Drie midi interfaces

Net is de nieuwsbrief van Alyseum verspreid.
Daarin staat dat verdere ondersteuning voor Copperlan niet meer plaats gaat vinden.
Jammer, want dat betekent dus geen AL88c's voor mij.

Hopelijk komt er in de toekomst een alternatief, maar voor nu heb ik begrepen ui de nieuwsbrief:: helaas pindakaas, einde verhaal.
 
Quote;
A CopperLan continuation or end?

We have been receiving many emails asking us for information regarding our suspension of manufacturing of any CopperLan-based products.
For five years Alyseum has spent a lot of time and energy on promoting and debugging this new protocol, using it on our products exclusively.
We always try to bring you cutting-edge technology that will serve the musician as best as possible.
So it is with great regret that we have currently decided to suspend the manufacturing of products that use the CopperLan protocol.

We can confirm that there are still a few AL-88 and one MS-4 units in stock, whereas the AL-22c, AL-88c and MS-812 units are currently out of stock and will remain so until further notice.


As always, we continue to provide excellent after-sales service for all our products!
Unfortunately we cannot answer questions in regards to the CopperLan Manager as it is the sole responsibility of company KLAVIS Technologies s.a., the exclusive rights holder of the CopperLan protocol. You can direct any questions you might be having for the software to them; we will be happy to answer any hardware questions that you have.

We apologize for this situation, we appreciate your messages of encouragement and we will continue to honor your trust by brining you the best devices for your studio or modular system.


:(
 
Lekker bedrijf: Wij hebben DE oplossing voor je midi. Oh nee, we doen toch niet meer mee. Bedankt voor de verkoop!

Meanwhile: t draait wel UBER UBER stabiel hier. Veel veel stabieler als die rommel via usb
 
8x8 midi interfaces lijken een beetje uit te sterven, ik geloof dat alleen motu's producten tot in het einde worden voorzien van nieuwe drivers.

Mijn edirol um-880 word ondersteund tot 10,9 mavericks, ze werken trouwens nog in yosemite met die driver want daar draai ik nu op. Enige voordeel van die dingen is dat ze ook werken in generic driver modus en dan afhankelijk zijn van eigen midi drivers van apple of microsoft.
 
Ik volg het niet helemaal meer. Waarom zouden ze er mee stoppen als het prima werkt op hun eigen producten?

Er is een USB-3 opvolger:
http://www.alyseum.com/u3-88c.html

Men beweert dat de USB-3 specs CopperLan overbodig maken.

Omdat ze er licentie rechten voor moeten betalen? En dat is zonde wanneer het met usb3 net zo strak is en goedkoper is.

Alleen is de vraag of je ze door kan lussen.

Voor de personen die de oude besteld hebben zou ik eens kijken wat de reacties zijn op die usb3 variant. Als die net op de markt is zou wel wachten tot er goede gebruikers reviews komen. Je hebt vaak te maken met kinderziektes die pas bij veel gebruik naar voren komen en die je niet 1,2,3 in een test omgeving ziet. Zoals je bij meerder normale USB interfaces zag bij Mathijs.
 
Na lang pielen en zoeken naar fancy oplossingen is mijn queste uiteindelijk heel anders gelopen dan gepland:

De Alyseum oplossing lijkt me nog steeds erg elegant, maar deze units werden uit de handel genomen vlak nadat ik een bestelling had geplaatst. Deze zijn dus nooit aangekomen (bestelling is netjes geannnuleerd).

Mijn volgende station was Iconnectivity.
Erg mooi spul, maar ik had een Mio4 gekocht en deze was defect (poorten 1 t/m 3 werkten niet en poort 4 wel).
Deze is teruggestuurd.
Maar doordat ik er toch even mee heb kunnen experimenteren kwam ik erachter dat de UTP connector slechts 4 poorten kan doorgeven en dat je zo'n Iconnectivity niet direct via UTP aan de computer kan hangen, maar enkel via UTP twee Iconnecivity units met elkaar kan verbinden (of een synthesizer die midilan heeft direct op de Iconnectivity kan aansluiten).
Voor de duidelijkheid: deze info heb ik zo begrepen, mogelijk zie ik dingen over het hoofd, maar ik denk het niet.

Verder: het leek erop dat de instellingen voor de UTP/midi niet onthouden werden en steeds opnieuw moesten worden geactiveerd op via de Iconnectivity software. Dit is geen groot probleem, maar deze extra handeling maakt wel dat ik net zo goed mijn MOTU steeds handmatig kan blijven activeren door de usb plug pas nadat de computer is opgestart in te prikken.

Goed...

Uiteindelijk heb ik gewoon blind een oude ESI U8M unit gekocht.
Dat is niks bijzonders en werkt gewoon via USB.
Ik heb mazzel want ik heb er nu een 7 a 8 meter lange kabel tussen zitten en dat werkt gewoon.
Dus: ik ben voorzien op een heel andere manier dan ik in de planning had en ben blij want ben nu klaar voor enkele tientjes :D

(het probleem van de twee Motu's die omwisselen bestaat nog steeds, maar het inprikken van de tweede Motu nadat de computer is opgestart is inmiddels dermate onderdeel van mijn routine geworden dat ik daar mee kan leven.)
 
(het probleem van de twee Motu's die omwisselen bestaat nog steeds, maar het inprikken van de tweede Motu nadat de computer is opgestart is inmiddels dermate onderdeel van mijn routine geworden dat ik daar mee kan leven.)

Laat het dan ook gewoon aanstaan :)

Ik zweer nog steeds bij Emagic AMT series BTW. Alhoewel 80% van de synths tegenwoordig op USB draaien hier, alleen nog wat 90's units draaien op retro MIDI hierzo. Dat is het voordeel van een NIET-vintage studio zeg maar.
 
Septic:

Aan laten staan is geen optie.
Eén argument tegen aan laten staan komt vanuit mijn ridderlijke milieu hart.
Een ander argument: brandveiligheid.
Ik heb heel mijn studio op een main switch zitten die ik uit zet als ik de studio afsluit.
Brandveiligheid is een reeel ding omdat ik nogal wat zeer oud spul heb (jaren 40 en 50 buizenzooi..dat is gewoon onveilig).
Ofwel: het voordeel van een niet-vintage studio heb ik helaas niet.

Designer:

Ik weet niet precies, maar ik heb nu 3 poorten in gebruik voor de midi interfaces.
Daarnaast nog een toetsenbord, muis en vast nog wel iets.
Maar veel zijn het er dus niet, stuk of 6 a 7 denk ik.
 
Ik heb trouwens nog 3 nieuwe Asyleum U3-88c units hier liggen inclusief garantie.

Had eerst ook de ethernet variant besteld met de gedachte dat ik dat kon programmeren en dan ook standalone zonder computer kon gebruiken. Alleen als ik iets wilde re-routen, dat dan mijn computer eraan zou kunnen. Maar die ethernet werd niet meer gemaakt en ik heb de usb versie gekregen. Maar die moet dus standaard aan mijn computer hangen, en dat zie ik niet voor me.

Dus mocht iemand
a) de units kunnen gebruiken?
of
b) een oplossing weten voor mijn ideale midi-situatie.

Dan ben ik erg benieuwd!
 
Hoeveel USB poorten heb je totaal in gebruik ?, loopt dat allemaal wel strak qua drums met je MIDI ?
Elke leverancier denkt dat je een USB poort vrij hebt, dan vind ik MIDI tog beter met doorlussen.

Ik heb nu 8 synths over USB lopen hier, helemaal strak. Ik heb wel een mac pro met powered usb3 hubs aan elke USB poort op de MacPro, ik heb zo'n 20 usb dingen eraan hangen
 
Back
Top