SP404 of midi controller ?

El ganjamin

Nieuwkomer
Lid sinds
7 augustus 2007
Berichten
1
Hallo,

Ik wil al een tijdje mijn hobby van muziek luisteren uitbreiden naar zelf muziek maken , wat ik als eerste deed was wat pielen met FL studio , dat vind ik allemaal wel leuk alleen kan ik denk ik veel cratiever bezig zijn als ik ook een stuk hardware heb en aangezien ik daar nog vrijwel niks van weet kon ik hier een beetje hulp vragen :)
want wat ik wil dat weet ik niet precies.

Na wat zoeken en lezen kwam ik bij verschillende mogelijkheden , als eerst leek mij een MPC een mooi apparaat maar dat is nu te ver boven mijn buget en ik kan liever wat kleiner beginnen op te leren , dus kwam ik de Roland sp404 tegen zag er heel leuk en goed voor mij om te beginnen uit
na wat filmpjes op youtube te hebben gekeken .
wat ik ermee zou willen doen is samples/drumloops van de pc via compact flash naar de 404 brengen en daar die samples/loops bewerken knippen/plakken etc.
En dat je door dat apparaat de drumloop laat afspelen en dat je dan samples er doorheen kan spelen en die geluiden vervormen enzo en dat dan realtime opnemen ?(volgens mi kan dit dus wel met de step sequenser dacht ik :confused: )
En kan je de 404 aan je pc aansluiten om als midi controller te gebruiken ?

Wat ik ook zag was verschillende midi controllers voor de pc met alleen ''MPC pads'' zeg maar (bv AKAI MPD24), maar werkt dit wel zoals ik denk :D dus dat je via een programma gewoon samples kan inladen op die pads en dan in combinatie met een bv. fruityloops dan je (realtime) muziek kan maken en bewerken met behulp van de midi controller ? dus een beetje het zelfde als met de 404 alleen stuur je nu een programma aan :confused:

of een pc midi keyboard en dat lijkt mij volgens het zelfde principe te werken als een ''sampler achtige midi controller''

Wat ook van belang is is dat ik in de toekomt draaitafels wil kopen en deze samen met het apparaat wat ik wil hebben gebruiken.

zo hopelijk kunnen jullie mij een beetje wijzer maken :dubbel:
 
En kan je de 404 aan je pc aansluiten om als midi controller te gebruiken ?
met midi vast en zeker

of een pc midi keyboard en dat lijkt mij volgens het zelfde principe te werken als een ''sampler achtige midi controller''
???
 
Je kan de sp404 niet gebruiken als controller want er zit alleen midi in op.
Verder lijkt me het wel een leuk ding voor erbij.
 
Back
Top