sequencer / sampler

DaShad0w

Ouwe rot
Lid sinds
13 september 2006
Berichten
682
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hallo,

Ik heb nu een Akai mpc500 maar ik mis het principe van step sequencer een beetje.

Bestaat er misschien een sequencer / sampler waarmee ik:
-mijn doepfer ms 404 en drumstation makkelijk kan aankansturen dmv de stepsequencer (net als de sequencer in TR roland bakken)
-dmv een keyboard een melodie in kan spelen voor mijn sammichsid.
-natuurlijk moet ik ook samples kunnen opnemen en inladen.

Het zou mooi zijn als de waarde een beetje hetzelfde is als van de mpc500.

Alvast bedankt!

gr
Ronald
 
Een mpc1000 met jjos?
 
Ik zit meer te zoeken naar een ander apparaat dan de mpc.

is een Korg Electribe SX bijvoorbeeld wat ik zoek? of een Korg ES-1 mk2 of Yamaha RS7000
kan ik daar ook dmv een keyboard een melodie in kan spelen voor mijn sammichsid?
 
Met de RS7000 zeker. De Korgs weet ik niet.

Ik zou echter uitkijken met bakken die teren op vergane media zoals de smartmedia cards. Die dingen zijn nieuw praktisch niet te krijgen. Van de electribes hebben ze nu ook SD card versies. Ken ze verder niet...RS7000 is verder wel een hele gave bak. (En sampler ;)
 
Ah ok, je bedoelt echt een xox invoer mogelijkheid, tja dan zal de mpc afvallen idd. Ik heb zelf een electribe SX gehad maar zover ik weet kan je daar niet echt een midikeyboard aanhangen. Kan het fout hebben though.
 
het ligt er ook aan wat je voorkeur heeft. Wil je echt fijn kunnen opnemen, knippen en herspelen van samples zou ik voor een mpc 1000 met jj os gaan. Er zit ook een goede step edit mode in, alleen dan werk je van boven naar beneden(bij jj os zit trouwens ook grid edit, ik denk dat dat wel iets is wat je zoekt). En als laatste, via midi kan je heel makkelijk midi noten opnemen en weer laten uitsturen naar een synth/module

kortom: ik zeg; een mpc1000 en schaf gelijk jj os aan. Die korg electribe sx lijkt me een hell om samples te choppen(net als de 500, op gehoor)

mpc 1000 jj os grid edit : http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/grid_d43e.htm
 
Back
Top