rm1x af, en wil er dus niet teveel kosten aan maken.

Ik hoor wel.

Gr. Pjeut.
 
Ja, dat kan met een MIDI controller, je moet dan alleen even kijken welke MIDI CC de play knop etc. hebben en dat instellen in je controller, dit werkt bij mijn RS7000 (de opvolger van de RM1X) wel dus..

Die MIDI CC's stsaan waarschijnlijk in de handleiding ergens achterin of in het setup menu van de RM1X (weet niet of die dat ook heeft)

Ikzelf gebruik een Edirol PCR-300, maar als je goedkoop uit wil zijn kan je gewoon een simpele controller met wat draaiknoppen en drukknoppen kopen (niet een heel midi keyboard)

Zoiets als die middelste kost volgens mij nog geen 100euro: http://thecatstudio.com.my/wp-content/uploads/2009/12/Korg-Nano-Black.jpg
 
Start/stop zijn standaard MIDI commands. Werkt met een master drumcomputer prima. Anders via PC (als je dat kan/wil).
 
Back
Top