Uitbreiding studio Monitors + Audio Interface

Luke

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juli 2007
Berichten
20
Locatie
MuggenCity
Beste Lezers,

Binnenkort wil ik een aantal upgrades doen in mijn "studio". ik wil een nieuwe Audio Interface(USB/FireWire) en nieuwe monitors aanschaffen met het oog op de toekomst natuurlijk!

Ik heb al rond zitten kijken naar verschillende hardware maar ik denk dat hier vast mensen zitten nog tips hebben, ik ben redelijk nieuw met studio hardware, al word ik elke dag een stukje wijzer ;)

Voor de monitors was ik uitgekomen op de KRK vxt6, die zijn groot zat, En het geluid klinkt naar mijn idee een stuk eerlijker dan de RP8's (boomboxen :P) waar ik ook naar zat te kijken.
Ook de Adam A..X serie bevalt, alleen heb ik deze nog niet kunnen horen.

Heeft iemand ervaring met de JBL's LSR-2325 P, ze klonken onwijs goed namelijk! Al weet ik niet of ze echt gebouwd zijn om lang mee te gaan, in vergelijking met die Kevlar speakers van KRK/Adam
en misschien zijn er nog andere suggesties? :)



Verder ben ik ook aan het kijken naar een goede Audio interface, mijn oog viel op:

Motu 828MK3
Maudio Profire 2626
FocusRite?

verder kwam een verkoper aanzetten met de TASCAM S2000.

Ik ben redelijk nieuw met alle merken dus misschien heb ik een hele goede andere gemist!

Mijn wensen:

- hoge audio kwaliteit (24bit/192kHz) ?
- 6+ I/O
- 2 headphones
- 2 x (pre-amp mic)
- (Midi)
- Optical ? (wellicht handig voor uitbreiding in de toekomst)


Ik hoop dat jullie advies en tips kunnen geven om zo een goede keuze te kunnen maken! Alle input is welkom!
 
Laatst gewijzigd:
misschien zijn er nog andere suggesties? :)

Naast de KRK VXT6 en de Adam A7X raad ik aan om ook deze even te luisteren:
Focal CMS 50
Dynaudio BM5A (mk1 & mk2)
Genelec 8030

Wat betreft audio interfaces; ken je de RME interfaces?
 
Qua interface zou ik zeggen M Audio delta 1010. Zit ik zelf ook te overwegen..

192kHz heb je geen bal aan.. Had ik eerst ook, maar je kunt vast wel raden hoe vaak ik op 192kHz werkte...
 
Back
Top