MPC2000 met Motu Midi Express 128

Lawtji

Ingeburgerd
Lid sinds
4 juli 2005
Berichten
91
Ey mense,
ik heb vandaag m'n Motu Midi Express 128 binne gekrege, die ik wil gebruiken om meerdere synths en modules op m'n MPC2000 te kunne aansluiten. Ik ging ervan uit dat dit kon maar nu lijkt et alsof deze interface alleen te gebruikken is met een sequencer op pc/mac. Dit zou zoiezo mogelijk zijn met meerdere interfaces zoals de AMT8. Dus eigelijk et enige wat ik wil weten is of ik dit op de een of andere manier kan instelle met de ME128. Zo nee gaat dit wel met de ME128 XT of welke andere interfaces? De bedoeling is dus dat ik van MPC men midi naar interface kan sture en dan de modules in.
 
Ja, maar daar staat alleen in hoe je em op een pc of mac aansluit, en er zit ook alleen een usb kabel bij, en der is mij nou verteld dat et met de midi express XT wel zou moette kunne. Iemand die dit kan bevistigen hier of mischien een tip voor een andere interface. Moet wel USB erbij hebbe zodat ik op pc patches kan editten en tegelijk kan werken op de MPC.
 
Laatst gewijzigd:
als ik de specs goed lees dan is de Motu Midi Express 128 uitsluitend een usb-powered midi-interface zonder patch- of stand-alone functionaliteit. Dus niet geschikt voor hetgeen jij wil doen. De MIDI Express XT heeft dat allemaal wel en zou -in theorie- dus geschikt zijn voor de toepassingen die je voor ogen hebt.
 
als je alleen wilt patchen, koop dan een roland A 880 8x8 midi patcher (is geen computer midi interface, puur patcher/merger) zijn voor 100 euro te vinden tweedehands.

Anders bovengenoemde motu XT, alhoewel ik ze zelf nie ken.

Die emagic amt "patcher/ computer midi interface" kan alleen software patchen dus nog steeds een pc nodig!.

de edirol um 880 is de zelfde hardware stand alone 8x8 patcher/merger als de roland A 880, zelfde uiterlijk zelfde bediening maar dan + computer midi interface, heb deze zelf ook, alles hangt hieraan en kan met de pc sequencen en met de akai asq10 (mpc60 sequencer) die er ook aan hangt, kan ook de pc midi interface , en de asq10 gelijk midi laten uitsturen bijv, de pc stuur midi outs 1 tot en met 4 aan, de asq10 midi outs 5 tot en met 8. en je kan de pc lekker uitzetten, en nog steeds blijven sequencen en midi patchen en mergen met alleen je hardware.
 
Back
Top