Motu Midi Express probleem

GeeJee

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juli 2005
Berichten
21
Beste mensen,

Ik heb hier een Motu Midi Express 128 staan, en ik krijg em niet aan de praat. Eerlijk gezegd ben ik nogal een noob op midi-gebied...

-Nieuwste drivers geïnstalleerd
-Motu krijgt midi binnen (led brand), ik gebruik o.a. Finale, werkt prima.

Probleem is echter, dat de Motu geen midi doorstuurt naar andere synths.

Voordat ik meerdere apparaten ga aansluiten, lijkt het me handig als eerst 1 verbinding werkt.

Nord Stage 88EX (masterkeyb) -> midi in motu
midi uit motu -> JV2080

beiden staan ingesteld op kanaal 1, maar er komt geen geluid uit de JV, de midi message led brand niet eens. als ik de Nord direct op de JV aansluit werkt t prima. motu midi out even getest in audio/midi configuratie van de Mac, werkt ook. (motu led brand, jv midi led ook).

Ik snap dr geen hout van. Doe ik iets verkeerd? 8~
 
Gebruik een programma als midiox om poorten te mappen. De motu weet van zichzelf niet welke midi in poort naar welke midi out poort moet worden gestuurd.
 
Thanks voor je reply.

Eigenlijk is dat toch vreemd? In de manual wordt met geen woord gerept over een extra progje dat je nodig hebt om t apparaat te laten werken. Niet dat de manual überhaupt nuttige info bevat, maargoed...

Is dit een gangbare oplossing?
 
Ah ok. Ik heb al een tijdje Logic8 in huis, maar ik verzuip een beetje in de mogelijkheden. 8o). Waar zit die instelling precies?


Trouwens, is een tutorial van bv. Askvideo een goed idee om met Logic om te leren gaan? :)
 
Ah ok. Ik heb al een tijdje Logic8 in huis, maar ik verzuip een beetje in de mogelijkheden. 8o). Waar zit die instelling precies?


Trouwens, is een tutorial van bv. Askvideo een goed idee om met Logic om te leren gaan? :)

1e vraag: Geen idee, ik werk met Cubase en zou echt niet weten waar je dat in Logic instelt.

2e vraag: Helpt altijd en is tevens fijn om vaker terug te kunnen kijken. Maar bij iemand een 1:1 cursusje volgen en gerichte vragen kunnen stellen gaat als het goed is wel sneller/beter.
 
Back
Top