Midi (emulatie)- Protools 9

redsky101

---+----+----+----+----+-
Lid sinds
26 april 2007
Berichten
559
Locatie
Groningen
Hallo,

Wie kan me uit de brand helpen met een midi vraagje?

Ik draai ProTools 9 op een q6600 pc (windows7/64bit). Als geluidskaart gebruik ik een 003r. Ik heb een MOTU midi express 128 aangeschaft en de laatste driver (voor 64 bit) geïnstalleert.
Maar het gekke is dat ik bij de "Peripheral" de "midi in" allemaal correct in beeld krijg, maar bij de midi out staat er (emulatie) achter de poorten. En ik krijg er ook geen signaal uit.
De midi poorten van m'n 003r en M-audio 2496 staan er wel correct en werken prima.

Wanneer ik nuendo op dezelfde pc draai komen de MOTU midi-out poorten wel goed in beeld en werken ook prima.

Iemand enig idee waar dit van komt en wat eraan te doen is?

:peukie:
 
Gebruik je iets als midiox op je pc?
 
Neen, ik herinner me dat ik een aantal jaren geleden een gelijkaardig probleem had en toen had ik een software geïnstalleerd die virtuele midipoorten aanmaakte (zoals midiox) om verschillende interne routings te kunnen doen. Kijk eens of dit misschien een feature is van je 64 bit driver? Normaal gezien kan je ook gewoon de echte midipoort selecteren (zonder emulatie).
 
Ik ben er nog niet uit:(
Kan het zijn dat er teveel midipoorten zijn aangemaakt door verschillende plugins?
Kun je die ook ergens aan en uitzetten of verwijderen in protools?
 
Ik gebruik momenteel Logic (maar ik ga misschien opnieuw naar PT met de release van PT9). Normaal gezien staan jouw echte poorten ook in de lijst. Kijk ook eens of het de driver is van de Motu die de extra poorten aanmaakt (verwijder, kijk eens na en herinstalleer hem eens), dan kan je al wat gerichter gaan zoeken.
 
Wanneer ik nuendo op dezelfde pc draai komen de MOTU midi-out poorten wel goed in beeld en werken ook prima.
Lijkt mij een aanwijzing dat het met die midi poorten wel goed zit.
Kun je exact dezelfde poorten qua naamgeving ook in Protools selecteren?
 
Bedankt voor het meedenken.:okdan:
Ik zie hetzelfde lijstje bij midi out (zowel bij Nuendo als PT), alleen bij midi out staat er "emulatie" achter.
Drivers opnieuw instaleren heb ik al geprobeert, evenals het herinstaleren van PT.
Ik heb wel een upgrade gedaan van PT8 naar PT9. Misschien dat een complete herinstallatie van PT9 de oplossing is....
 
Probleem opgelost!

Als je op het icoontje van protools drukt (rechtermuisknop) kun je ergens aanvinken "run as administrator".
aanvinken en klaar. De midi-out blijft zichtbaar als emulatie, maar de poorten werken nu wel.
 
Back
Top